Hallo allen, ik heb via het duits uhrforum een 2416 werk kunnen op de kop tikken. Helaas “vergat” de verkoper te vermelden dat de schroef waarmee de rotor wordt bevestigt ontbreekt.
Heeft iemand er nog eentje? of heeft iemand enig idee waar ik eentje zou kunnen vinden?
Klopt ja. Ingewikkeld niet maar je moet wel eentje vinden. Ik heb er eentje incoming vanuit het Duitse forum maar als iemand er nog eentje heeft…
Heb wel zo de indruk dat ik een kat in een zak kocht. Ik keek daarstraks naar het werkje met een loupe en zie dat er verschillende schroeven zijn losgeweest en vastgezet. Ook lag hij deze ochtend stil. Nu ik had hem handopgewonden en mss niet voldoende maar wat me vooral verontrust is dat hij een beat error heeft van 4ms maar wel zou lopen op -8 sec, in hoeverre de app natuurlijk correct is natuurlijk. Het werkje lag wel los op de GSM
Ligt eraan wat je ervoor hebt betaald. Als het niet zo veel is loont het altijd nog de moeite om dit uurwerkje gedemonteerd door de Elma te reinigen en weer te voorzien van verse olie. Als de balans en spring verder in orde is het af te regelen tot 0,0 BE.
Heb nog schroefjes liggen, dus je hoeft er niet voor naar Duitsland.
Tja, ik vond net op aliexpress een verkoper die de ganse uurwerken met automaat nieuw te koop aanbied voor 76 Euro. Is een service dan economisch gezien verantwoord als je er zelf geen kennis van hebt?
Wat kost zo’n service btw?
Ander vraagje, de verkoper suggereerde dar-t de schroefjes waarmee je het werk vastzet in kast ook passen voor het vastzetten van de rotor. heb jij daar weet van want die heb ik nog liggen.
Ik dacht vouwfietser 50 euro rekende voor een Amphibia wanneer er geen bijzondere onderdelen nodig waren. Maar dat zou je hem zelf het beste kunnen vragen. En of hij het nog doet. Prima ervaring mee.
Kijk economisch dus weinig interessant. 50 euro plus 2 x verzendkosten plus eventueel een vervangonderdeel terwijl je voor goed 90 euro een automaat koopt, thuisgeleverd op de mat.
Spijtig maar de harde realiteit.
Klopt. Omdat die horloges en uurwerken zo voordelig zijn.
Ik laat het wel doen bij oude Amphibia 's waar ik een band mee heb. En bij zeldzame exemplaren met verzamel waarde, zoals een orginele desert shield 2e serie.
En na een service van André lopen ze vaak beter dan nieuw.
Hoor het al, niet aankomen!! Normaal gesproken, als je voorzichtig bent en met beleid aan het werk gaat is het onmogelijk schroefdraad te beschadigen als het niet hetzelfde draad zou zijn.
Dan is €75,00 uitgeven voor een nieuw kaliber een stuk veiliger.
Deze paar weken geleden in mekaar gezet met parts die ik nog liggen had.
Hij liep al die tijd als een zonnetje deze ochtend stond hij echter plots stil terwijl hij nog wel een aantal uur gangreserve zou moeten hebben. Toch maar opgewonden en integenstelling tot normaal waarbij hij start na één opwinding bleef hij stilstaan ook al was hij volledig opgewonden.
Ik gaf dan eens een lichte tik op de kroon en hij was weer vertrokken.
Is dit een gekend fenomeen?
Het gebruikte caliber komt uit een andere kommandirski die ik een paar maanden geleden nieuw aankocht.
Goedenavond, begonnen met mijn eerste klusje wat niet bepaald meevalt. Wil de bezel van mijn Vostok afhalen om 'm te schuren en daarna de kast eventueel ook. Vind 'm te bling.
Helaas is de bezel er al niet af te krijgen met de tool met geel handvat. Heb er 2 laagjes plastic zakje omheen gedaan tegen krassen.
Resultaat tot nu toe is dat de bezel nu wel speling heeft in hoogte en rondte en hij draait zonder wrijving maar los krijg ik 'm niet. En helaas ook een paar kleine krasjes op de kast nu dus die moet wel geschuurd gaan worden om dat te verdoezelen. Iemand tips? Op YouTube filmpjes lijkt het allemaal zo makkelijk…
A, altijd plastic folie of zo’n stevig transparant plastic zakje om het gereedschap doen voordat je gaat wrikken. Tegen dat krassen. O ja dat deed je al lees ik net.
B. Wat handig is, is een bot mesje of plat tooltje wat aan een horloge makers zakmes zit.
Dat rode handvat ding lijkt me beter. Een breder drukvlak, minder kans op krassen en meer hefboom werking.
Dan met folie er om geslagen rustig gaan wrikken rondom de kast. Totdat hij omhoog klikt. De veer die er in zit heeft op bepaalde plaatsen meer ruimte. Dus gewoon rustig wrikken op verschillende plekken.
Waar iets meer beweging zit even wat meer wrikken.
Met beleid.
Nog even mbt wrikken. Dat blad stevig in de groef drukken, en dan in langs richting van de groef wrikken. Handvat omhoog trekken dus. Niet dat blad kantelen.
Bedankt Jan en Erik voor alle tips! Hij is er af maar het heeft wel een paar krassen op de kast gekost. Ik was gewoon te ongeduldig. Met een KL zakmes. Nu op zoek naar een 3M Brite schuur Pads…