Vostok Boctok Wostok Praat, Modding, en Foto's Spammen

Vandaag op het werk gered van de container. Even snel een alternatieve houder gemaakt en kijken of het bevalt. Meer bouwers onder ons die voornamelijk via de microscoop werken ipv de oogloep? Kan mij voorstellen dat het in sommige gevallen relaxter werkt. Ga het ervaren.

3 likes

Waar staat die container Dirk? :wink:

2 likes

Veel met microscopen gewerkt (uren, weken achter elkaar). Het wordt pas echt relaxed als zo’n ding gemonteerd zit op een makkelijk en soepel te verstellen “multi axes swivel arm” (als voorbeeld). In mijn ervaring begint zo’n microscoop een soort van martelwerktuig te worden als het gefixeerd zit op 1 punt na een paar uur werk.

Ik zou het oogloepje nog niet weggooien in ieder geval.

Haha, Uithof Utrecht. Goed zoeken.

1 like

Snap je punt. Zo’n flexibele arm is inderdaad wel een stuk handiger. Zat er alleen niet bij dus voor nu maar even zo opgelost. Zit nu een objectief op van f:175. Dat maakt de werkafstand voor een vaste opstelling net iets te groot. Het is nu een beetje stellen met de stoel. Misschien kom ik een dergelijke arm nog een keer tegen. Dank voor de tip.

1 like

Mogelijk dat dit inspiratie geeft? Alles is handiger dan jezelf steeds moeten verplaatsen om iets te kunnen. Microscoop lijkt me in een handige opstelling, mooier en rustiger werken dan een loep.

Denk ook of je iets kunt verzinnen met bijvoorbeeld een ophangbeugel voor TV/Monitor. Scoop zal net iets te zwaar zijn voor iets als dit vermoed ik.

Wil je echt iets FANTASTISCH beleven, bekijk dan eens de Mantis (stereoscope met behoud van dieptezicht!)

1 like

En nog steeds zoek ik een bandje :roll_eyes: want dit kan echt niet.
Iets van staal heren…roep eens wat.

3 likes

Hmm… te chique?

Poljotband?

Andere Poljotband. Iets ruiger, beter denk ik.

1 like

:thinking:
Nee, allebei niet, bedankt. Loop er al jaren mee hoor, en ook gewoon te lui om mijn best te doen.
Ik wilde hem eigenlijk verkopen omdat ie totaal geen draagtijd meer krijgt, maar met een stalen band dus misschien weer wel…het blijft toch een leuk horloge.
Maar door de kast wordt het voor mij een beetje een moeilijk verhaal : ben echt niet van vintage banden/modellen, en leer is definitief afgevallen. Dus tja…Wat nu Vostok modderaars?

Gewoon de metalen bracelet van meranom, zelf brushen met schuursponsje en kopen met passende endlinks op je 710 kast?

3 likes

Zat ik net aan te denken. :wink:

2 likes

Wat wat wat ?! :face_with_raised_eyebrow:
Gezocht : gebruikte en gebrushte band met passende endlinks voor een 710 kast :slightly_smiling_face:

2 likes

AH kijk, ik zie het. Dit is prima.

1 like

De bijbehorende end links! :wink:

Zie wel dat de band zelf, van 22mm, uitverkocht is helaas. Wachten tot hij terugkomt of eBay misschien?

1 like

Ja, ik had al wat opgezocht. Tis allemaal niet zo moeilijk :smile:
Eerst hier even zoeken, misschien dat iemand nog wat heeft liggen. Weet jij misschien hoe de kwaliteit van die banden zijn ?

1 like

Kwaliteit van de banden is prima, veel beter dan de standaard banden die erbij geleverd worden. ik heb je een bericht gestuurd.
Groeten,
Marijn

1 like

Sorry, ik dacht dat weer je allemaal wel :sweat_smile:

Hier meer info (alleen de endlinks zijn anders). Ik vind het echt prima bracelets, zeker gelet op de prijs. En liever een prima bracelet die aansluit dan een betere bracelet met rechte endlinks en een gat tot je kast…

2 likes

Ja ik weet het wel zo ongeveer, het was meer al die moeite :sweat_smile: want :

Ik heb nu al twee soorten banden (ging lekker snel), en daar ga ik deze week mee aan de slag. Update volgt, heren bedankt voor de snelle raad/oplossingen :facepunch:t4:

Ah, okee dan weet ik dat voor de volgende keer als je een vraag stelt :rofl::+1:t2:

1 like

nou, ik heb toch maar mooi jouw zoutzuur truckje gedaan.En nu dus je bandenadvies :slightly_smiling_face: (dat dan weer wel) :rofl::+1:t4:
@andrepost en @Marijn2 gaven de laatste doorslaggevende klap.

2 likes