Vostok Boctok Wostok Praat, Modding, en Foto's Spammen

Ha ha, ik zie mijn fout.
Ik las alleen “ik heb al een tijdje deze wijzerplaat”.

Onder de foto staat de rest van de zin,
“in gedachte”.

Te haastig en net aan de ochtend koffie. :coffee:

1 like

Ohja, dat ziet er wel gaaf uit inderdaad. :grinning:

1 like

Leuk project Dirk!

Moet die seconde wijzer blauw? Vind dat niet zo mooi afsteken. Zou die toch ook zelfde kleur als de andere wijzers kiezen. Ondanks dat blauwe logo.

(Alle wijzers het zelfde staat prachtig op mijn SE bijv.)

Jongens, dikke aanrader.
Ik heb de Royal Boctok van Dao overgenomen met de oranje Favinov lume dail, een woord fantastisch.

3 likes

Je hebt zeker een punt. Op de achtergrond niet geheel toevallig met André gecorrespondeerd en er gaat iets komen wat hierop lijkt!

2 likes

Ik wil mijn 420059 gaan modden, maar twijfel nog over de bezel. Ik wil de wijzerplaat vervangen met ‘de zwarte scubadude’ en er een bruinleren bandje opzetten (leer op een duiker… ik weet het!). Beetje richting een flieger/fieldwatch qua uiterlijk, zonder afscheid te nemen van de scuba dude. Heb ook wijzers voor een kommandirskie gekocht, denk dat ik daarvan de secondewijzer ga gebruiken.

Maar… de bezel dus… Ik wil een zwarte, maar welke zal ik nemen? Een matte:
Screenshot from 2019-11-13 20-20-15

Of een glimmende:
Screenshot from 2019-11-13 20-23-40

Een beetje zoals dit, maar dan op leer.

Jullie ideeën?

1 like

Ik zou voor de glimmende gaan denk ik.
Op de ronde kastvorm van de 420 lijkt de helemaal zwarte bezel denk ik heel groot zeker door de wat groffere “tanden” van de bezel.

3 likes

Zo zag mijn oude scuba eruit met de Meranom bezel. Volgens mij zelfde model als de glimmende. Paste inderdaad mooi.

Maar deze combi vond ik maar niks, vandaar dat hij er niet meer is. (Zo n scuba zelf, wel natuurlijk). :wink:

3 likes

Balen. Kreeg gister een dial binnen van Zenitar waarvan de lumepip op 3 uur eraf lag.
Gelukkig stuurt ie kosteloos een nieuwe op.

2 likes

Gaat weer even duren maar netjes opgelost.

2 likes

Zo is het. Kan gebeuren.

1 like

Altijd even balen bij uitpakken, maar goede keus trouwens. :blush:

1 like

Nu nog zo, wat het gaat worden verklap ik nog niet.
Kast en bezel blijven in elk geval ongewijzigd, die zien er als nieuw uit voor dit oude besje uit 1995.

6 likes

Oef, dat is jammer, maar idd netjes opgelost. Voor ons zou Russische federatie geografisch net even iets dichterbij moeten liggen. Zijn veel andere die hier overigens anders over denken. Hihi.

1 like

Is die verguld?
Ben benieuwd wat je er van gaat maken.

Hij was er binnen 2,5 week. Viel me best mee. Kwam tegelijk met een bezel van een andere leverancier die ik op dezelfde dag bestelde.
Helaas laat het horloge langer op zich wachten.
Wat dat betreft zou het inderdaad ter hoogte van de achterhoek mogen liggen :sweat_smile:

Om als starter te beginnen met het modden van een Vostok heb ik via Ebay voor een paar euro deze aangeschaft. Ik kan nergens info vinden van het type en vraag me dan nu af, is het wel een Vostok?
Wie kan me op weg helpen en herkent het model?Boctok01

Alvast enorm bedankt, John

2 likes

Ik denk dat het een Vostok Komandirskie is, kasttype 21. Hij is al wat ouder, dus misschien een CCCP model?
T lijkt alsof het de naakte messing kast is, maar t kan ook de goudkleurige coating zijn, titanium nitride.

1 like

M’n handen jeuken om daar een zwart datewheel in te zetten :grin:
Verder kan ik je er weinig over vertellen. Ik ben alleen een beetje bekend met de “nieuwe” Amphibia en Komandirskie.
Wel leuk om mee te beginnen als mod projectje.

Edit: ik denk ook een Komandirskie aan de wijzers te zien.

2 likes

Idd geen slecht idee die zwarte datewheel. Ik denk ook wat zowel jij als Maurits2 zegt. Een oude Komandirskie. Voor die 1 euro 80, kan ik me in ieder geval geen buil vallen.
:slightly_smiling_face:

1 like