Normaal gesproken reserveer ik de maandag middag/avond voor sporten. Maar met dit weer gaat het allemaal niet door en wat moet je dan? Nou, terug naar het atelier en puzzelen wat je met Boctok’s nog meer kunt doen. Even door de voorraad gerommeld en zie hier het resultaat. Een heerlijke iedere dag beater.
Het werd tijd voor een nieuw stemapparaat voor mijn gitaren. Heb deze besteld, daar wordt een microfoonclip bijgeleverd.
Micofoon is aan de binnenkant voorzien van rubber, zal dus niet snel krassen veroorzaken.
Was al in bezit van een audio interface met een goede voorversterker ingebouwd.
Met een stukje gratis software wou ik even testen of ik de microfoonclip zou kunnen gebruiken als alternatief voor een timegrapher (staat/stond op mijn verlanglijstje voor (mag het PC gezien nog gezegd?) sinterklaas of Kerst). Geloof dat die timgrapher van het verlanglijsje kan. (Ik ben zelf al een tijd overgestapt naar Linux)
Aangezien mijn voorkeur naar Rusen gaat, kan ik hier even diverse liftangles opzoeken.
Even getest met dit rijtje horloges:
Sturmanskie:
Ik herken de ±25sec te snel lopen absoluut niet als ik hem om de pols heb
Komandirskie:
Loopt een beetje raar als ik het allemaal zo bekijk, Aan de pols is het mijn meest nauwkeurige Rus (waarschijnlijk nu vervangen door de Sturmanskie). Heb deze nooit opengehad, kwam op deze manier vanuit Rusland naar me toe.
Amphibia:
Loopt na 30 jaar (vermoed dat de leeftijd is) nog altijd keurig.
Seagull:
Heeft wel een beetje lage amplitude, zou volgens “het internet” rond de 300 moeten zijn.
Microfoon clip en software zijn dus ook voor andere horloges dan Russen te gebruiken. Mogelijk zelfs Rolex.
Lang verhaal kort, met een kleine €80 euro heb je niet alleen een redelijk goede audio interface en een stemapparaat in huis, maar ook een timegrapher waar je iets mee kunt.
Die microfoon gaat rechtstreeks je laptop in en dan gaan met die banaan ?
Of moet daar nog versterkingsspul tussen?
Ik heb vast nog wel ergens een plakmic liggen (of een throat versie) . Nu al zin an
Timegraph staat in bestelling, maar er is natuurlijk niks mis met grote kleurenschermen …
Ik heb er een voorversterker aan hangen. Vermoed dat zonder niet gaat werken, heb dat niet getest, heb geen verloopstuk van een grote jack plug naar kleine jack plug.
2 nieuwe vostoks zij binnen, deze zijn heel tof
Denk dat de linker een smp modje wordt met die wijzerplaat
Totale collectie:
Die wijzerplaat is echt heel tof! Heb er even een tijdelijk bandje op gezet, wellicht dat ik de originele stalen band er weer op doe vanwege de vreemde lugs.
Mooie aanwinst. Komen deze nu bij Meranom vandaan en waarvan het transport zolang heeft geduurd?
Nee deze waren van komandirskie met ups, volgens mij heeft het 3 dagen geduurd voor ik ze binnen had
Zo, dat is netjes. Goed te weten, Komandirski heeft ook een interessante hoeveelheid onderdelen. En als de levertijd zo snel is,…
Sow… Ik wacht al 3 maanden. (Ik haat post NL)
Heren, (dames?),
Heeft er iemand een niet meer te redden Boctok kaliber(s) 2416b of vergelijkbaar liggen? Niet compleet is zeker geen probleem. Zoek met name dit ringetje.
Zie graag PB-tje als je iets in je rommellade hebt liggen. Enne, hoeft niet voor niets.
Ik heb wel 12 euro extra betaald daarvoor hoor, maar dat is het opzich wel waard
Ik kreeg een paar maanden geleden mijn Vostok Amphibia binnen. Ik was blij, een mooi ding. Na een paar weken en een aantal keer zwemmen werd ik echter verrast door corrosie op de kroon, dit kon toch niet waar zijn? Na wat onderzoek op internet kwam ik erachter dat dit vaker het geval was dus ik stuurde meranom een mailtje. Ik kreeg netjes bericht dat zodra de rvs kronen weer op voorraad zouden zijn ze me er eentje toe zouden sturen. Hier gingen weer een aantal weken overheen. Toen ik op de site keek en zag dat ze op voorraad waren stuurde ik gelijk weer een mail en kreeg antwoord dat ze de kroon op zouden sturen, zonder kosten voor mij. Ik wil hierbij melden dat ik geen foto’s/bewijs hoefde te leveren.
Nu kwam gisteren de kroon binnen en heb ik gelijk ook maar een setje horlogegereedschap besteld, dat kwam vandaag. Ik ben gelijk aan tafel gaan zitten met een tutorial en ben aan de slag gegaan. Dit is de eerste keer dat ik een horloge open maak en/of mod. Ik ben erg blij met het resultaat, de nieuwe kroon is gesigneerd en dat geeft het horloge naar mijn mening toch een mooiere uitstraling.
Dit was dus mijn eerste mod, maar kan nu niet wachten om nog meer te gaan versleutelen!
Thanks! Ga zeker eens rondkijken!
Goed opgelost van meranom! Leuk horloge ook
Zou je niet een heel nieuw horloge vragen?
Hij schrikt zich rot als je die foto stuurt.
Haha. Of hij is trots
Moet alleen even nieuwe wijzers halen voor dat ding.
Ik had het plexi verziekt met een projectje en dacht dat ik er wel even een nieuwe in kon drukken zonder het uurwerk eruit te halen.
Niet dus. Ik schoot uit en trok zo alle wijzers eraf en kapot