Vostok Boctok Wostok Praat, Modding, en Foto's Spammen

Deze ziet er gaaf uit :ok_hand:t2:

Nog niet. Maar ik zie er potentie in. Kan niet wachten tot ie binnenkomt. Ben benieuwd hoe ver ik ga komen zonder know how :sweat_smile:

1 like

:ok_hand: klinkt als een heel goed idee! Ben benieuwd! Ik zie de foto’s wel verschijnen.
Maar vergis je niet in die band, dat is echt kwaliteitje hoor! :speak_no_evil:

1 like

Ja dat is de enige manier hoe ik naar standaard Vostoks kijk :nerd_face:

1 like

Deze met een zwate datewheel en rode secondenwijzer, wordt een plaatje!
Welke clean bezel heb je erbij?
Ik denk dat deze bezel insert (toevallig degene die ik ook heb) dan weer heel mooi zal staan bij het rood van de sceondenwijzer.

1 like

Die is wel stoer ja. Maar ik heb dezelfde bezel als @Dao op zijn SE heeft zitten. Daar kan geen insert op geloof ik. Verder nog een “kompas” bezel met NSEW aanduiding. Misschien ga ik die dan maar matteren ipv patineren.

1 like

Misschien wel kwaliteit maar ik vind hem foeilelijk.
Op het plaatje dan…

1 like

“Kwaliteitje”, als in:
“koop een tray Schultenbrau, drink ze allemaal op, bewaar de lipjes, gooi ze op een hoop en ga met een soldeerbout in de weer”-kwaliteit
Maar dat vind ik juist wel wat hebben

1 like

Haha ik dacht al bij mezelf, die @JanDoedel heeft de lat niet zo hoog liggen. Zoals jij hem omschrijft ziet ie er ook echt uit.
Maar ik kan wel begrijpen dat je dat ergens juist weer kan waarderen. Bij het woord Rus denk je ook gelijk aan halve liter blikken Schultenbrau😁

Horlogevrienden !

Voor mijn Vostok SE 710SE bij AMWatches een bezel gekocht die op de 710 kast past.
Hij past niet, maar zit veel te los.
Als ik het ijzerdraadje uit mijn oude bezel overzet, past dit wel precies. Draadje is wel erg

dun.
Ik klok de bezel er op maar hij zit veel te los.
Hij sluit beneden wel helemaal aan op de kast maar hij lijkt gewoon te ruim.
Wat doe ik verkeerd ?

Verkeerde bezel ? Verkeerd ijzerdraadje ?

Iemand tips ?

Draadje van je oude bezel gebruiken. Of de nieuwe strakker buigen, met een tangetje (of je handen)

Strakker buigen?

Ja. Kijk deze video vanaf ~4:10

https://m.youtube.com/watch?v=xPP7eqOfVhg&time_continue=297

Succes!

Idd bijbuigen, heb ik ook gehad met een AM bezel/draadje.
Andere draad, bijgebogen, problem solved.

En boven niet? Of sluit hij goed aan, maar draait hij te makkelijk?

Draait te makkelijk, alsof de draad te dun is.

1 like

What he said…
Had hetzelfde met een nieuwe bezel voor mijn Vostok. Wat bijbuigen zodat hij strakker zit.
Het is inderdaad wel een dun draadje.

De Vostok is nou eenmaal de Zundapp KS50 onder de horloges. Beetje sleutelen, prutsen en doen en zelfs als je denkt dat hij nu echt overleden is krijg je hem weer aan de praat.

2 likes

Geen idee van die zundapp maar ik denk dat het bij de Vostoks wel aardig klopt.

1 like

Draadje lijkt te dun.
Hij klikt er gewoon niet lekker op.

Zijm die draadjes ergens los te koop ?

Deze al bekeken?