Vooruitblik 2023 - wat zijn jullie horlogeplannen voor komend jaar?

Mijn plan is om een tweetal horloges te verkopen en terug een Nomos aan te schaffen. Heb al 3 keer eentje in de collectie gehad en het gemis komt telkens terug. Het mag een Orion of Club Campus worden, geduldig afwachten tot er ergens eentje met een leuke prijs voorbijkomt:

5 likes

Volgend jaar? Afkicken en uitdunnen. De horloges vliegen momenteel de deur uit en dat voelt goed. :speak_no_evil:

3 likes

Ik ga niks meer kopen, net als dit jaar :lying_face:

Eerst maar es wat ruimte maken in de kist

6 likes

Een Movado 19038 kast vinden (of een goedkope complete). Voor de rest koop ik niets :sweat_smile:

Ik wil vaak meer dan ik kan betalen, maar het wordt waarschijnlijk een panerai submersible of een Tudor black bay pro of een iwc Big pilot iw501001. Keuze, keuzes.

2022 was een redelijk chaotisch jaar. Voor 2023 maar 1 aankoop gepland, een Gavox Longitude GMT die zelfs als betaald is. Daarnaast nog eens wat oudere horloges een servicebeurt geven (o.a. een mooie Mido Commander en wat oud Russisch spul).

5 gekocht , 2 eruit in 2022 -> effe dimmen en sparen voor de ster van de show. Hopelijk komt die in 2024 mee met de nieuwe voordeur.

1 like

mooi! En die jep computer erbij?

Verkeerde topic

Voor 2023 ga ik proberen geen impulsaankopen te doen op horlogevlak
maar toch, ik ben nog altijd in voor een vintage Omega Constellation 168.041

4 likes

Gaat een rustig jaartje worden komend jaar.

Deze exit :

en inruilen voor deze -hopelijk- :

Of 15 kuub haardhout - wat ongeveer dezelfde waarde heeft tegenwoordig

14 likes

Ik hoop iets minder aan te schaffen dan in 2022 :smiley: maar beloof niets.
Heb er wel 2 op mijn lijstje staan, of die er ook daadwerkelijk zullen komen is afwachten.
Als eerste een AirKing en als 2e een Longines uit de master collectie met een moon/zonphase L2.738.4.71.3. cross my fingers :wink:. En heeeel misschien mag ik dan naar TL2, wie weet wat er dan gebeurt :wink:

1 like

Vorig jaar eigenlijk de interesse verloren en alleen nog maar 3 “werk” horloges in bezit.

Sinds een maand of 2 weer elke dag op HF en dan begint het weer van voren af aan😅

Nu 2 wat leukere horloges erbij (MoonSwatch, Bulova SS) en wil er nog 2 bij.
Maar wat ? Daar is nog twijfel over

1 like

Voor 2023 wil ik naast m’n G-Shock een andere “daily” hebben, het word waarschijnlijk iets van een field watch. Dit moment op de “mogelijke” aankooplijst: een groene Hamilton khaki field ref: H70595963 of een Seiko alpinist “deep lake” ref: SPB249J1. Maar voor het zo ver is, kan het zomaar een ander model worden!!!

Weer eens kijken wat er wordt gereleased. Denk wel dat er volgend jaar in ieder geval een vintage datejust, tevens m’n eerste Rolex, komt.

Verder ga ik alles wat er nog is verkopen!

Even terug naar de basis en weer opnieuw beginnen.

Ohja m’n gouden constellation blijft sowieso. Die gaat nooit meer wegđŸ„°

Ik zou graag een mooie vintage chronograaf aanschaffen in 2023.

Het doel is uitbreiden van de collectie met meer micro brands, concreet denk ik dan aan:

1 uitbreiden van m’n Unimatic collectie
2 een Baltic MR01, Tricompax Panda, Tricompax reverse panda en de Aquascaphe Black Cream en Blue Gilt
3 een Serica 5303-1 en mischien de 2 ook

Ach en verder zien we wel

Een Must de Cartier in Large. Maar als Tudor er zin in heeft en een BBPro met witte plaat uitbrengt, dan is de kans groot dat ik daar voor ga

2 likes

Voor wat betreft aan te schaffen horloges., dat weet ik meestal een uur van te voren nog niet, laat staan nu al voor volgend jaar.
Waar ik wel bijna zeker van ben is dat ik komend jaar afscheid ga nemen van mijn Pulsar.

21 likes

Bijlange niet versleten, kan nog 10j mee.

1 like