Vostok Boctok Wostok Praat, Modding, en Foto's Spammen

Als je een oude insert hebt liggen zou je kunnen proberen om hem boven een vlam te verwarmen en zien wat dat doet.
Met stalen bezels geeft dat wel effect namelijk.

Heb er helaas geen foto’s meer van maar met een tangetje de bezel boven een gaspit houden tot het verkleurd.
Dan ik een bakje met koud water leggen ( met gemalen koffie er in, de koffie brand dan een beetje in de bezel en geeft een wat donkerder kleur.

3 likes

Ik heb helaas geen oude bezel liggen maar dat is opzich wel een experiment wat ik aan zou durven haha. Dat of alleen faden, ga ik nog over nadenken😅

1 like

Ik heb op Ali even gezocht naar een aluminium insert, die voor 5 euries laten komen en daarop getest.

1 like

En wat waren je bevindingen?

1 like

Ik had hem gewoon in de chloor gegooid.

2 likes

Toch niet die van jou Mod die te koop staat?

1 like

Oh ja het faden dat ken ik inderdaad, dat wil ik ook wel met chloor doen, heb al wat filmpjes daarvan gezien. Nu nog opzoek naar de juiste vostok😅

1 like

Nee, standaard Turtle bezel, niks mee gedaan haha.

1 like

Of je doet je hele horloge :sunglasses:

Edit: foto van het hele horloge in de vlam kan ik even niet vinden.

5 likes

:rofl: ja dat geintje ken ik nog. Verder dan een bezel en een stalen band ben ik niet gekomen.

Die foto’s zwerven hier nog wel ergens.

Was wel mooi om te doen :smile:

2 likes

Dat is wel wijs zeg! Denk je dat je m daarna nog kan faden? Voor dat extra effect

2 likes

Ik denk dat ik hem eerst zou faden en dan moet bakken, dan krijgt hij misschien wat bruine kleur terug.

1 like

Zo’n gekleurde bezel zou ik niet zo snel in het vuur houden, dan gaat de kleur eraf denk ik.
Ik zou hem gewoon faden. Wel voorzichtig aan, ik was laatst bijna alle zwarte verf kwijt binnen 5 minuten :scream:

1 like

Das wel een goede. Dan misschien alleen de kast :smirk:. Ik heb overigens de originele bezels van die vostoks nog liggen, ga ik daar eens mee prutsen met vuur

Haha doe ik 4 minuten :sunglasses:

2 likes

Wel leuk hoor om een beetje mee te klooien. Je ziet mooi het metaal verkleuren na iedere sessie.
Na de eerste keer roodgloeiend te hebben gestookt kwam er een gele gloed over, na de 2e keer een beetje blauw/paars en na de 3e keer ontzettend lang was ie helemaal verneukt zoals ie er nu uitziet :blush:

2 likes

Wel tof toch! Inderdaad leuk om mee te klooien en kijken wat er uit komt haha.

Nu verder met mn gmt master mod voorbereiding :sunglasses:

1 like

Niet voor een Vostok, maar omdat dit het gezelligste “modtopic” is toch maar even delen :grin:
Kwam er heel “koperachtig” uit ipv grijs maar het heeft wel wat! Als iemand een goeie kwaliteit bezel heeft die voor de Submariner is (maar ook op Vostok en skx past), laat het me even weten, dan kijk ik of ik een grijze kan krijgen :joy:

3 likes

Mensen, ik ben op zoek naar endlinks voor een 100 Amphibia kast.
Mocht je een setje hebben hoor ik het graag.

Voor de liefhebbers heb ik een setje voor een 060 kast, splinternieuw.

Bij de bestelling van een band heb ik de verkeerde endlinks aangevinkt :frowning:

De kriebels voor het modden zetten zich nog even door, ik stuitte gister toevallig op deze:

Ideaal voor een black bay mod! Bij namoki hebben ze een skx bezel en black bay insert dus dat is ideaal. Setje snowflake wijzers er op en finito la musica :sunglasses: het horloge zelf is ook maar 40 euro en met een 2e erbij nog eens extra korting bij komandirskie. Zo wordt het dus 2 horloges voor nog geen 100 piek​:joy: exclusief de mod parts uiteraard

Daarnaast nog steeds zoekende naar het juiste horloge voor mn gmt master mod. Ik zat aan deze te denken:

Maar ik ben geen fan van de 18mm lug width. Iemand een andere suggestie wat een goed uitgangspunt is met 22mm lug width?

Later :sunglasses:

1 like

710?

1 like