Vostok Boctok Wostok Praat, Modding, en Foto's Spammen

Dag kenners allemaal.
Wil graag eens een full mod gaan doen (dial, wijzers, bezel). Zou graag een milsub uiterlijk hebben.
Doe ik dat met een 650 kast, 100 of 20 kast?
Die zien er voor mij zowat hetzelfde uit (op foto). Heb ze nog niet in real life…

Een 100 oogt wat dikker, afhankelijk van de bezel.
Als je een gebrushte/ matte kast wilt kun je ook een Komandirskie K-34 nemen.

Een 650 heb ik geen ervaring mee, @Dao wel dacht ik, die heeft hem geloof ik voor zijn Tudor BB58 hommage gebruikt.

Persoonlijk vind ik de 020 het dichst in de buurt komen, ook afhankelijk van de bezel trouwens.
Drie van mezelf maar dan de Tudor look:

4 likes

Ik zou dat niet op een 100 kast doen. Die is veel te plat. Ik zou iets met gebogen lugs zoeken, dan heb je meer die klassieke duiker kast.

Op deze foto’s zie je goed hoe hoekig een 100 kast eigenlijk is.

Edit: sorry, dit is een 110 kast. Ik haal die krengen altijd door elkaar :drooling_face:

Dit is wel de 100. Die loopt al wat meer af maar ik vind het niet echt op de klassieke Milsub kast lijken.

4 likes

Super bedankt. @GiveMeYourDough Dat was zo’n info die ik wenstte.

Ik ga eerst een milsub op een vostok maken. Daarna misschien op een seiko 5. Dan koop ik een steinhart. Dan win ik de loterij En dan koop ik een echte :slight_smile:

1 like

K34 of 100 … als je opnieuw begint?
En stel je hebt polsen die een cm of 2 groter zijn?

:slightly_smiling_face:

Als je de Vostok, Seiko en Steinhart overslaat heb je al een hoop geld bij elkaar :stuck_out_tongue_winking_eye:
Een Vostok is goedkoop maar compleet modden tikt toch nog aan.
Ik zou eerder voor een merkloze duiker kast van Ebay gaan denk ik, dan kom je meer in de buurt van die klassieke duiker en stop je er een Seiko uurwerk van Ali in. Dan heb je ook meer keuze in bezels, inlays, dials en hands.

3 likes

Dat had ik nog niet bekeken zo.
Heb je ervaring met bepaalde kasten op ebay?

De 100 en K 34 zijn in principe gelijk.
De K 34 heeft alleen een andere kroon en is mat.
Dat maakt dus niets uit, ligt aan de look die je wil hebben.
Ben het met @GiveMeYourDough eens dat die kastvorm niet echt in de buurt van een milsub komt.

Je kan ook idd kijken naar andere opties dan een Rus.
Onderdelen genoeg te vinden, ook voor diverse uurwerken.

Hier o.a. veel dials en hands:
https://www.ebay.com/str/rafflestime?rt=nc

1 like

Weet iemand waar je eventueel een vervangende plaat vandaan haalt voor dit model Vostok? Ik vind de plaat lelijk!:

1 like

Zo, dat is een lastige. Ik ben nog niet veel GMT dials tegengekomen. Vooral die kleine seconde maakt het denk ik lastig.
Wat betreft maat zouden alle Komandirskie en Amphibia dials wel moeten passen lijkt me.
Al gekeken op Meranom en Komandirskie.com? Of bij Favinov, Zenitar of Boris_gvb op Ebay?

Je kan ook een 02 Kommandirski kast gebruiken ipv een Amphibia. Die heeft ook best wel wat Oyster Case trekjes. Die heb ik destijds voor mijn mod gebruikt (foto’s daarvan zijn in dit draadje wel terug te vinden.)

Deze dus

1 like

verkoop hem gewoon en koop een nieuwe…

1 like

Ja, dat kan ook. Maar dat is minder leuk dan toch zelf eraan prutsen.

Ik heb alleen wel gezien dat hoewel de 9/10 u seconde plaat vaker door Vostok wordt gebruikt, er bijzonder weinig onderdelen voor zijn. Zat te denken de secondewijzer er maar af te slopen. Echt bruikbaar is die toch niet.

1 like

Tot je moet controleren of het horloge nog (goed) loopt.

Heb daar sinds kort zo’n timegrapher voor… Zette hem toch al gelijk met op een hele minuut… en nooit ergens in de minuut. Dat is dan nu altijd zo… zolang de minuut op de vostok ook 1 minuut duurt in het echt is het niet zo’n issue :slight_smile:.

Maar goed, heb wat vragen uitstaan bij leveranciers die ook de reguliere horloges verkopen. Ben benieuwd.

Je hebt dat ding op zak?

Denk dat je echt beter een ander horloge kunt kopen. Ik vermoed dat andere wijzerplaten mogelijk niet echt lekker gaan passen.

Ondanks dat het geen liefde op het eerste gezicht was is dit horloge nu stiekem mijn favoriet in de collectie. Misschien moet je het nog even aanzien. Wat bij mij geholpen heeft is dat ik ben gaan nadenken wie nu eigenlijk een 24-uurs duiker nodig hebben, fantasie sloeg vervolgens op hol …

1 like

Ik vind de stalen bezel best heel cool hoor. De plaat vind ik gewoon niet zo mooi :slight_smile:.

Ik had het ding gekocht als project horloge. Als ik m helemaal sloop is het jammer van die paar tientjes die het gekocht heeft.

De kroon komt ook niet meer los uit het movement :cry:. Dat deed ie gisteren wel.

Helemaal niemand :laughing:

1 like

Bemanning van een duikboot?

6 likes

Mwahhh, ok vooruit :ok_hand:t3:

1 like