Als je een oude insert hebt liggen zou je kunnen proberen om hem boven een vlam te verwarmen en zien wat dat doet.
Met stalen bezels geeft dat wel effect namelijk.
Heb er helaas geen foto’s meer van maar met een tangetje de bezel boven een gaspit houden tot het verkleurd.
Dan ik een bakje met koud water leggen ( met gemalen koffie er in, de koffie brand dan een beetje in de bezel en geeft een wat donkerder kleur.
Zo’n gekleurde bezel zou ik niet zo snel in het vuur houden, dan gaat de kleur eraf denk ik.
Ik zou hem gewoon faden. Wel voorzichtig aan, ik was laatst bijna alle zwarte verf kwijt binnen 5 minuten
Das wel een goede. Dan misschien alleen de kast . Ik heb overigens de originele bezels van die vostoks nog liggen, ga ik daar eens mee prutsen met vuur
Wel leuk hoor om een beetje mee te klooien. Je ziet mooi het metaal verkleuren na iedere sessie.
Na de eerste keer roodgloeiend te hebben gestookt kwam er een gele gloed over, na de 2e keer een beetje blauw/paars en na de 3e keer ontzettend lang was ie helemaal verneukt zoals ie er nu uitziet
Niet voor een Vostok, maar omdat dit het gezelligste “modtopic” is toch maar even delen
Kwam er heel “koperachtig” uit ipv grijs maar het heeft wel wat! Als iemand een goeie kwaliteit bezel heeft die voor de Submariner is (maar ook op Vostok en skx past), laat het me even weten, dan kijk ik of ik een grijze kan krijgen
Ideaal voor een black bay mod! Bij namoki hebben ze een skx bezel en black bay insert dus dat is ideaal. Setje snowflake wijzers er op en finito la musica het horloge zelf is ook maar 40 euro en met een 2e erbij nog eens extra korting bij komandirskie. Zo wordt het dus 2 horloges voor nog geen 100 piek:joy: exclusief de mod parts uiteraard
Daarnaast nog steeds zoekende naar het juiste horloge voor mn gmt master mod. Ik zat aan deze te denken: