Vostok Boctok Wostok Praat, Modding, en Foto's Spammen

Ik vind deze kleurstelling heel mooi, maar had een andere kleurstelling in gedachten, om te maken of ergens te kopen als volgend horloge…

En dan is maken toch leuker, afgelopen jaar weinig mee gedaan, ik hoop dat de russen me weer enthousiast maken om er mee aan de slag te gaan. Als ik dit topic zo zie, denk ik dat dit gaat lukken!

Dat is zeker leuker om zelf te doen ja.
Laatst deze nog gemaakt. Heeft alleen nog geen draagtijd gekregen, dat is dan wel weer zonde van de moeite :thinking:
Ik vind het bij elkaar zoeken en maken leuker :grin:

Alleen deze afgeragde krijgt veel polstijd maar dat is omdat het m’n werkbeater is.

7 likes

Nou verdomd, dat is eigenlijk zo’n beetje precies wat ik zoek, ik ga mij hier eens verder in verdiepen :smirk: hartstikke bedankt voor de tip!

Zo te zien krijgt de loc een deel van de draagtijd! :wink:

1 like

Alles voor de verweerde looks. Hij gaat met slecht weer even heen en weer naar Keulen en omstreken :grin:
Alleen de laatste tijd zit ie vaak onder de mouw van m’n trui en wordt ie weer een beetje gepoetst. Daar moet ik nog wat op verzinnen :laughing:
Die bezel lijkt intussen weer nieuw :thinking:

4 likes

Ik krijg bijna medelijden met een horloge. :thinking: taaie mieter! :+1::grin:

1 like

Paar weken geleden dit handeltje bij Komandirskie gekocht. Hoop spul voor maar 175 euro. Koopje toch :grin:

Ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren. Is in ieder geval Rusland uit. :hugs:

En daarna maar wat gaan modden.

Het mooie is dat ik net zo blij wordt van mijn nieuwe Oris als ook van deze straks

8 likes

Leuke spulletjes. Veel plezier straks!

1 like

Mooie wijzertjes :see_no_evil:

Zou je hem niet voorop de trein binden om hem wat te laten verweren?

Daar hangt ie ook wel eens.

Of aan de bumper van de auto, lekker pekel happen :grin:

6 likes

Mijn oude (cccp) paratrooper terug van nazicht. Heeft eeuwen geduurd door corona geteisterde post.

Lederen bandje op en een andere bezel even geprobeerd. Bezel wil er niet op klikken. Een glaspersje kopen? of kan het ook anders?
imageimage

1 like

Hoezo beater hahah

2 likes

Als de bezel niet tegen wordt gehouden door de kroon, verwissel dan het ijzeren draadje in de bezel met die van de originele.
Als de kroon tegenwerkt, dan past de bezel niet op kast.

1 like

Een glaspers heeft weinig nut als het met de hand niet lukt is mijn ervaring. Die bezelveer moet echt perfect in het randje liggen en niet beschadigd zijn anders krijg je hem er niet op.
Ik doe altijd de opening op 12 uur en begin dan vanaf 6 uur te drukken en oefen dan met mijn duimen via de 3 en 9 kracht uit naar boven toe.

5 likes

Ik ben op zoek naar deze strap voor mijn Vostok 120 model. Schijnt de enige stainless steel strap met bijpassende endlinks te zijn die op deze case past. Helaas out of stock bij Meranom, heeft iemand toevallig er eentje of weet iemand een alternatief?

Klopt. Bij precieze inspectie zie ik de bezel tegen de kroon komen. De originele zit er terug op.
Volgende week hopelijk bij movement in de post. Dan is ie terug werkend!

2 likes

Niet dezelfde maar misschien is dit een optie:

https://komandirskie.com/catalog/aksesuary/aksessuary/braslet_gd005/

Thanks, ik zal er even naar kijken. Anders ga ik in de tussentijd een Nato strap proberen!

Heeft iemand trouwens een stainless steel Vostok crown nog over die past op de 12 case? Of kent iemand een verkoper in NL/Duitsland? Heb geen zin om weer 5 weken te wachten vanuit Rusland :grin:

Ah ok, het is een andere bezel. Dat had ik niet meegekregen.
Niet alle bezels zijn uitwisselbaar, sommige hebben een opstaand randje dat net over de kroon valt en andere zijn helemaal vlak zodat ze mooi op de kast vallen.