Vostok Boctok Wostok Praat, Modding, en Foto's Spammen

Besteld !

1 like

Het zou natuurlijk kunnen dat het draadje te dun is, maar het lijkt me veel meer waarschijnlijk dat het met bijbuigen van het draadje verholpen is. De nieuwe die je binnenkrijgt gaan het hoogstwaarschijnlijk ook niet in 1x doen. Dan past het bijvoorbeeld weer niet.

Het bijbuig draadje verhaal vind ik trouwens een nadeel aan de Vostoks
 ik zit er toch altijd weer een beetje mee te klooien.

1 like

ik ga maar eens pielen en hopelijk dat ding niet te veel verbuigen.
De Vostok blijft serieuze polstijd verwerven en dat verdient aandacht en investering :slight_smile:

1 like

Die dingen kunnen best veel hebben hor. Uit ervaring, kleine beetje buigen per recht stukje kan al een heel verschil maken!

2 likes

Coffee patina Amphibia mod.

Ik heb nu geen tijd voor het hele verhaal, moet zo werken, maar het startpunt en eindresultaat deel ik alvast even.
Later meer

100816-480x480

10 likes

Nice one! Ben benieuwd naar het hoe en wat.

Amphibia 051 mod voor mijn vriendin. Ontchroomd en gepatineerd, erg leuk model omdat zowel kast als lunette van messing zijn. Blauwe wijzerplaat kleurt er fraai bij.

7 likes

Denk dat een blauwe nato hem ook wel zou staan.

Die ligt al klaar inderdaad!

1 like

Heel bijzonder, goed gelukt! Ben ook heel benieuwd naar het verhaal.

Mooie combinatie met die blauwe plaat inderdaad! :ok_hand:

Staat best goed inderdaad

4 likes

Staat goed hoor dat blauw :+1:t3:

Coffee patina Amphinia mod.

Zoals gisteren beloofd, nu het verhaal.

Na de mod van @AB64 geĂŻnspireerd op de soja mod van @HanDavinci begon het ook bij mij te kriebelen om op basis hiervan een mod te maken.

Een amphibia 100816 had ik al en hierop heeft al menig band en bezel gezeten.
Mijn bedoeling was om wél de hele dial te doen omdat het wit me een beetje tegen ging staan.
Ook de lume wilde ik natuurlijk doen.
Het resultaat moest een vintage uitstraling hebben en de dial hoefde van mij zeker niet egaal qua kleur.

Voor de patina heb ik koffie gebruikt die twee dagen in de koelkast heeft gestaan.
Het aanbrengen op de dial is gedaan met een wattenstaafje en op de wijzers en markers met een ingekerfde tandenstoker.

Na de eerste keer aanbrengen, nog niet gedroogd.

Dat vond ik al een mooi resultaat maar iets te smooth voor wat de bedoeling was.
Even vanaf ca 30 cm hoogte de föhn er boven op de laagste stand om te kijken wat het effect zou zijn.

Dat viel tegen, het droogde te snel in en dit was me weer wat te vlekkerig.
Dus nogmaals koffie aangebracht en rustig laten drogen.

Ondertussen had ik de NESW bezel al aan de ei-patina.
De kast heb ik ook maar gebrushed, dat leek me mooier passen.
Een manier om de rvs kast na het brushen een oude look te geven heb ik nog niet gevonden.
Iemand van jullie een idee?

Na drie uur drogen vond ik het effect op de dial prima en kon alles weer gemonteerd worden.




Na deze klus was het snel even twee foto’s er in knallen en hup aan het werk in het mooiste cafĂ© van Emmen.

Blijkt die mod toch een partij te matchen met de menukaart joh :grinning:.

8 likes

Wederom, ziet er heel mooi uit. De (onbewuste) inspiratie was dus de menukaart van De Drie Paardjes :grinning:. Heel geslaagd.
Geen idee hoe de gebrushde kast verder behandeld zou moeten worden maar ik denk dat hij gewoon af is zo.
Dank voor de foto’s en de beschrijving, wat een inspiratie weer


1 like

Thanks, blijkbaar heeft het onbewuste een hele grote invloed op gedrag. Lekker Freudiaans :grinning:

Heeft iemand hier deze Komandirskie?

24uurs uurwerk, datum op 6. En dat voor maar 78USD. Heb hem absoluut niet nodig, de tijd snel zien lukt niet, de band zal wel piepen als een nestje jonge muizen, maar toch roept ie m’n naam. Waarom heb ik toch zoveel moeite om hem niet te kopen?

3 likes

Ik vind die 24 uur ook altijd leuk om te zien maar wordt al moe bij de gedachte dat ik moet nadenken over hoe laat het eigenlijk is.
Maar dat zal ook wel wennen zijn denk ik.

1 like

Ja, en dan een tien over tien foto, waarop het eigenlijk tien over acht is :smile: