Vostok Boctok Wostok Praat, Modding, en Foto's Spammen

De pest is dat ieder onderdeel gelijk 3x zo duur is als het horloge zelf :thinking: Dat doet wat met een mens :smirk:

1 like

Beetje slechte avond foto maar dit is hem geworden. Bij daglicht krijgen jullie betere foto’s. Voor nu lekker slapen en morgen …

12 likes

Hij is leuk hoor. Ik denk alleen nog steeds dat twee dezelfde wijzers hem iets meer recht doen :blush:
Die blauwe secondewijzer steekt wel lekker af.

снова встать здоровым :blush:

1 like

Mijn nieuwe aanwinst wat zijn het toch leuke klokjes

9 likes

Een foto zegt meer dan 1000 woorden! Bedankt.

Ik vind 'm toch een beetje te kartelig aan de randen. Ik denk dat ik een standaard Seiko SKX bezel doe! Nu even zien hoe ik die handig op de kop kan tikken. :thinking: Kent iemand een goede reseller?

1 like

Ik bedenk me net dat ik nog een voorbeeld heb. Nu met glimmend zwarte. Wel wat anders toch! :wink:

4 likes

Hoe monteer je die? Een SKX bezel heeft een andere manier van bevestigen.
Ik ben daar wel benieuwd naar.

Dank je wel, ben niet helemaal ontevreden maar kijk het nog een paar weken aan voordat ik de kast weer open schroef. Het gevoel over de wijzers van twee verschillende sets moet even landen. Komende weken een zoete inval thuis, veel visite dus genoeg mensen die er iets van vinden.

1 like

Twee mooie banden erbij, morgen maak ik even een leuk topic hierover.


Gaan we de Vostok weer even in het zonnetje zetten :sunglasses:
Prima banden :ok_hand:

7 likes

Ja was niet helemaal duidelijk, maar een bezelring die past op de amphibia, met een insert van Seiko. Zoiets!

Boris is een bekende seller, volgens mij? Iemand van jullie ervaring mee? Nog nooit wat gekocht van eBay!

1 like

Boris ken ik wel maar nooit iets besteld. Heeft wel mooie artikelen.
Wel ervaring met AM watches, Zenitar, One Second Closer, Meranom.
Allemaal positief overigens.

Ahh op die manier.
Boris staat wel goed bekend geloof ik. Heb zelf deze net gekocht bij een andere verkoper maar twijfel een beetje of ik die wel wil. Er zit namelijk een kleine rand tussen de kast en de coin edge.

1 like

Vraagje voor de modders:
Bij een hoop aftermarket bezels zit er een ruimte tussen de case en de zijkant van de bezel.
Nu heb ik deze bezel uit bovenstaand :point_up_2:t3: bericht maar ik twijfel of dat mooi staat.
Hier een plaatje met wat ik bedoel:
IMG_20191116_053548

Ik zoek eigenlijk een bezel waar een SKX insert op past die netjes aansluit.
De standaard stalen bezels sluiten netjes aan. Net als de Komandirskie bezels maar daar past weer geen SKX insert op.

Wie heeft de oplossing? Het mag een coin edge zijn of zoiets als die van de Komandirskie, zolang het maar aansluit en er een SKX/OSC insert op past.

1 like

Moet je je wel bedenken welke kast je gaat gebruiken. Bij mijn 710 kast zal zo’n tot de kast doorlopende bezel edge een botsing geven met de kroon.

1 like

Denk dat ze de bezels zoveel mogelijk universeel willen maken voor de verschillende kasten. Dat lukt alleen als je ruimte houdt voor de kroon. Maar @DeRaaf heeft gelijk, neem je kast als uitgangspunt en ga dan zoeken naar de beste bezel met Seiko inlay. De bezels van Arkustime op de baai benaderden dan misschien wel het meest waar jij naar zoekt.

2 likes

Ah, daarom zit dat kreng er dus.
Ik ga een 110 gebruiken, als het goed is moet dat passen.

Die heb ik liggen. Ik dacht op de foto op de baai te zien dat die uitsparing er niet zat maar helaas.
Ik vind de afwerking ook niet super maar dat is dan weer in verhouding met de prijs.

Maaaarrrr. Welke bezel heeft dan geen rand en past wel op de 110 kast?

Ik heb een tijdje naar deze zitten staren (niet geworden).

Op foto niet echt goed te zien of het ding doorloopt tot de kast.

1 like

Deze, alleen maar in twee kleurtjes. En dat zijn geen Seiko inlays.

1 like

Dat is die van Arkustime uit mijn link maar dan met inlay die heeft dus zo’n rand.