Vostok Boctok Wostok Praat, Modding, en Foto's Spammen

juustem, я понимаю (juustem, ik snap het).

1 like

Valt One Second Closer dan tegen van kwaliteit? Ik vond de Planet Ocean black on Red wel wat.

Heb jij ook nog wat links voor mij?

@Bos : de bezel is “The redneck one” van dr.Seikostain/OneSecondCloser. Daar passen inderdaad Seikobezels in.

@grootmokum, die redneck one bezel is toch 42,8 mm? Kast 090 is 41 mm. Dus de bezel steekt iets over. Ik denk dat dit het wat vertekende beeld geeft. Bij een ronde kast valt dit minder op. Valt mij op dat de Am Watches bezels precies 41 mm lijken te zijn. Maar kan geen maat vinden.

@Omega_73 : klopt, omdat deze cushioncase best wat log toont, zeker in de glossy uitvoering die ik heb, en deze bezel hoog genoeg is om de kroon niet in de weg te zitten, vond ik dit wel te proberen.
En ben vooralsnog best tevreden.
Hier foto’s “ten bewijze” van de site van de leverancier:


1 like

Beste allen, even een wilde vraag…

Sinds een paar weken ben ik redelijk domweg gelukkig met deze combinatie, 120 kast automaat en een leren bandje via de baai uit Spanje. Echter, ik vind de bezel bij nader inzien wel heel erg bling bling… Iemand die na al dat modden een bezel heeft met een stuk meer zwart erin en die deze ook wil verkopen? (dus niet felle kleuren etc) Ik heb weinig zin om in de 30 dollar te betalen voor een bezel als het hele horloge 78 dollar kostte nieuw… Suggesties voor andere webwinkels dan meranom zijn ook welkom.

Met zo’n bezel wordt ie dan wel 108 euro waard… Is ook wat voor te zeggen.

3 likes

Zie eventueel de links paar meldingen omhoog. Of Am-Watches. Die zijn wel mooi maar niet goedkoop. 30 euro ben je haast overal wel kwijt. Er was ook een boris op Ebay, maar ik ben nog niet zo thuis in dit wereldje.:slight_smile: Wil je eventueel mijn bezel wel verkopen. Stuur je wel een pb

1 like

Het chroom van de bezel verwijderen, geeft een heel andere look:

Je kan met sterke zuren aan de gang maar ik heb de bezel eerst
geweekt in aceton om de verf te verwijderen.
Daarna gewoon geschuurd, dat laagje chroom is erg dun, met wat
elleboog vet was het zo gepiept.

3 likes

Goed gelukt Drex! Misschien ook een idee voor mijn bling bling bezel op de 090 kast Zou je de (gepolijste) kast zelf in een sunburst effect kunnen schuren? Of is dat niet te doen.

1 like

Ik denk dat dat wel zal lukken, een soort brushed effect, moet te doen zijn.
Gebruik niet een te grove korrel.
Heb er ook nog aan gedacht maar voorlopig laat ik de kast polished.
Dat borstelen kan altijd nog :wink:

1 like

Sunburst zal niet meevallen.
Maar mat / geborsteld maken gaat perfect met Garryflex.

2 likes

Er zijn verschillende soorten, welke raad je aan voor een mooi brush effect.
En is het ook op een NL site verkrijgbaar?

Ja Bos, jij hebt ervaring :slight_smile: 60, 120 of 240. Of combinatie? En kan dat beste droog of nat gebruikt worden? Alvast vriendelijk dank.:wink:

Trouwens is het zo ook een mooi klokje Leeuw. Nostalgische wijzerplaat met dat goed bijpassend bandje.:+1:

Zelf heb ik deze 2
Ik knip er reepjes van 1cm vanaf. En je gebruikt het droog.


1 like

En dan ook gelijk de gouden tip voor de Boris bezels. (Bij “Boris” zelf)

http://www.vostok-poljot.com/custom_bezels
Helemaal beneden staan de Boris bezels geschikt voor de Seiko Skx inserts.

1 like

Zit mijn 090 te bekijken terwijl ik hem om heb. :sweat_smile: En dan weer naar die blokjes van jou. Ha ha.
Ik geloof niet dat ik de juiste instelling heb om die perfecte polisch te durven verstoren.

Ik koop er gewoon een keer een oude sunburst versie bij.

1 like

Lijkt me een prima doel Jan :grin: de verhoudingen kloppen ook meer van dat model als je het mij vraagt :wink:

5 likes

Ja daar heb ik ook al uren naar zitten kijken. Je ziet er iets aan maar weet niet precies wat. De lijnen lopen gewoon mooier bij de oude. De randen lijken ook scherper, wat goed past bij dit model.:+1: