Vostok Boctok Wostok Praat, Modding, en Foto's Spammen

Zou ik niet kunnen zeggen. Maar op mijn 710 zit een redelijk smalle bezel in het Vostok spectrum gezien en die past alleen omdat er aan de onderkant van de bezel de onderkant van de bezel die op de kast ligt smaller is gemaakt om ruimte te laten voor de kroon.

Beetje onhandig uit te leggen, hoop dat je wat hebt aan de foto’s

Hoop dat iemand je iets meer kan vertellen.

1 like

4 likes

Ik ben nu al zo lang op die horloges aan het wachten dat ik al helemaal geen zin meer heb in die mods :joy: voorlopig zie ik ze ook nog niet komen.

1 like

Er is hoop. Vandaag was in een keer mijn status veranderd :hugs:

3 likes

Vandaag mijn bestelling van Peter Arms Vostok-watches24 uit Rusland in goede orde ontvangen. Dus het kan wel. Volhouden, je geduld zal worden beloond.

2 likes

Hey! Mijn pakketje is inmiddels ook in Nederland! Eerste update sinds 4 april :joy:

2 likes

Mede Vostok liefhebbers,

Ik heb een dingetje wat ik niet snap :thinking: Nee ik bedoel niet DAT dingetje stelletje vunzen :laughing:

Een van mijn Vostoks loopt in principe goed qua tijd maar het vreemde is dat als ik rond 5 over 1 zit dan blijft hij stilstaan. Verzet ik de tijd bv naar kwart over 1 dan loopt hij weer rustig door, totdat het weer 5 over 1 is :thinking:

Tijd verzetten gaat goed, alhoewel ik af en toe een kleine doordraaier heb.

Ik vermoed zelf dat de stift er niet goed inzit, maar voordat ik hem weer openschroef, wilde ik vragen of dit bekend voorkomt bij jullie.

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Dirk, verzend peter Arms wel van uit Moskou ,omdat dat ik er ook Duitsland bij zie staan op de site.

Ik heb er ook een die ongeveer hetzelfde doet (behalve op andere tijden), en ik geloof ook dat de stift (kroon as zoals ik het maar noem) niet helemaal goed zit/zat. Heb inmiddels de kroon as weer eens gedemonteerd en gemonteerd en het horloge doet het tot nu toe lekker, loopt goed op tijd en blijft lopen.

Heb meerdere dingen op internet gelezen (en dat is natuurlijk altijd waar) waar dit euvel naar voren komt.

1 like

Mijn nieuwe movement lijkt niet goed geleverd…

Ik verwacht een plek voor gmt wijzer… zoals op het linker movement ook op het rechter…

Volgens mij is die tube waar de wijzers aanmoeten veel groter links… en past daarom de gmt niet rechts.

Ligt er aan welke je besteld had.

1 like

Movement rechts is 2426 met centrale secondewijzer en 24u wijzer.

Movement links is van een 2426.12 met 24u wijzer en seconden op 10.

Volgens mij past dit nooit :slight_smile:

Lijkt me dat de wijzers dan niet helemaal goed geplaatst zijn. Dus dat ze op die tijd precies tegen elkaar aankomen. Bekijk het eens onder een vergrootglas.

1 like

Geloof dat de type nummers meestal ergens achter op de loopwerken vermeld staan.

Mee eens, alleen in dit geval zaten er Russische postzegels op. Maw,…

1 like

Staat 2426 op de ene. 2426.12 op de andere. Op Komandirskie heb ik deze besteld:

Nou dan ga ik dat ook maar doen. Moet goed komen :+1:

Als er 2426 op het loopwerk staat kun je er denk ik van uit gaan dat het een 2426 uurwerk is.

Waarschijnlijk ligt de 24 uur as dan een stuk dieper in het loopwerk om ruimte te maken voor de secondenwijzers. Dan vermoed ik dat de wijzers van een 2426.12 andere diameters en of bouw hebben dan 2426 wijzers.

Dat zou kunnen… maar daar zie ik geen bewijs voor. De 2426 heeft juist een vrij korte wijzerpijp en geen plek voor die 24u wijzer. De 2426.12 heeft de secondewijzer op 12, maar een veel grotere pijp. Klopt niets van volgens mij.

Heb de vraag uitstaan in Rusland, maar dat schiet niet zo op nog.

Tja, die 2426 loopwerken zijn niet zo makkelijk te gebruiken voor modden dan de meer gangbare loopwerken. Wijzers zullen een probleem zijn om te kopen.