Vostok Boctok Wostok Praat, Modding, en Foto's Spammen

Na het verlies van mijn Vostok verzameling waarvan de helft bestond uit mod’s nu toch weer een Russische duiker in elkaar gezet.

Met dank aan de HF leden die hierbij bij hebben geholpen.

Dit is de leukste bezel want deze kan je eenvoudig als kompas gebruiken

12 likes

Leuk geworden! Geniet van je nieuwe spulletjes, hopelijk komt er nog meer jouw kant op :slight_smile:

1 like

Das balen, secondewijzer kapot :joy: iets te hard gedrukt, gelukkig zit die ouwe er wel weer heel op.

Zit je dan 3 maanden op te wachten om het vervolgens in 1 middag te verkloten :joy:

4 likes

Rigoureus besluit genomen en alles te koop gezet!?. Was een mooi lot.
Moet bijna met HF onder mijn kussen slapen, :smile: Jammer, net gemist.:sob:

1 like

Ja het modden van deze leuke horloges is niet voor mij weggelegd :wink: Wacht wel tot er weer eens een mooie voorbij komt.

Maar ik heb altijd mijn Poljot’s nog en die blijven wel. Sterker nog er komen er wel meer bij :joy:

2 likes

Poljot horloges zijn natuurlijk ook fantastische verzamelobjecten, wordt alleen wat minder mee ge-mod. Of vergis ik mij,…

1 like

Ai klote man. Wat heb je uiteindelijk gebruikt om ze te monteren?

1 like

Die nieuwe had ik geprobeerd met een lollystokje maar ik duwde gewoon te hard, die oude had ik terug gezet met een pen dst ging wel beter :sweat_smile:

Denk dat ik nieuwe ga bestellen via one second closer

1 like

Oeps, dat was mijn idee :grin: Bij OneSecondCloser heb je ze wel snel in huis, dat scheelt.

1 like

Haha het kan prima hoor, ik wist gewoon niet zo goed hoeveel kracht ik kon zetten en voordat ik het wel wist was het al te laat :joy:

Ja ik heb geen zin om weer 3 maanden te moeten wachten :joy:

1 like

Het is echt verbazingwekkend hoe weinig kracht je nodig hebt.
Ik heb een soort ingebouwde momentsleutel in m’n arm uit de tijd dat ik automonteur was. Alles tussen de 5 en 150 Nm kan ik aardig gokken.
Toen iemand een keer een lijstje deelde van aanhaalmomenten in uurwerken schrok ik me rot. Daar kon ik echt niets mee. Zo weinig dat het geeneens in Nm werd uitgedrukt maar met een paar nullen achter de komma.

3 likes

Maar het is ook allemaal echt heel fragiel dus ik snap ook wel dat je maar heel weinig kracht nodig heb, het is net papier waar je mee werkt :joy:

2 likes

Iemand ervaring met het beadblasten van een kast? Ik las dat @GiveMeYourDough het heeft laten doen door een forumlid bij zijn laatste mod en ik zit er ook over na te denken om dat te gaan doen. Iemand ideeën waar ik dat zou kunnen laten doen?

2 likes

Monsterwatches. Goede ervaring mee. Kijk even op de website voor meer info.

3 likes

Ik had Monsterwatches ook een berichtje gestuurd. Tot 3x toe. Uiteindelijk inderdaad via hier gedaan maar ik weet niet of de beste man het voor iedereen gaat doen. Resultaat was wel heel strak :hugs: Jammer dat het horloge uiteindelijk niet lekker droeg door de kastvorm anders had ik hem zeker nog gehad :thinking:

2 likes

Ik ga eens een berichtje sturen, dankjewel! Ik heb er opzich geen haast mee dus dat scheelt weer haha

1 like

Ben benieuwd wat er straks uitkomt :wink:

Ik ook😂 ik heb een bedrijf gevonden die doet 't voor 25 euro maar heeft er geen ervaring mee(specifiek Horlogekasten) andere objecten wel. Moet je eigenlijk het schroefdraad afplakken?

Verder heb ik rob een berichtje gestuurd, dat heb ik denk ik liever ivm de ervaring.

3 likes

Doet dat bedrijf zandstralen of beadblasten? Zandstralen is te grof voor je horloge. Beadblasten is heel fijn.
Ik heb de kroon erin laten zitten, die pareltjes komen er wel tussen.

Ik ben ook erg benieuwd wat het uiteindelijke resultaat is. Ik heb zelf een Seiko Monster met een hele mooie fijne beadblast, maar soms zie ik hier op het forum een Monster van een lid voorbijkomen waarbij het lijkt of het pitting is, zo grof en ruw, verschrikkelijk.

1 like