Ik heb zoiets ook gehad met een raketa uurwerk, daar zat het plaatje aan de wijzerplaat zijde en borgt een paar tandwielen , na denk wel zes keer kast in en uit doet ie het nu wel goed
Zover ik begrepen heb hoort zo’n anti-magnetisch plaatje alleen in modellen waar dat op de kast of wijzerplaat ergens vermeld staat. -> https://forums.watchuseek.com/f10/vostok-anti-magnetic-4121722.html
Nergens op mijn “greeny” is vermeld dat het ding anti-magnetisch is. Dus ik neem aan dat het plaatje er in de loop van de tijd door iemand in is gezet. Ik heb verder geen idee of er dan iets klem komt te zitten of misschien dat het loopwerk iets anders is op die anti-magnetische horloges.
WatchUSeek lezende is het een heel ding op zichzelf die anti-magnetische Vostoks, ben er nog niet helemaal in ondergedoken.
En p.s
Na ik geloof vier volle dagen, dag en nacht, om de pols te hebben gehad.
Tikt rotsvast op precies 18.000bph.
Kort gezegd, plaatje zit nu lekker in mijn onderdelen collectie en komt het horloge niet meer in.
Dat was dus de geheimzinnige kwaal! Opgelost!
Waarschijnlijk. Had ik het eerder geweten had ik geen tweede uurwerk hoeven aanschaffen.
Maar goed nu hebben we reserveonderdelen.
Zo is het. Waarschijnlijk was de verkoper uit Rusland dus ook ter goede trouw, maar wist niet dat plaatje problemen zou gaan geven. Geeft mij een beter gevoel.
Daar zat ik ook aan te denken.
Geen idee… Correct me if I’m wrong maar volgens mij was de Kommandirskie de goedkopere variant… Ik weet wel dat mijn 020 een WR van 200m had en RVS kroon… De vorm van die kast vond ik het meest op een “Westerse” kastvorm lijken.
Ooit was de komandirskie de voordelige variant. Met Chrome kast, minder waterdichtheid. En vaak gebruikt om gebeurtenissen met plaatjes dial s te promoten. Propaganda horloges een beetje. De amphibia, het serieuze duikhorloge. Rvs kast, 200 en 300 m variant. Ook militaire toepassing. Nu groeit dat meer naar elkaar toe volgens mij.
Volgens mij ook. De Komandirskie K-65 is een 200meter waterdichte duiker met 24u uurwerk… stalen kast en kroon.
Goedemiddag,
Ik wil mijn eerste Russische horloge gaan kopen en gelijk ook maar proberen te modden. Nu heb ik een paar vragen waar jullie mij waarschijnlijk wel kunnen helpen. Ik zit te twijfelen tussen een 420 kast en een 020 kast. Mijn polsen zijn 16,5cm. Het voordeel van de 020 vind ik dat de bezel hier ‘plat’ op ligt en niet zoals bij de 420 als een ‘ufo’. Wat zouden jullie qua kast aanraden (daar de 020 net iets groter is voor mijn kleine polsen?
Voordeel van de 420 is dat ik hier veel bezels voor zie waar ik zelf een insert voor kan kiezen. Ik heb nog geen bezel gezien die plat op de 020 zou kunnen liggen voor een standaard insert. Hebben jullie wellicht een idee / tip? Als deze er niet is ga ik namelijk voor een 420.
Iemand toevallig de volgende bezel al eens besteld : https://komandirskie.com/catalog/aksesuary/aksessuary/bezel_t2_2/ Ik ben benieuwd of deze in het echt zo ‘geel-oranje’ is als op de foto of dat deze echt oranje qua kleur is?
Tot slot nog even afsluiten met het idee. Ik heb wat lopen knippen en plakken om te kijken wat ik mooi vind. Ik neig naar optie 5, met als aanvulling een oranje secondewijzer. Eventuele tips zijn uiteraard welkom.
Mooie kleurencombi.
Ik heb ook getwijfeld tussen een grijs/oranje en oranje bezel. Heb uiteindelijk voor de oranje gekozen omdat dat meer uit de kast zou springen.
Die van mij is van OneSecondCloser en is wel echt goed oranje.
Deze is wel heel erg gaaf, is dit een mod?
Jep, het meeste is zelf gemaakt.
Ik vind 'm echt heel erg geslaagd! Mag ik vragen wat je er allemaal aan gedaan hebt? (als het niet te veel moeite is hoor!)
Die is erg gaaf, ook leuke omschrijving van het hele traject!
Thanks! Heb hem alleen nog nooit gedragen
De 4 en 5 zijn echt hele mooie combinaties. Alhoewel ik de zwarte 3 ook zeer kan waarderen. Maar dat is persoonlijk, zwart op zilver wordt gelijk een stoere klok.
Dat de bezel op een 420 wat verhoogd op de kast komt heeft denk ik te maken met de maatvoering van de inlay’s. Voordeel is natuurlijk, zoals je al zelf hebt opgemerkt, dat je ruim keuze hebt maar door de maatvoering van de kast/kroon in tegenstelling tot de bezel krijg je een conflict wil je deze vlak op de kast krijgen.
Heb je al uitgezocht of een Amphibia Black Sea wijzerplaat in een classic Amhibia kast past? Een Black Sea is geloof ik toch een heel ander horloge in kast opbouw dan een Classic Amphibia.
Hmmm, helaas heb je een goed punt. Dial van black sea is 32mm en 420 is stuk kleiner. Maar beter nu dan na de bestelling. Dat wordt opnieuw zoeken naar een mooie zomerse lichte dial met bij voorkeur een beetje oranje…
Waarom maar een beetje ?