Vostok Boctok Wostok Praat, Modding, en Foto's Spammen

Als de diameter van de push opening iets groter is dan de as is op zicht niet erg. Belangrijker is dat je de kracht met gevoel ten toon spreidt. Dus niet door net zo lang te pressen totdat het niet meer verder gaat. Blijven kijken hoever je bent.

2 likes

de opening van de wijzer schuif je over een asje. Als je de diameter niet groter is dan de as van de minutenwijzer dan kan je de uurwerkwijzer aandrukken tot de hoogte tot de onderkant van de minuten as natuurlijk kan je zoals ik de opening te groot kiezen en druk je de uurwerkwijzer dus te diep met alle gevolgen van dien en tot mijn grote schande ondervonden. Voorzichtigheid is de moeder der porcelijnwinkel. Ik heb alweer wat geleerd vandaag.

3 likes

Deze ochtend verschoot ik me een buil. De 2416 loopt zo maar eventjes 7 minuten voor sinds gistermiddag.
Hij lag wel zonder rotor te tikken in de uurwerkhouder met de dial naar boven, hand opgewonden.
Straks de secondenwijzer plaatsen en in de kast monteren eens kijken wat hij zal doen in de loop der dagen daarna.
Ik heb hem niet gekocht voor de accuraatheid maar 7 minuten voor op een dag is toch ver buiten de fabrieksopgaven.

Zon afwijking valt nog prima te reguleren.

zal me er es in verdiepen zodra hij in dz kast zit. Nu die timegrapher app op m’n smartphone werkt dus voor geen meter. Toch maar es een wischi timegrapher aanschaffen als paascadeau-)

1 like

Ik zal geen specifieke gereedschappen gebruiken, want die heb ik niet :shushing_face:
Ik denk dat ik een soort drukpennetje maak. Ik heb hele kleine boortjes, met een geschikt stukje kunststof kom ik dan een heel eind denk ik. Daarom was ik ff benieuwd of het heel kritisch uitkomt, maar het lijkt meer neer te komen op met beleid werken dan dat exact passende tools nodig zijn

2 likes

Over het algemeen lopen deze uurwerken uiterst nauwkeurig.
Mogelijk heb je de balansveer verbogen, vet gemaakt of gemagnetiseerd.
Eerst demagnetiseren.
Werk dat niet de balans er uit en kijken of de spiraal nog goed vrij ligt.
Als dat in orde is de balans er uit en ontvetten. Vergeet niet de robijntjes waar de as in loopt opnieuw te smeren!

Succes ermee!

Gisteren de kast maar es open gedraaid en op goed geluk het regelstaafje naar de min opgeschoven bij wijze van test. Doordat het uurwerk geen hackfucntie heeft kon ik nl niet goed zien of er wat mis was met de balansveer.
Terug en vandaag wonder boven wonder loopt hij in dezefde minuut dan mijn aristo 262 flieger die ik gisteren droeg

Hier is hij dus

Vostok 2416 uurwerk met datum op 3
Vostok 150 kast met gepolierde lunette
vervangen door Baikal zilveren Lunette
Amfibia sailing wijzerplaat 615
Zwarte amfibia uur en minuten wijzer
Blauwe lange seconden wijzer.

Alles van bij Votok 24 geleverd binnen de 9 dagen zonder bijkomende kosten.
Zou vanaf nu echter niet meer het geval zijn. Levering zal langer duren en geen garantie meer of terugbetaling van extra kosten.

Voila

8 likes

Dat heb je vakkundig opgelost :+1:

Ik denk dat ik eerder van beginnersluck kan spreken. Nu es kijken wat hij over een paar dagen doet. Ik zal me ondertussen ook eens een timegrapher aanschaffen. Welke raden jullie aan?


Vrijdag Amfibia dag.

8 likes

Waar staat dat :thinking:
Heb net een zwikje besteld daar en de voorwaarden dat het binnen een week en zonder extra kosten geleverd word staat er nog steeds :grimacing:

1 like

Update zu Peters Shop !
Die Lieferzeiten sind jetzt (wie bereits angekündigt) erheblich länger als bisher und es “darf” mit mehreren Wochen gerechnet werden (ca. 3-4).
Werden Sendungen vom Zoll kassiert und mit den üblichen Gebühren belegt, dann erfolgt von nun an keine Erstattung der anfallenden Kosten mehr !.
(Im Umkehrschluss darf dann ausgerechnet werden, wie hoch die Wahrscheinlichkeit ist, daß es dazu kommen wird)

Soviel nur, um unangenehme Überraschungen zu vermeiden.

Komt van een mitglied die in contact staat met Peter van VS24 nu daarnet lees ik alweer wat anders

2 likes

Begonnen aan 2de projectje.
Bezel onchromen naar Messing.
Na 4 uur in zoutzuur 23% kreeg ik het volgende resultaat


Zit zo op een 431 kast

Vandaag gaan we aan de slag met amoniak. Ben benieuwd wat het resultaat zal zijn na 1 uur, 2 uur? ’ uur enz

5 likes

Na 6 uur koken in amoniac en om het uur besprenkelen met zeezout ziet hij er zo uit.


Ik ben benieuwd hoe hij er morgenvroeg zal uitzien!!!

3 likes

Na 24 uur in amoniak ziet de bezel er zo uit.
Matched the baikal dail ook mee overigens

6 likes

Leuk gedaan en de bezel ziet er goed afgeleefd uit :+1:

Ik vindt het persoonlijk wat jammer dat de rest van het horloge er te nieuw uitziet :wink:

1 like

Deze vindt ik mooi geslaagd :+1:

2 likes

De bezel ga ik niet gebruiken voor deze kast maar heb deze 150 kast gebruikt ter illustratie van wat amoniak doet.
Ik ben zoiets in die zin van plan maar heb ook een blauwe plaat onderweg die ik wil laten oxideren weet alleen nog niet goe hoe. Ideeën zijn welkom.
Bovendien zoek ik nog wat te experimenteren met vintage leather

3 likes

Deze met kocht ik onlangs nieuw van een Italiaanse verkoper op eBay. Ik mag het mis hebben maar de bezel en de band zijn volgens mij niet standaard.

6 likes