Vostok Boctok Wostok Praat, Modding, en Foto's Spammen

Ik heb je bandje ook nog niet eens gezien in het echt haha, ben nog niet thuis geweest :joy:

1 like

Lekker op die boot blijven dobberen. Weg van alle corona perikelen :laughing:

1 like

Vervangend 2209 loopwerkje binnen, oorspronkelijke 2209 liep een beetje onbetrouwbaar. Hopelijk morgen een beetje geduld en tijd tot mijn beschikking, hebben we eindelijke een groen horloge!

3 likes

Kan mooi worden!

Mod samengesteld uit:

• Oude 119 kast met groene wijzerplaat.
  • Naar brons gestripte oude bezel. Ook zwarte en rode verf compleet verwijderd.
  • Favinov wijzers met blauwe lume. Helaas lijken moderne secondewijzers niet te passen op oude 2209 uurwerken. Gebruikte secondewijzer is een standaard gladde wijzer zonder lume van een donor 2209 uurwerk. Voorzichtig schoongemaakt met pure alcohol en een wattenstaafje.

• Goedkoop 20mm Chinees vintage look bandje van de ali (helaas geen link meer kunnen vinden) waar ik hoekjes weggehaald heb om op de 18mm aanzet van het horloge te passen.

p.s Ik weet dat er ergens een draadje is waar er een opsomming gegeven wordt van gebruikte onderdelen in een Vostok mod. Kan het draadje niet meer vinden. Daar is deze post eigenlijk voor bedoeld.

13 likes

Wie o wie weet of kent iemand die handig is met deze uurwerkjes?
Ik wilde de quickset uitproberen en toen liep hij vast. Hij loopt max 30 sec en als ik de tijd verzet, beweegt alleen de uurwijzer.

Wellicht een bekend probleem?

1 like

Ben net tot een rare ontdekking gekomen. Mijn nieuwe “greeny” afgeregeld en even een paar uur heerlijk laten lopen. Liep perfect op precies 18.000bph. Even de laatste stofrestjes in de kast weggeblazen en alles weer netjes in de kast gepropt.

Voor de volledigheid ook dit plaatje, wat waarschijnlijk bedoeld is als anti magnetisch schild (??), weer teruggeplaatst.

Dacht leuk, lekker horloge erbij. Deed hem om de pols, en twee minuten later staat het ding stil. Klein klopje bracht het weer tot leven. Zat me niet lekker. Even aanzien, paar minuten later staat het ding weer stil, klein klopje en loopt als een tierelier.

Bij de vorige eigenaar was de klacht ook dat het horloge stil kwam te staan in een bepaalde positie. Maar ik heb er toch een compleet ander uurwerk ingezet, wat goed liep. Hoe kan dat?

Duidelijk dat er iets niet goed is. Gelukkig was ik zo slim om even na te denken wat er veranderd was tussen het afregelen wat ik gedaan had, waarna het horloge goed liep in diverse posities een paar uur lang, en toen het horloge problemen begon te vertonen.

Enige wat ik kon verzinnen was dit plaatje wat ik er weer in gedaan had.

En wat blijkt, nu ik het plaatje er weer uit heb loopt het horloge perfect.

Kan het dat dit “anti” magnetische plaatje op de een of andere manier gemagnetiseerd is geraakt? Mogelijk een wijze les voor iemand met een oud 2209 uurwerk met zo’n plaat die niet helemaal lekker loopt.

5 likes

Ik vind ‘m heel gaaf! :ok_hand:t2::ok_hand:t2::ok_hand:t2:
En raar van dat plaatje. Gemagnetiseerd zou tot ander effect leiden lijkt me. Hoort het er wel echt in? Misschien is het zo krap dat er teveel druk op het uurwerk kont te staan?

:face_with_hand_over_mouth:

Hè ja flauw :joy:

3 likes

Zou zomaar kunnen dat het er niet in hoort. Ik kreeg hem met de plaat erin, dus dacht dat het hoorde, zie die 119’s ook wel vaker met die plaat op het internet staan.

Dank voor het compliment. Ben er zelf erg gelukkig mee. Heb er een tijd over gedacht om het helemaal te moderniseren en er een Favinov (fel) groene sunburst in te gooien met modern 2409 uurwek. Blij dat ik het bij dit horloge niet gedaan heb. Ook de gladde secondewijzer zonder lume is een geluk bij een ongeluk in mijn mening.

1 like

Zit er in je andere 119 ook zo’n plaatje? Misschien kan dat een aanwijzing geven?

In mijn blauwe 119 zit zo’n plaat niet.

Misschien bestaan beide varianten, maar ik zou hem er in ieder geval lekker uit laten.

Het begin van een nieuwe collectie, met nog wat moois op komst.

Een ieder bedankt voor het virus :joy:

12 likes

Goede keus! :+1:

1 like

Kijk uit, voor je het weet zit je met keuzestress bij het Corona ontbijt.

Ik weet het is lichte decadent allemaal, maar bij een aanhoudend gebrek aan brood in de supermarkt ben ik vandaag maar in de survival modus gedoken. Zelfgebakken donuts, belegd met een rijkelijke laag pindakaas en jam, het geheel lichtelijk overgoten met een beetje honing.

12 likes

Geniet jij maar lekker van je donut, kijk ik wel naar je klokkies :grin:

1 like

Mooie Sturmanskie!

1 like

Die mag de 22ste weer.

1 like

:joy: