Het is echt verbazingwekkend hoe weinig kracht je nodig hebt.
Ik heb een soort ingebouwde momentsleutel in m’n arm uit de tijd dat ik automonteur was. Alles tussen de 5 en 150 Nm kan ik aardig gokken.
Toen iemand een keer een lijstje deelde van aanhaalmomenten in uurwerken schrok ik me rot. Daar kon ik echt niets mee. Zo weinig dat het geeneens in Nm werd uitgedrukt maar met een paar nullen achter de komma.
Iemand ervaring met het beadblasten van een kast? Ik las dat @GiveMeYourDough het heeft laten doen door een forumlid bij zijn laatste mod en ik zit er ook over na te denken om dat te gaan doen. Iemand ideeën waar ik dat zou kunnen laten doen?
Ik had Monsterwatches ook een berichtje gestuurd. Tot 3x toe. Uiteindelijk inderdaad via hier gedaan maar ik weet niet of de beste man het voor iedereen gaat doen. Resultaat was wel heel strak Jammer dat het horloge uiteindelijk niet lekker droeg door de kastvorm anders had ik hem zeker nog gehad
Ik ook😂 ik heb een bedrijf gevonden die doet 't voor 25 euro maar heeft er geen ervaring mee(specifiek Horlogekasten) andere objecten wel. Moet je eigenlijk het schroefdraad afplakken?
Verder heb ik rob een berichtje gestuurd, dat heb ik denk ik liever ivm de ervaring.
Doet dat bedrijf zandstralen of beadblasten? Zandstralen is te grof voor je horloge. Beadblasten is heel fijn.
Ik heb de kroon erin laten zitten, die pareltjes komen er wel tussen.
Ik ben ook erg benieuwd wat het uiteindelijke resultaat is. Ik heb zelf een Seiko Monster met een hele mooie fijne beadblast, maar soms zie ik hier op het forum een Monster van een lid voorbijkomen waarbij het lijkt of het pitting is, zo grof en ruw, verschrikkelijk.