Nog niet meegemaakt hier, doe het op dezelfde manier.
Mischien deed ik het te snel?
Maakt verder niet uithoor ik draag het verlies als een echte vent
Maar ik wil het natuurlijk wel voorkomen in de toekomst.
Mooi zoon ss kroon👍
Voor mij zijn ze ook al even onderweg, Nu heb ik nog meer zin om ze eindelijk te kunnen monteren😇
Welk bandje is dat?
Een Shark mesh, eentje van op ebay.
Hoe vind je de kwalitijd Kevin?
Ik heb gister deze besteld als test na een tip.
Heb je een linkje?
Ik wilde eerst voor een strapcode gaan. Maar voor die 13 euro kan ik het altijd proberen.
Zal morge eens achter een linkje zoeken, was denk ik niet meer dan 20€. Heb er de dremel in moeten zetten om in te korten. Denk binnenkort een ratcheting clasp bij monsterwatches halen zodat er een degelijke sluiting op staat.
‘wobbelt’ zo’n ss kroon ook?
Ofwel zit daar ook een cluch in?
Grt.
Wobbelt zoals het moet bij een rus
Zoals in het andere Россия-topic al vermeld, ik ben sinds heden per ongeluk eigenaar van een rare vostok – te weten deze. Had het openingsbod geplaatst om te kijken waar dat schip zou stranden maar de veiling liep al na een paar minuten ipv een paar dagen af. In de war met een andere advertentie of gewoon niet opgelet, hoe dan ook: voor 30 euro niet ontevreden over.
Op een paar plekjes op de kast na in redelijk (ogende) staat, ouderwetse lume/uurmarker stipjes en een strakke wijzerplaat. Wat wil je nog meer? Op het oog misschien zelfs wat diepte in de dial (?) maar het ding is: ik kan er nergens wat over vinden op internet. Alleen dit WUS draadje, dus het lijkt geen enkeling. Maar veel is het ook niet, dus vroeg ik me af: is dit een ooit door Vostok uitgebracht exemplaar of is er ergens een handige knutselaar die een paar leuke exemplaren in elkaar heeft gedraaid?
Ik herken er allerlei Komandirskie-elementen in: Wijzers, caseback, waarschijnlijk het 2414 uurwerk (niet zeker, maar wel 17 jewels), scheve kroon. Ook veel rarigheden: Kroon de verkeerde kant op scheef, geïntegreerd bandje/geen lugs, uberhaupt een stalen band af fabriek, etc. Wie hem kent mag het zeggen
Deze wat merkwaardige Vostok van @Huff staat in ieder geval vermeld in het boek “Russian wristwatches” van Juri Levenberg ( pag.62 en 63, nr.395 ) Kaliber 2414 en gemaakt in de 80er jaren. Geen reden dus om aan de echtheid te twijfelen.De kastvorm met geïntegreerde band komt vaker voor.
Wat voor achterdeksels zit er op dat model , het gebruikelijke Vostok systeem ?
Dat model is ook verkrijgbaar met witte wijzerplaat.
Hoe vind iedereen toch die “apparte” modelen op ebay.
Ik kijk er regelmatig. Maar ben vaak te bang dat het een franken watch is.
Ik kwam dit model een paar dagen geleden tegen toen ik zocht op Boctok, het zoeken was begonnen toen ik een Vostok Precision ontdekte met een aluminium kast.
Mijne staat ook gewoon in het russen topic volgens mij
Vreemd overigens dat er niet meer bieders waren, deze ebay verkoper weet op een of andere manier altijd veel bieders op zijn horloges te krijgen en ze verkopen vaak voor een prijs boven de gangbare marktwaarde.
Heel mooi, ik kende het model nog niet.
Ha, ik heb blijkbaar niet de goede zoektermen gebruikt. ‘4 o clock crown vostok’ was mijn best bet maar veel zag ik toen dus niet. In dat opzicht heeft Vostok het nog redelijk voor elkaar, maar typeaanduidingen lijken niet altijd even populair op oudere horloges uit de sovjetstaten. En deze heeft er geen, geloof ik?
Hoe dan ook ben ik nog redelijk kort lid, heb dus veel mooie plaatjes gemist (zoals jouw exemplaar!)
@Carpe_tempus: hier zit het volgens mij gebruikelijke vostokdeksel op met de ondergaande zon als inscriptie. Althans, ik heb er zelf nog weinig ervaring mee maar het is een schroefdeksel met zes inkepingen en een metalen+rubberen ring er onder.
@Bos de ironie is dat ik vanwege dit draadje op zoek was naar een leuk modbaar exemplaar, maar deze laat ik maar zoals ie is. Ik wist niet helemaal zeker of het een frankenwatch was (zoals uit mijn vraag wel blijkt) maar dat er meerdere van bestonden was de reden dat ik gokje waagde. Morgen zullen we zien of hij bevalt, als de post meezit
edit: en @allen dank voor alle informatie weer natuurlijk!
Ik heb een Amphibian 710 scubadude met een coin bezel en skx007 insert (inmiddels trouwens vervangen door een zwart/zilveren PO insert, nog geen foto van genomen) en sharkmesh band er aan.
En een ontchroomde Komandirskie 86 met een wijzerplaat van een Amphibian 662, aftermarket bol plexiglas en donkere patina
Bedankt iedereen voor de leuke reacties hier. Maar ik ga mijn eigen topic en het forum verlaten.
Tot mijn spijt. Ik vind het erg jammer dat op dit forum veel mensen zich een elite en beter dan de rest voelen.
Dat neerbuigende gedrag erriteerd me mateloos, Het gaat overigens niet om dit topic.
Veel plezier met jullie mooie Russen en bedankt👍
Nog 1 foto van vandaag. Een nieuwe ss kroon geplaatst. Met nog een paar tegaan