Vostok Amphibia Scuba Dude - Duurzaamheid

Hallo leden,

Bij deze plaats ik een tweede post over de Vostok Amphibia Scuba Dude.
Ik heb een algemene vraag over hoe duurzaam het horloge is (is natuurlijk wel een heel open vraag aangezien duurzaamheid enigzins afhankelijk is van de manier hoe je een horloge behandelt en draagt). Ik ben namelijk aan het twijfelen om een Vostok Amphibia Scuba Dude te kopen, en ik had het horloge bijna gekocht totdat ik op Youtube een review van de Vostok Amphibia Scuba Dude zag. Deze man had namelijk zo’n horloge gekocht en nadat hij het horloge voor een tijdje had gedragen en daarna een tijdje had afgedaan en niet meer had gedragen, wilde hij na een aantal weken het horloge weer gaan dragen en hij kwam tot de ontdekking dat de kroon best wel vast zat (hij was zelfs nog aan het denken dat hij hem zelf te strak had gedraaid). Dus hij ging gewoon verder met dragen en na een tijdje wilde hij de tijd weer verzetten. Op dat moment kreeg hij de kroon alleen nog met een tangetje losgedraaid en zag hij dat de schroefdraad van de kast was gecorrodeerd en dat daarom de kroon zo vast zat. Heeft iemand dezelfde ervaringen gehad?
Moet ik me zorgen maken of niet (is het probleem te verhelpen na het plaatsen van een roestvrijstalen kroon)?
Van wat voor soort roestvrijstaal is de kast eigenlijk gemaakt (316L)?

Alvast bedankt voor de antwoorden

Ik denk dat je voor die prijs (en meer) je nergens een meer duurzaam horloge kan vinden…
Enigste gevoelige is het acryl glaasje, maar is zo snel en goedkoop zelf te veranderen.
Voor die prijs zou ik zeggen om ervoor te gaan, ga je geen spijt van hebben :wink:

5 likes

Vostok. Altijd +1.

2 likes

Nee. Totaal geen last van! Gewoon kopen!

Prima spul hoor, ook het ouwe spul uit de Sovjet tijd doet het prima. (Afgezien van de lak)

10 likes

Zou je je glaasje niet eens onder handen nemen met Commanda…

Oh wacht. :joy: Spider dial. :sunglasses:

3 likes

Deze Vostok is een heerlijk horloge. Zeker gezien de prijs zou ik ‘m gewoon kopen.
Maar het klopt wel dat het ‘buisje’ in de kast (dus waar de shroefdraad op zit waar de kroon op vastgedraait wordt, relatief een zwakke plek is. Lijkt erop dat dat onderdeel helaas niet rvs is. Ik zwem ook in zee met dit horloge en er is inderdaad sprake van lichte (oppervlakkige) roestvorming.

Ik heb er nog niets aan hoeven doen, maar overweeg er binnenkort heel dunnetjes wat vet oid op te smeren.

Maar geen reden dit horloge niet te kopen!

1 like

Een ‘snail trail dial’ !!

Nice!:+1:t3:

Het is als dit, maar dan Vostok.

5 likes

Heb er verschillende. Probleemloze horloges. De rubber afdicht ring in de kroon doe ik iets kraanvet aan. Soort vaseline. Smeert gelijk de schroefdraad. Rvs of standaard kroon. Nog nooit roest gehad.

1 like

RVS kronen zijn te koop.

1 like

1 like
3 likes

Beste topic starter, je hebt ook kennis genomen van het grote,

Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel I en II

Topic?

1 like

Zomer, winter, motor …VOSTOK !

Even wennen aan de kroon maar inmiddels vind ik die ook geweldig.
Na verzetten van de tijd moet hij weer helemaal terug en daarna opnieuw uit om hem handmatig te kunnen opwinden.
Eigenlijk een geweldig systeem !

Ik doe er alles mee: duiken, sauna etc.
Nooit last van roest.

5 likes

Ik zie hier een Strapcode (?) band en een mooie lunette.

Bij welk type kast past deze band en lunette?

Ik heb een 120 model en zoek nog een fatsoenlijke metalen band liefst met solid endlink.

1 like

Voor 50 euro heb je een automaat die letterlijk alles kan hebben. De aankomende 20 jaar…
En zo niet ? Koop je gewoon een nieuwe :sunglasses:


Heel YouTube staat vol met Vostok testen. Don’t worry.

Ik heb die van mij nu een paar jaar, en ga in de zomer wekelijks ermee de zee in. Nooit iets gemerkt. Boren, hakken, scheppen…:ok_hand:t4:

3 likes

ONope.
Vostok 710 case met een Vostok band !
Op deze case passen dezelfde maat bezel inserts als op een Seiko SKX007, de keuze is dus reuze.
Bracelet apart gekocht bij Meranorm.
Kwaliteit is echt wel okay en draagt heerlijk.
Wel ff de juiste niet solid helaas endlinkjes erbij
En voor 25 piek onder de pannen.

Oops voorbeeld van de band is niet van de juiste case
Hier het topic over mijn band

2 likes

Beste Casio,
Kan mij bijna niet voorstellen dat de kosten van een nieuwe Boctok (mechanisch, automaat) reden is om te twijfelen of de Amphibia wel of niet duurzaam is. Ben dan wel nieuwsgierig wat wel je beweegreden is dit topic te starten. Maw, wat is je eigenlijke vraag?

Beetje kopervet erop en hopla…

Dingen zijn niet stuk te krijgen.

1 like