Vostok Amphibia: loopt niet langer dan 15 minuten

Goed idee! Misschien is dat het probleem inderdaad. Vooral onervaren liefhebbers moeten vaak wennen aan de flexibele kroon.

Het is trouwens zacht. “trekken” aan de kroon tijdens opwinden.
Je schroeft hem los, trekt hem 1 klik uit en voel dat hij pakt. Dan zacht blijven trekken en opwinden. Je moet weerstand voelen. Ca 20 slagen is meestal genoeg. Daarna moet de automaat het kunnen bijhouden. Nog een klik verder trekken is wijzers op tijd zetten.

Voor opnieuw opwinden eerst de kroon helemaal terug doen en vastschroeven daarna weer los 1 klik etc.

Wat Dirk al zegt, stel dit soort vragen in cccp draadje, krijg je meer respons.

1 like

Veel plezier in het buitenland, vakantie?

1 like

Zoals aangegeven door @Omega_73 is het id trekken en niet duwen.

Aha. Ik bedoel je dit draadje: Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge

Yep. Bedankt voor de tips allemaal. Je moet de kroon een uittrekken tot klik 1 en dan moet je een beetje weerstand voelen als je draait. Als je met korte draaibewegingen draait werkt het niet goed want dan “pakt” 'ie niet goed. Toen ik de kast open had kon ik zien dat ik het goed doe (grote rad gaat draaien).

Overigens ga ik ervan uit dat je een automaat niet kunt “overwinden” (kapot maken). Dat kan wel met een reguliere opwinder.

2 likes

Klopt. Maar ik neem altijd zeker voor onzeker. Ook de datum snelverzet methode vermijd ik. Dirk heeft al genoeg werk. :wink:

2 likes

Zweden, voelt als thuis. Hebben daar een boerderijtje.

1 like

:joy:

2 likes