Hmm die is wel interessant🤔
Die is netjes, misschien niet de kastvorm die ik voor ogen had maar het zou kunnen werken. Enig idee of het zou werken als ik koffiepatina aanbreng op de indices? (Wellicht alleen de 12,3,6 en 9)
Hmm die is wel interessant🤔
Haha dat is toevallig. Die kast vorm ziet er met die bezel er toch heel anders uit, stukken beter
Ja hij stond pas te koop😂
Ja die heb ik wel voorbij zien komen inderdaad. Hij is inderdaad zeker geslaagd! Het is ook puur toeval dat ik dat model uit mn eerdere post tegen kwam anders had ik deze ook wel gebruikt.
Weet je zeker dat dat gaat passen? Die zijn alleen voor een SKX toch?
Op de site vind ik nergens iets voor Vostok.
Ik heb volgens mij ooit ergens gelezen dat skx 007 bezels ook op vostoks passen, weet alleen niet of dat op alle modellen zo is. Ik stuur ze wel even een mailtje, misschien weten zij dat
Zou het even goed uitzoeken. Een SKX bezel klikt in ieder geval niet met zo’n veer vast.
Bezel inlays passen wel als je een geschikte bezel hebt maar dat wist je al.
Een 150 of 170 kast zijn wel mooi voor een GMT master denk ik.
Wil je crownguards dan zou ik een 100 of 350 kast doen.
Nadeel van een 710 is dat lang niet alle after market bezels passen, zeker de wat grotere niet.
De SKX007 inserts passen op die Vostok bezels, maar zover ik weet kun je een SKX bezel niet gebruiken voor Vostok.
Dan ben ik misschien in de war met skx bezel inserts zou kunnen hoor, ik ga het eens uitvogelen
Hmm lastig, goede alternatieven! Ik vond met name de wijzerplaat ideaal voor en bb mod, hopelijk zit er wat tussen wat bruikbaar is. Thanks voot de tips!
Ah, dan is dat duidelijk haha, bedankt!
Als het geen SE variant is dan kan je de wijzerplaat mogelijk gewoon bij Meranom bestellen door een mail te sturen.
Je kan het spul ook zo over zetten in een andere kast hè, daar hoef je het horloge niet voor te laten.
Uurwerk en de juiste dial ben je immers toch nodig.
Hier mijn Tudor mod, obv een 020 kast en een 916 dial.
Die 512 dial is ( zoals altijd ) out of stock bij Meranom.
Maar op Ebay staan ze ook geregeld.
Ik zie het inderdaad, Zenitar heeft er nog eentje nu. En hier volgens de website op voorraad.
https://www.vostok-watches24.com/e-home/e-spareparts/e-zifferblätter/
Ik zou die 090 kopen, de dial is super voor een BB mod.
Uurwerk in een andere kast en dan zou ik deze wijzers gebruiken.
Ik geloof het niet. Heeft inderdaad met het koperdraadje en het ontbreken van een clicksysteem te maken. De inserts passen wel, net als submariner inserts.
Dat is inderdaad zeker waar, maar opzich vind ik die kast ook wel weer wat hebben. Ik ga een beetje rond mailen of kijken welke bezels er op zouden kunnen, als er geen goede is kan ik altijd nog overwegen het hele zooitje om te zetten.
Die wilde ik ook gaan gebruiken
Maakt het dan nog uit welke bezel ik neem? Bv AM watches of moet ik een andere hebben?
Je hebt smalle en brede inserts. Je moet een bezel zoeken waar specifiek wordt vermeld dat er SKX inserts op passen. Meeste verkopers vermelden het er al bij en anders weten ze het wel. Ik weet de maten even niet uit m’n hoofd.
One Second Closer verkoopt ze of o.a. Zenitar op Ebay.
Je moet even goed lezen op welke Vostok case hij past, maar ik zou eens kijken bij Arkustime op eBay. Is een Rus die hele leuke bezels verkoopt voor Vostok.