Vostok Boctok Wostok Praat, Modding, en Foto's Spammen

Interessant.

Ik heb je alleen mijn mening gegeven dat verkoop in het verkooptopic thuis hoort. Regels daar zijn zover ik weet dat er geen onnodige comments geplaatst mogen worden, en verdere communicatie per p.m hoort te gebeuren.

Misschien hebben dat soort regels het nut om niet van elk draadje een verkoopadvertentie te maken?

Maar de beheerders van het forum hebben dat soort regels natuurlijk voor niets zitten neerpennen, gewoon omdat het geen enkel doel dient.

Tja … hoelang heeft bovenstaande nu geduurd om bij elkaar te typen 15 minuten?

Ik heb mijn mening gegeven dat ik sluikreclame ook als advertenties zie. Vind ik niet horen in draadjes buiten het blauwe gedeelte. Ik snap dat je vind dat ik dat niet mag vinden.

Zit je blijkbaar hoog. Anders zou je niet 15 minuten bezig zijn geweest met het schrijven van bovenstaande.

Goed argument!

Laatste woord laat ik aan @Herman-Jr.

Vostok only :

8 likes

Let niet op de foto maar ik heb 2 problemen met dit horloge. Als die stil staat en ik wil m weer op de juiste tijd zetten dan is dit geen probleem maar 9/10 stopt ie daarna met lopen… dan moet ik de deksel er af halen en een klein tikje aan de balansveer geven en dan doet ie het wel weer maar volgens mij hoort dit niet, iemand een idee? Ik heb gecheckt of de wijzers elkaar raken bij het monteren en dit is niet het geval, het is puur als ik de kroon loshaal en de tijd goed zet.

Daarnaast is het probleem dat ie langzaam lijkt te lopen, na een paar dagen merk ik al een verschil van een paar minuten, ik las ergens dat er een + en - in het uurwerk zit, moet ik hier iets afstellen of kan ik iets anders doen?

Misschien is het modden toch niet zo goed gegaan als ik had gedacht. :joy:

3 likes

balansveer vervangen…onderdeel te krijgen bij Meranom…

10 likes

Bandje past er perfect bij! :ok_hand:

1 like

Bij een Vostok is het zeer lastig om de balans van de balansbrug te verwijderen, deze zit niet met een schroefje, naar geklemd.
De balansveer komt ook nog eens zeer moeilijk los.
De kans dit zonder opnieuw schade aan de balans of balansveer te verrichten is heel klein.
Daarom raad ik in dit geval aan de gehele balans inclusief brug te vervangen. Dat is een stuk eenvoudiger en minder kans op beschadiging.

4 likes

Mee eens…Ook deze is te verkrijgen bij Meranom…

Zo onverwoestbaar lijkt de Scuba dude me dan toch niet.
Hebben ze dan geen zout zeewater in Moeder Rusland?

1 like

Is ie stuk dan? Op de foto kan ik niets ontdekken maar ik kan er overheen kijken natuurlijk…

Nee - hij tikt nog vrolijk door. Maar onder de kroon (eerste keer dat ik die losdeed sinds enkele dagen) ziet het er roestbruin uit.

En dat voor RVS

Ah ja oké ik zie het. Er wordt altijd aangeraden om na een duik in zee je horloge goed af te spoelen met koud water. Wel gedaan?

Soms :slight_smile:

Ik blijf het altijd tricky vinden om met m’n Vostoks het water in te duiken. Op de een of andere manier gaat dat met de gshocks een stukje natuurlijker.

De stift misschien? Zat de kroon goed aangedraaid? Ik behandel de pakkingen meestal 1x per jaar met kraan vet. Soort vaseline. Als extra zekerheid tegen uitdroging en veroudering.

Ik leer trouwens net in ander topic over roestige springbars, dat ook rvs kan roesten als de omstandigheden agressief genoeg zijn. Altijd ook afspoelen natuurlijk na zeewater. :wink:

Zout is best slecht voor staal, zelfs voor rvs, al die mineralen die in het water zitten kunnen het rvs behoorlijk aanvreten.

Afgezien dat ik snap dat het geen kokend water moet zijn, waarom eigenlijk specifiek ‘koud’ water?