Vostok Boctok Wostok Praat, Modding, en Foto's Spammen

Dan is het misschien niet handig haha. Dan kan ik je ook niet verder helpen helaas :sweat_smile:

1 like

Even een stevige kantel beweging geprobeerd? Of hij zit spontaan in een soort hack. Wijzers even voor en achteruit verstellen? En anders @vouwfietser om advies vragen.

Oke. Ik ga het toch vragen. Waarom staat er wostok in de titel van dit topic?

Voorzichtige tikjes, kantelen etc mogen niet baten. Handmatig opwinden doet niets meer, schudden laat de secondenwijzer even lopen maar stopt snel.

Tis een Rus ; slaan !
(Dingen kunnen best een tik hebben)

1 like

Omdat de Russische letter B meer klinkt als een W dan als een V.

2 likes

Blijf beter van de balans af, zo n balansveer mag echt niet verbuigen. Wat wel mag is blazen met zo n blaasbalgje. Met deze verschijnselen lijkt het er op dat er ergens een astapje is beschadigd.
Repareren kan altijd, maar gezien de prijs van een Vostok uurwerk zou je ook kunnen kiezen voor vervangen van het complete uurwerk.

1 like

Wees gerust, ik ga nergens in lopen frotten :slight_smile:
Wat kan dit defect veroorzaakt hebben? Ik heb geen idee namelijk.
Bedankt voor je uitleg tot zover :+1:t2:

Zoals ik al schreef denk ik aan een beschadigd tapje van een asje. Om daar achter te komen moet het uurwerk uit elkaar.

1 like

Ok, dan moet ik maar opzoek naar een ander uurwerk. Het is wat het is.

Zo deze is ook weer 24 uur aan den pols geweest…
Afwijking was +1 sec. Mijn baas werd ook nog boos dat ik een seconde te vroeg wegging. Ja want op maandbasis… Tikt dat al gauw aan

7 likes

Meranom of gewoon zoeken op ebay.

1 like

https://komandirskie.com/catalog/komandirskie/k-35/komandirskie_chasy_k_35_350748/https://soviet.market/catalog/?q=350748&where=iblock_catalog&s=

Klopt, dat is ook zo. Ik doe het dan ook met de minimale kracht, “even een zetje geven”. Heb het liever ook niet maar het is altijd op een moment dat het niet anders kan. Als het uurwerk echt helemaal naar de gedver gaat koop ik wel een nieuwe. Vooralsnog gaat het prima haha

Haalt toch wel een beetje de schijn van het onverwoestbare af hoor. Zit nu ook steeds naar mn andere exemplaren te kijken of ze nog wel op tijd of überhaupt lopen :slight_smile:

Nu ik toch ga uitdunnen, iemand nog interesse in een Neptune?

6 likes

Had laatste maanden zelfde gevoel. Namelijk de 2 laatste Amphibia’s, nieuw gekocht bij Meranom, moesten allebei terug voor garantie. De SE wilde niet automatisch opwinden. Alleen handmatig. Balans ging heel zwaar. De laatste, die nog niet terug is, daar wisselt de datum niet van. Daar baal ik behoorlijk van. Vooral door 2 achter elkaar en lange afwikkelings tijd ook nog momenteel.

2 van de 3 met nog 2 incoming.

De vostok collectie groeit gestaag :sunglasses:

9 likes

Dat is wel dubbel zuur hoor. Je hebt dan nog wel iets van garantie etc. Kan altijd iets stuk gaan natuurlijk. Die Neptune zit mij bijvoorbeeld niet echt lekker, pracht ding maar de “fit” had je in een winkel kunnen uitproberen. Succes met het wachten op de russische post :slight_smile:

Ik had een 24u movement dat geen 24u movement bleek te zijn :slight_smile: … maar een regulier uurwerk. :stuck_out_tongue:
Was wel zo door de fabriek verpakt.

1 like

En de dagen gaan al zo snel.