Vostok Boctok Wostok Praat, Modding, en Foto's Spammen

Daar moet ik overheen.
Ik ben voornemens er binnenkort een hele kast in te flikkeren :sunglasses:

3 likes

Een horloge kast hoop ik en niet je kast met horloges :wink:

1 like

Hahaha nee, balls of steel he, niet balls of adamantium :sunglasses:

Een horlogekast inderdaad.

Wel een mooie uitdaging.
We zien het hier wel weer verschijnen :+1:

1 like

Ben benieuwd :grin:

1 like

Mannen, (dames laat je horen)
Spulletjes bij elkaar gelegd en dit moet het volgende projectje worden. Wil haar zoveel mogelijk een donkere tint geven. Maar uit de voorraad komt de voor mij meest bijpassende wijzerplaat maar waar (kleine deceptie) het Boctok logo net in het blauw staat. Vind dat ik hierdoor er niet aan ontkom ook de secondewijzer in het blauw toe te passen. Wel een heerlijke 110 kast met 22mm Seiko band. Gaat lekker robuust worden hoop ik. Jullie gaan het zien. Uiteraard worden goede adviezen in overweging genomen.

6 likes

Ik stuur je even een PB

Mat zwarte wijzers iets? Ik zit er ook aan te denken voor iets wat ik in gedachte heb.

https://one-second-closer.com/shop/the-buran-one-matte-black-vostok-hour-hand-wh-h-01-mb/
https://one-second-closer.com/shop/the-buran-one-matte-black-vostok-minute-hand-wh-m-01-mb/

1 like

Ja die zijn mooi hè :wink:

7 likes

Denk dat ze goed zouden passen bij de wijzerplaat die @DirkT in gedachten heeft. Beetje matte blacked out look, met een vleugje kleur van het logo en de seconden wijzer. Beetje de “Sinn” look op de wijzerplaat met een herkenbare Vostok kast.

Misschien nog een mooie mat zwarte keramisch bezelring …

Mwoa, de zwarte randen van de wijzers vallen weg tegen de plaat.
Ik heb daarom ooit voor de onderstaande optie gekozen :wink:

2 likes

Vandaar dat ik aan matzwart moest denken

1 like

Ik heb de zwarte wijzers er ook op gehad en mij viel het tegen. Maar ik snap de gedachte :+1:

De wijzers verschillen onderling. Zijn die van twee verschillende sets? Denk dat 2 van hetzelfde type net iets betere looks geeft.

1 like

Heb ik inderdaad ook even geprobeerd maar ben het met Andre eens dat de zwarte wijzers wegvallen tegen een zwarte wijzerplaat. Tegen een zilverlook of andere kleur wijzerplaat is het contrast met zwarte wijzers mooier.

1 like

Klopt van twee verschillende sets. Liep met deze gedachte te spelen omdat ik dit een keer gezien heb bij een Omega Seamaster. Vond dat echt wel fraai.

2 likes

Is de kast niet ook donker te krijgen op een of andere chemische manier? Lijkt me ook wel wat voor het donkere thema.
Het is maar een gedachte, weet niet of dat slijtvast te krijgen is.

Dacht even aan mijn modelspoor hobby. Namelijk, chrome wieltjes die chemisch zwart worden gemaakt. Maar dit is rvs natuurlijk.
Er zijn ook coatings methodes trouwens, maar zoals gezegt , is een gedachte.

Is een look waar ik voor ga.

Heb al een tijdje deze wijzerplaat

in gedachten met die mat zwarte wijzers en willekeurig welke kleur secondewijzer.

Maar over smaak valt te twisten, daarom is het beter niet te doen. Ik zie de vechtpartijen al voor me in het Rijksmuseum.

1 like

Die lume van Favinov moet geweldig zijn. Klopt dat?

1 like

Heb ik ook gehoord, maar geen ervaring mee. Zou het dus ook graag weten.

1 like