Vostok Boctok Wostok Praat, Modding, en Foto's Spammen

Tsja, hij is zo best tof… maar dit is wel echt nog een heel stuk beter! (trigger warning, slechte photoshop volgt hier onder)

Nu nog alle onderdelen zien te krijgen :roll_eyes:

15 likes

Deze 2e optie is echt heel fraai! Zeer geslaagde sniper met deze mooie bezel.

1 like

Vostok-watches24 heeft deze dials met superluminova op de numerals, maar natuurlijk is die weer eens niet op voorraad :unamused:

5 likes

Ik heb de indruk dat er weinig voorradig is bij de gekende leveranciers of is het aanbod aan kasten en movements altijd zo laag?

1 like

Deze! Hele goede combinatie

1 like

Zie je de laatste tijd overal. Meranom, Komandirskie en anderen hebben chronisch gebrek aan horloges en onderdelen.

Voor super lume producten is favinov een bekende naam. Vostok wijzerplaten en wijzers. Custom painted. Kost wat maar is ook prachtig verwacht ik. Diverse kleuren lume. Google op ebay.com. Ik zag momenteel geen sniper in de lijst. Maar is misschien te bestellen.

2 likes

Ik ga eens rond neuzen! Ik denk dat ik sowieso eerst met een standaard dial en een standaard setje wijzers aan de gang ga. Verder dan een uurwerk + alles verhuizen naar een andere kast ben ik nog niet gekomen dus oefenen op wat goedkopere onderdelen kan geen kwaad

1 like

Yup, dit is 'm. Niks meer aan doen. Mooi met die grote wijzers ook. Mega vintage tool vibes. :muscle:

1 like

Favinov via Ebay.
Prachtige dials.

maakt hij ze ook echt ‘custom’ of enkel die beschikbaar zijn op ebay? Ik zoek nl een witte plaat!

Ik verwacht ook custom. Gewoon vragen. In Engels verwacht ik. Even zijn webshop opzoeken in eBay.com.

Echte Favinov. Blijft een van mijn favorieten.

14 likes

waarschijnlijk domme vraag maar passen wijzerplaten zonder datum aanduiding op 3 of 6 vop movements met datumaanduiding?
Ik bedoel dan een plaat van een 2415 op een 2416 movement?

Yup, kan gewoon. Al mijn zelf gebouwde no-date Amphibias hebben stiekem een datumring onder de plaat. :laughing:

Dank je, de datum ring kan eventueel later gebruikt worden met een datum plaat dus maar als er geen ring zit ben je idd beperkt in platen.

Voila eerste bestelling voor eerste MOD gedaan Hopelijk ben ik nergens iets vergeten of in de fout gegaan :slight_smile:

1 x "2416 Automatikwerk mit Kalender von VOSTOK (mit weißem Kalender), Datum in Pos. “3:00"” (Item No.: 2416 / 3)
1 x “Gehäuse 150 mit polierter Lünette für VOSTOK AMPHIBIA Uhren von VOSTOK, Edelstahl, poliert, komplett” (Item No.: 150ksb-2)
1 x “Lünette BAIKAL silber für VOSTOK AMPHIBIA KOMANDIRSKIE Uhren von VOSTOK, Edelstahl, poliert, silbern” (Item No.: LÜ-INS-30)
2 x “Blauer langer Sekundenzeiger mit SuperLumiNova VOSTOK AMPHIBIA Uhren mit einem 24-er Werk” (Item No.: SEK03-1, Unit Price 3,99 €)
2 x “Schwarze Zeiger für AMPHIBIA Uhren von Vostok” (Item No.: PAAR02, Unit Price 3,50 €)
1 x “Zifferblatt 615 AMPHIBIA VOSTOK SAILING” (Item No.: ZB615)
1 x “Zifferblatt 813 AMPHIBIA VOSTOK” (Item No.: ZB813)

Ben benieuwd naar het spul en wanneer het zal aankomen.

5 likes

Lap zou ik Werkhalteschrauben vergeten te bestellen zijn. Heeft iemand er hier toevallig want bij vostok 24 zijn ze niet in stock. Ik had me weer beter een volledige 150 gekocht en de plaat overgezet. Wie zou nu verwachten dat die schroeven apart moeten worden bij besteld

@DirkT stuurde me vandaag mijn poljot “purple cardinal” verwend en gerepareerd terug. Dit is het resultaat.! Hij is zo mooi geworden de dial is zo mooi diep paars.


Tevens kreeg ik er een bonus cadeau bij. Ik kan nu mijn 5W40 en 5W30 synthetische olie weg doen. :face_with_hand_over_mouth:
Maar nu zit ik met een dilemma. Heb nu zoveel vakjes dat ik nu aan de slag moet om te ontdekken welke olie ik nodig heb en voor welke onderdelen.
Super leuk Dirk…

9 likes

Bon, weer een item wat ik kan bijschrijven op mijn “wel nodig, niet voorradig” lijstje :roll_eyes:

Ik bestel wel een complete ###647 en ga vanaf daar verder

Zo eentje klaar, het modificeren van een 2426.12 naar een 2426.02 dmv een datum toevoegen was toch behoorlijk een stuk uitdagender dan gedacht. Even een paar dagen testen en dan klaar voor het blauw of mp.

13 likes