En steek je secondewijzer met de punt in een gummetje om goed beet te houden. Is makkelijker dan met een pincet, en het krast en vlekt niet als het goed is.
Lollystokjes zijn ook een goede, ik ga eens kijken wat ik heb liggen haha, thanks!
Goede tip! Dankjewel!
Zeker! Maar dan een blauwe secondewijzer en een zilvere 3d bezel, beetje geïnspireerd op deze:
Een van mijn Vostoks loopt in principe goed qua tijd maar het vreemde is dat als ik rond 5 over 1 zit dan blijft hij stilstaan. Verzet ik de tijd bv naar kwart over 1 dan loopt hij weer rustig door, totdat het weer 5 over 1 is
Tijd verzetten gaat goed, alhoewel ik af en toe een kleine doordraaier heb.
Ik vermoed zelf dat de kroon as er niet goed inzit, maar voordat ik hem weer open schroef, wilde ik vragen of dit bekend voorkomt bij jullie.
Zit nog steeds met dit probleem als hierboven beschreven. Alles al weer een keer los gehad, gekeken of de wijzers elkaar niet raakten, maar niks helpt. Wie kan hier zijn licht op laten schijnen, want nu ligt hij maar wat in de box
Gaat om een 2415 uurwerk. Ik ga Jos @GiveMeYourDough niet benaderen omdat het horloge goed liep toen ik hem over heb genomen. Waarschijnlijk toch wat fout gegaan met het wisselen van het uurwerk naar een andere case en daarna begon dit probleem zich voor te doen.
Is er dus iemand die meer verstand hiervan heeft dan ondergetekende, laat het mij weten en ik zal u eeuwig dankbaar zijn
Waarschijnlijk een nieuw uurwerk er in en probleem is opgelost, maar ik heb geen uurwerkje of de juiste tools om het te doen
You just did
Maar dat is geen probleem. Ik vind dit wel kut om te lezen maar ik kan niet bedenken hoe dit komt.
Wat je zegt, hij deed het goed toen je hem overnam.
Wat heb je met het horloge gedaan daarna want je hebt het uurwerk ergens anders in nu?
Wijzers zijn bij mij trouwens niet losgehaald, alleen de secondewijzer.
Dit heb ik gedaan Jos omdat de 43 mm case mij toch wat te groot was. Heb wel eens vaker een uurwerkje in een andere case geplaatst, maar dit nog nooit meegemaakt. Enige wat ik bedenken kan of er wel een juiste kroon as is geplaatst door mij. Heb er wel 3 geprobeerd
Stopt hij ook als je het uurwerk buiten de kast laat lopen (met stift/kroon er gewoon in)?
Yep. Ook geprobeerd
Hier een van de weinig afbeeldingen van @JanDoedel
Hij kan ook een helicopter maken van twee stokken en een accordeon.
Ok, duidelijk. Wel vreemd, met een verkeerde kroon zou ie het of helemaal niet of helemaal wel moeten doen lijkt mij
Ja heb in de eerste instantie de standaard kroon en stift die jij erbij heb gedaan, er in gezet
En hij loopt verder gewoon goed. Tot ongeveer 5 over 1
En als je dan met een gummetje of sateprikker de minutenwijzer net even een beetje omhoog tikt, loopt ie dan wel door? Als dat ook niet helpt, dan moet het haast iets aan het uurwerk zijn.
Waar stopt de secondewijzer trouwens?
Maak anders ook een filmpje, beginnend vlak voor het probleem zich voordoet.
Gofile.io heb ik wel eens gebruikt om filmpjes kort online te zetten.
Ik heb precies die wijzers
Ben je dan niet bang de wijzer te beschadigen? Ik zelf gebruik altijd Rodico om mijn wijzer aan te hechten bij het monteren.
Haal het caliber uit de kast, neemt de balanskloof uit het uurwerk en geef de veer een paar slagen. Loopt het gaand werk vrijelijk door tot einde van de energie? Hou daarbij de bewegingsvoortgang van de wijzers goed in de gaten. Ben benieuwd of dit goed gaat.
Ik ook. Maar als je dat niet hebt… Uiteraard blijft het belangrijk om voorzichtig te blijven.