Vostok, mijn 1e service gelukt

Het is me nu toch gelukt!
Mijn eerste horloge helemaal uit elkaar gehaald, alles schoongemaakt.
en hierna weer zo netjes mogelijk juiste olie op de juiste plekken en alles terug in elkaar.

En nu een keer zonder veertjes of cap jewels die wegspringen in een onvindbaar zwart gat.
Geeft toch een goed gevoel!.

Binnenin zat best wel wat vuil en roest.
Verschillende onderdeeltjes zo goed mogelijk roestvrij gemaakt en weer glad geschuurd.

Deze heeft het ook zwaar gehad denk ik.

Alles zo schoon mogelijk aan het maken.

Binnenwerk lig nu a 2 dagen te tikken en blijft mooi bij de tijd, heel blij mee.
Ik heb alleen nog geen foto van alles weer helemaal in de kast, glas ligt er uit en ik heb eerst zo’n tang nodig om dit terug te plaatsen.

Dus nog maar even een foto van “voor” het onderhoud.
als alles weer om de pols kan plaats ik nog wel een update.

77 likes

Mooi man. Goed gedaan. Leuk, om met een Vostok te beginnen.
Denk ik

Goed gedaan… het begin is er

Mooie start van 'n súperleuke hobby :+1:
(en als je het nog niet was wordt je al gauw héél populair bij familie, vrienden en kenissen, hun vrienden en kenissen, collega’s, buren etc. etc, :joy:)

2 likes

Nice man! :+1:

Mooi :+1:t2:

Goed werk :ok_hand:

Proficiat! Houd ons op de hoogte van je verdere stappen!

Grootse prestatie waar je terecht trots op kunt zijn. Je zult vast al weer een nieuwe uitdaging in gedachten hebben.

De volgende heb ik al klaarliggen, ook weer eentje die half half loopt Seiko 7019-7100
Repareren is iets wat ik voorlopig nog niet kan, laat ik het eerst maar eens bij schoonmaken en oliën houden, en kijken of ik het weer netjes kan laten lopen.

4 likes

Heel mooi! Goed om te zien dat de club van hobbyisten blijft groeien :grin:.

2 likes

Ik heb de indruk dat dit er best weinig zijn. Maar wie weet is de meerderheid stil :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Stiekem merk ik toch dat er een hoop zijn die niet actief op het HF zijn. Ook al een aantal gesproken die wel lid zijn op het HF maar eigenlijk als stille genieter een beetje mee lezen.

1 like

Ja precies, ik ken er ook één die wel lid is maar hier bijna nooit ‘komt’.

1 like

Respect en top dat het je is gelukt!

Leuk dat je dit doet en goed dat het is gelukt! Succes met de volgende :+1:

Leuk hoor. Een Vostok 2214 zo te zien. Ik heb er afgelopen week ook nog zo eentje gedaan.
De wijzerwrijving is vaak een probleem bij deze uurwerken.

Al doende… lekker bezig :+1:

Nice, wou dat ik dat ook kon

Cool man. Als ik al die kleine toestanden in die groene bak zie liggen :grimacing: waar the hell moet dit terug geplaatst worden. Niets dan lof voor diegene die dit doen en kunnen