VOSTOK : een auto-ongeluk, een vaatwasser en 2 nieuwe banden

En we beginnen met het laatste, want dat is voor mij het belangrijkste :



Al jaren zoek ik eigenlijk een stalen band voor de Amphibia, maar luiheid en euh…luiheid zorgde ervoor dat het nooit lukte. Vorige week een vraag gesteld in het Woctok/Bobsok/Voktoc-topic, en binnen een uur waren er al twee verschillende (en nieuwe) banden onderweg naar mijn huis.
De eerste waren van @andrepost , gratis en voor niets :+1:t4: de originele stalen van Vostok. Niks mis mee, staat goed, zit lekker (geen beruchte ontharingskillers) dus erg blij mee :



De tweede kwam van @Marijn2 , een solide Meranom incl endlinks. Uiteraard wat steviger, glimmender en solider, plus een betere sluiting :



Even een fotootje kijk-en-vergelijk met wat ander materiaal, puur voor de fun 3 totaal verschillende duikers naast elkaar :



Het is net een mop : een Rus, een japanner en een Zwitser ligggen in de vensterbank. Zegt de een tegen de ander : :clown_face:

Dan nu het vaaswasser-incident. Via via kom je uit bij een vaatwassertopic ( :face_with_hand_over_mouth:) , en tja…dan gaat het toch kriebelen. Het is niet goed, de olie wordt te dik, de olie wordt te dun, vaatwastabletten lossen aluminium op, te heet, zeepresten zijn niet goed, de stoom is gevaarlijk blablabla.
Dus weet je wat : klein programmaatje, 60 graden, 2 in 1 tabletje erbij, en wassen maar …
Voor :point_down:t4:
image
Halverwege :point_down:t4:
image
Na :point_down:t4:
image
image

Uitkomst : een keurig schoon, en vooral heerlijk warm horloge. Alles loopt nog, niks lekt, en wat er in de toekomst mee gebeurt zien we dan wel weer. Jullie zien nu ook waarom er een nieuw bandje op moest :man_facepalming:t4:

En dan gaat het knagen…want we kennen allemaal wel de filmpjes op YT waar ze over een Vostok heen rijden, maar toch…kan het wel? Is het wel echt?
Dus geef je vrouw je mobiel om te filmen ( wat doe je nou weer :roll_eyes:) , stap in de auto, en probeer het gewoon. En bij deze : ja, het kan. Wat bubbeltjesfolie om krassen op het glas te vorkomen, en rijden maar.
Het plastic was uiteraard bij de eerste keer al weg, maar ok…

Heel vervelend :confounded::face_with_symbols_over_mouth::angry: kom er dus nu achter dat het niet lukt om het filmpje erop te zetten :triumph: Iemand suggesties hoe wel??

En het was voor de rest vrij saai . Gewoon, rijden. Hobbel heen, hobbel terug. En toen nog maar een paar keer.
Tja…tegenvallende ontknoping, maar goed, het is dus geen probleem. In ieder geval niet met een Aygo van 850 kg oid.
Wat we hiervan hebben geleerd ? Geen idee, maar ik heb mij iig vermaakt :smiley: en Vostok rules :facepunch:t4:. Probeer het maar met je dure Zwitser van 5000 euro, want die zijn veel beter toch?

Als het goed is, is @Chlorophyl een stuk snuggerder met mobieltjes dan ik, en plaatst hij straks de beelden.

71 likes

Uploaden naar YT en hier een linkje plaatsen.

4 likes

Arme vostok.

2 likes

Ghehe, koning.

1 like

Haha, geweldig!! De uitkomst van je experiment verbaasd mij overigens niet. Onverwoestbaar.

1 like

Beetje de Top Gear Toyota Hi-lux methode. Nu nog op en en gebouw en dan opblazen :bomb:

Leuke test en mooi geschreven. Komen er nog meer testen?

2 likes

Nu de aquis!:smile:

3 likes

Fantastisch. En heerlijk om te lezen. Gaat verder alles goed met je?:joy:

1 like

Frans, je bent een baas.

Hier het filmpje. Alhoewel de originele kwaliteit misschien beter is hoor ik toch iets kraken. :sunglasses:

24 likes

Je kan die PCL’s even opschuren met een schuurpad. Heb ik ook gedaan.

1 like

De volgende testen: Frans in de vaatwasser, met zijn Vostok om de pols, de vrouw van Frans rijdt over zijn Vostok, terwijl hij hem om zijn pols heeft.

11 likes

Haha mooi hoor. Doet ie gewoon :muscle:t3:
Ik had ook niet anders verwacht eigenlijk, die krengen kunnen een hoop hebben.
Maar wanneer mag ik er nou een keer met de trein overheen? :steam_locomotive:

4 likes

Cool! :muscle: Ja die Vostoks zijn zo sterk!

1 like

Hierna doet Frans zijn vrouw in de vaatwasser op de eco stand, lekker duurzaam en extra lang genieten! Voor Frans dan, van t gegil uit de vaatwasser. Hierna horen we erg lang niets meer van Frans en maken we ons erg zorgen hier om hem en vooruit, zijn vrouw.
Ineens post Frans weer! Vanuit de TBS instelling, dat wel. :rofl::rofl:

10 likes

Jouw fantasie baart mij zorgen. :joy:

9 likes

Zieke geest. Niks meer aan (te) doen. :crazy_face:

4 likes

Ooit door een vrouwelijke manager ontslagen toen je bij de keukenkampioen werkte?

4 likes

Nah, tien jaar bij en met Japanners gewerkt, dat was iets teveel denk ik. :thinking:

U was hoofd wasabi bij een sushirestaurant?

3 likes

Nee, helaas! In de automotive industrie. Saai!

3 likes