Vostok Boctok Wostok Praat, Modding, en Foto's Spammen

Heerlijke plaatjes zitten hier tussen, vooral die blauwe scuba van Racerke of deze soort van-beetje ‘black bay’-homage die ik op internet zag (van ene Krishna)

Dat trekt mij wel, om eerlijk te zijn. Mijn horlogegeschiedenis is nog relatief kort, daarom wil ik voorlopig geen budget vrijmaken voor dure, high end dingen – voordat ik mij verbind aan een topmodel in een bepaalde stijl eerst maar een paar verschillende uitproberen! Bovendien vind ik iets unieks leuker dan een horloge dat je wat vaker ziet. Dit topic spreekt dus tot de verbeelding. Maarrrr… Hoe moeilijk is het om een beetje een knap resultaat af te leveren voor iemand met twee linkerhanden (of zelfs meer, de dokters zijn er niet over uit :smile:)? Het internet zegt althans dat bezel swaps wel meevallen, maar zeker bij een nieuw setje wijzers of de wijzerplaat is dat vast wel wat priegelwerk. Als iemand namen/websites weet te noemen van goede modders die ook wel eens wat in de verkoop zetten houd ik mij aanbevolen.

3 likes

Zie nu dat Meranom ook wat casebacks heeft verder onderaan de pagina.


Nb, met klein en groot glas. Ik vind het persoonlijk harstikke leuk als je ook de rotor kunt zien, iemand ervaring met deze casebacks?

Ik kan je wel op weg helpen.

2 likes

Bedankt :slight_smile:
Begin stap voor stap, bezel en strap zijn zeer simpel uit te voeren.
Deze was mijn eerste mod van een vostok.


Zo bijna gekocht hier op forum. Nadien wat liggen prutsen met de standaard bezel.

Toen mijn blue scuba dude gekocht. Ben ik vorige zomer begonnen en komen nu nog 2mods aan voor dit jaar (ss kroon en nieuwe dial).
De kroon zal me wel lukken, voor de dial zal ik een hulplijn moeten gebruiken. Heb ik nog nooit gedaan. :joy:

5 likes

Op watchuseek hebben ze veel topics voor het modden van vostok’s, heb je veel ideetjes.

Mooie band, mag ik vragen waar die vandaan komt?

Die strap is van DILOY. Waar je die kan krijgen weet ik niet, want zat bij de aankoop bij het horloge.

Ik kijk uit naar deze twee specials vanuit WUS waarvoor ik op de lijst sta.
De 2416 Dual Crown

En de “Slava duiker remake”

12 likes

Oeh die is wel strak!

1 like

Die slava remake ziet er knap uit. Welke prijs zitten die?

1 like

Verwachting is rond $150 geloof ik

1 like

Me ineens op de wachtlijst gezet, nog 68 wachtenden voor mij :hushed:

1 like

Zoiets zou perfect zijn voor hfle 2017, voor die prijs. Als je ziet hoeveel geïnteresseerd zijn, nu al bijna 300man…

3 likes

yeps plusminus 150 eypo

2 likes

Zeker weten!

Nu mijn laatste mod toch maar weer demonteren. De wijzers zijn icm de witte dial toch niet helemaal mijn smaak.

1 like

Vandaag mijn uurwerkje ver€&@#% :innocent: na het demonteren van mijn laaste vostok mod
Iets te fanatiek de datum aan het verzetten geweest.
Probleem is snel gevonden alleen nu de onderdelen nog.

Foto is gejoepst van internet.
Wie weet waar ik een paar van deze onderdelen kan bestellen voor
Vostok Ampibia uurwerk 2416
Stuk of 5 altijd makkelijk voor de toekomst wat extra :rofl: Als ik weer eens wat sloop.

Zwakke plek van Vostok?

Ik weet niet of de foto precies het zelfde is als het onderdeel van het 2416 uurwerk.

1 like

@vouwfietser en @Racerke dank voor de enthousiaste reacties. Ik ga mij in de zaak verdiepen! Met een beetje geluk post ik over een tijdje een mooie bijdrage hier,

Wat ik zoek is.
7.)Calendar cam (under the calendar wheel)

Ik hoop dat iemand een link heeft waar is ze kan bestellen.
Daar zou ik erg mee geholpen zijn.

Deze zijn allebei wel heel erg geslaagd zeg. :ok_hand:

Gebeurt het vaker dat het pinnetje van de datum verzetting afbreekt bij een Amphibia? En wat is de reden daarvan?

Ik had niets aan de datum veranderd. Bij het verstellen is het gebroken.
Ik moest m wel 20 dagen doorzetten.

Dat heb ik gedaan op de manier tot 12 uur terug naar 9 enz enz
Daarna bij de juiste tijd instellen ging het mis.