Sure
Ja inderdaad, ik weet dat ze relatief goedkoop zijn, en dat de garantie afdeling het oppakt.
Maar iets meer aandacht bij het werk? Ik blijf ze leuk vinden hoor. Heb er 5. En 4 verkocht.
Charmante karakter horloges met een eigenzinnig en knap ontwerp.
Ik heb er geen moeite mee. Vind t leuk spul en dusdanig goedkoop dat ik de QC issues voor lief neem. Beetje russische charme.
Mee eens hoor. Alleen 2 achter elkaar ging me wat ver. Nu hou ik op te klagen.
Bij Meranom een 916 dail besteld. Maar ja wel een beetje zonde van de verzendkosten dus er gelijk maar een 2415 caliber erbij genomen. Heb je nooit genoeg van.
Ben wel benieuwd hoe lang het gaat duren. Heb er geen haast mee maar wil niet dat ik vergeet dat ik iets heb besteld. Maar is natuurlijk wel weer leuk voor het verrassingseffect.
Volgens ups komt mijn pakketje morgen al, dat is wel heel snel
Heb ook het gevoel het bestelde horloge 710406 loopt niet fabricage 06-2020 met geen mogelijkheid ,ik neem op dit moment geen uurwerk meer af .
Gelijk heb je. Hopelijk trekt het bij als er meer rust in de economie komt.
iemand heel toevallig een Bostoc binnenwerkje te veel liggen ?
ik had een 710 scuba dude waar wat zeewater ingelopen is (wist je al dat je de kroon moet dichtschroeven bij een duiker?).
denk deze even te veranderen, kast is goed. wijzers heb ik gerecupereerd en een andere dia heb ik nog !
bedankt!
Nog iets. Ooit heeft iemand me de link hier gegeven van waar je Электроника horloges kon kopen. Maar vind het niet meer.
Bedankt!
Die scuba is toch wel heel erg tof, misschien moet ik die ook nog eens bij mijn collectie toevoegen
Mijn 2 nieuwe vostoks liggen thuis op me te wachten helaas nog wel 21 euro importkosten aan ups moeten betalen
Vandaag fantastisch weer om achter de ateliertafel te gaan zitten. Heb nog een 100 case liggen en zit eigenlijk best comfortabel. Maar wat te doen?
Lag nog een projectje, ooit samengesteld met een 110 case waarvan ik toen dacht dat een combinatie van een arrow minuutwijzer en een Buran uurwijzer (OSC) wel mooi zou staan.
Om onduidelijke reden was de uurwijzer hiervan los gekomen en lag dus op het bureau ter reparatie. Daarbij komt dat ik de critici ook wel een beetje gelijk moest geven dat deze combi toch niet helemaal geslaagd was.
Dus vandaag lag alles toch uit elkaar en dacht, misschien wel mooi om het geheel in de 100 case te plaatsen. De Buran uurwijzer (OSC) uit de voorraad gehaald en het weer verenigd met haar evenknie. Seconde wijzer komt overigens ook van OSC.
Een tijdje geleden kwam ik op Ebay Boctok RVS caliber-ringen tegen. Vind ik toch wat professioneler staan dan die, in mijn ogen, standaard plastiek uitvoeringen. Gelijk een voorraad van ingeslagen en moet zeggen, staat best fraai ook al zie je er met een dichte backcase niets meer van.
Na wat rommelen in de voorraad voor een 100 case ook nog een bijpassende RVS crown gevonden. Op de timegrapher doet ze het met +27 seconde niet optimaal maar laat het caliber eerst maar even een paar maanden lopen. Kijk daarna wel of er nog iets geoptimaliseerd kan worden. Moet zeggen dat de 100 case voortreffelijk zit en ben blij met het resultaat. Mijn zaterdag kan niet meer stuk.
Vandaag een zuludiver 18mm folding clasp met 6 verstelmogelijkheden op mijn Baikal gezet.
Zeer fijne gesp die zeker een aanvulling is op elke Vostok solid link band.
Mijn zaterdag kan ook niet meer stuk. Comfort is fors omhoog gegaan met deze sluiting door de betere afstelmogelijkheid
Perfect combinatie Dirk, ja inderdaad kaliber-ringen zijn niet meer van metaal ze zijn van kunststof en ook nog eens diversen kleuren, nou lijkt mij dat een kunststof ring meer schokproef is voor het uurwerk dan metatalen ring .
Zeker een interessante gedachte. Maar dat geldt toch uitsluitend op het moment je de Boctok laat vallen, neem ik aan? Op Ebay zijn deze ringen inderdaad te koop in diverse kleuren (blauw, grijs, metaal,…). Als je een doorzichtige backplate hebt (heb er een paar bij Sonnenflasche besteld. Waren in de aanbieding E17,00 p st) ziet dat er net even wat fraaier uit dan zo’n plastiek variant.
Ja bij een glazendeksel een metatalen ring mooier, als je het laat vallen dat is nooit goed voor een uurwerk, op vloerbedekking gaat het nog. Daarom mijn gedachte een kunststof ring is meer schokproef