Oh echt? Nooit geweten beetje domme vraag dus…
Ok, thnx. Niet eerder een Vostok gehad.
Oh echt? Nooit geweten beetje domme vraag dus…
Ok, thnx. Niet eerder een Vostok gehad.
Zoek de geschiedenis maar eens op over het ontwerp van de Vostok. Niet alleen de “wiebel” kroon maar ook hoe geniaal het horloge waterdicht is gemaakt. Leuk om de ontwerp filosofie te kennen. Dan zie je pas wat een tof horloge het is voor dat geld.
Zo is het! Daar hoort ie thuis. Leuk exemplaar
De kroon van een Vostok, oud of nieuw, maalt niet uit, is hier op het forum bekend als wiebelkroon,
Lees je anders maar eens wat in, in het russendraadje.
Een heel leuk horloge trouwens, Gefeliciteerd met deze ouwe NA.
Toffe Vostok! Leuk gecombineerd met een NATO.
En je kunt nu elke vrijdag meedoen met “Vostok vrijdag” in het topic Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel VIII - 3345 van Eddie
Tof ding! Simpel, onverfijnd en onverwoestbaar. Pakking achterin even nakijken en hopsa het water mee in.
https://modstok.com/wp-content/uploads/2020/06/windingstem2-2.jpg
De wiebeling in je kroon is geen fout, het is een kenmerk van de Vostok.
De kroon is zo ontworpen dat hij alleen in de steel grijpt als de kroon iets wordt uitgetrokken. Dit grijpt een zeskantige koppeling aan, die vrij in de kroon zal zweven wanneer deze wordt vastgeschroefd. Op deze manier worden eventuele krachten van de buitenkant van de kast niet via de kroon en opwindstift overgebracht naar het hart van het uurwerk. Ook als de kroon is losgeschroefd, zal de kroon de klap opvangen in vergelijking met de buiging van de oopwindstift, wat de waterbestendigheid in gevaar brengt wanneer deze weer wordt vastgeschroefd.
De eerste 3 cijfers is de kastcode, de laatste 3 de wijzerplaat. Jij hebt echter geen 420, maar een 100.
Volgens mij een 110.
En die wobble beschermt de stift tegen bezopen Russen
Zowel op 110280 als 100280 geen Google match. Lastige horloges, die Vostoks
De 110 inderdaad, ik haal die 2 altijd door elkaar.
Helaas… vanmiddag gedragen maar hij valt te hoog op mijn pols. Deze mag dus weer door.
Dat komt waarschijnlijk doordat die 110 de meest platte lange kast is van alle modellen met rechte lugs. Het is het enige model wat ik zelf ook niet wil dragen
Geprobeerd om terug naar 6 uur te draaien na de wisseling van de datum en dan weer naar 12 uur.
Ja dat werkt prima en veel beter dan 24 uur vooruit.
Zwitsers hebben dat wat makkelijker en Raketa Slava en Poljot/Chaika hebben modellen met snelverzet. Vostok is dus terug naar 6.