Vostok of ander russisch uurwerk

Dag broeders,

Ik ben een beetje aan het kijken voor Russische horloges. Uit ussr tijdperk nu heb ik een aantal leuke horloges voorbij zien komen. De kleuren en statische dials spreken mij aan. Maar moet je specifiek ergens naar kijken of rekening mee houden zwakte punten of dergelijke? Ik heb nu voornamelijk voor vostoks gekeken en dan het model komandirskie

2 likes

Welkom bij je nieuwe verslaving, zelf heb ik een Raketa en een Luch. Er zijn hier veel leden met kennis over Russische horloges.

2 likes

Kijk eerst eens hier https://www.vostok-watches24.com/

Daar is de meeste keuze in nieuwe Vostoks. Komt bij nieuwkoop vanuit Rusland nog wel 25% bij aan verzendkosten en BTW tijdens het importeren.

Tweedehands moet je een beetje geluk hebben wat er voorbij komt, in het blauwe gedeelte b.v.

Op Marktplaats en Vinted kom je ze ook regelmatig tegen maar de prijzen zijn nogal hoog soms. Sommigen denken dat ze nu meer waard zijn omdat de handel met Rusland stil ligt…

1 like

Welkom bij de club Jeff.

2 likes

Bestellen op deze site betekent wel gewoon leveren of ivm met de handel

Voor zover ik weet leveren ze gewoon, alleen betalen is altijd even overleggen, PayPal achter de hand hebben is wel een must. Indien mogelijk voor verzending via DHL (Express) kiezen dan komt het pakket meestal sneller door de douane.

Kijk altijd even bij About - News

Geen 100% garantie, het is en blijft een moeilijke situatie maar de Russen doen er alles aan om toch horloges aan ons te verkopen.

Een site die 100% zeker levert en ook heel goede service geeft is https://www.poljot24.de/
Die zit in Duitsland maar is wel wat duurder.

1 like

Maar dan heb je geen invoerechten ofwel omdat je in Duitsland besteld dus al om al zal het mee vallen dan ?

1 like

Nee alleen een tientje verzendkosten. Heb er ook een prima ervaring mee.

2 likes

Ik heb er 2. Een komandirskie handwinder mét onderzeeboot (jawel) en een automaat. Beide zijn fijn.
Het is soms wel een soort cult horloge en dito afwerking.
Maar verder tot nu toe robuust.

Standaard bandjes zijn wel echt ruk.

2 likes

Ja dat is vaak bij oost blok materiaal degelijk en straight to the point. vind het altijd wel een stukje charme

Zeker. Vind ik ook helemaal mooi. Functioneel.

Ik heb het topic terug gezet naar Algemene Horlogepraat want TS is TL-1 en heeft nog geen rechten voor de lichtblauwe categorie, ook niet als een TL-3 'm daar in zet.

2 likes

Hier bemoei ik me niet mee :rofl::rofl:

1 like

Haha nee was ook niet jouw fout. :wink:

1 like

Goedemiddag Jeff,

Welkom hier op het forum. Ik heb geen advies voor je, maar zoals gezegd, er zijn er hier genoeg die dat wel hebben.

Veel lees en leerplezier in ieder geval!

Was het topic alweer verplaatst? TS vraagt toch alleen om advies???

2 likes

Dat is waar.
Maar over het algemeen laten Vostoks zich prima combineren met andere bandjes. Kies je favoriete combi, zou ik zeggen.

De amphibia op tropic bevalt mij erg goed.
De kommandirski staat nu op leer

1 like

Links is zo te zien al wat ouder wel gaaf! En recht een nieuwe of ?

Ja, de kommandirski links is oud. Jaren 80 schat ik.
De Amphibia is nieuwer. Ik heb m 2 jaar, maar gebruikt gekocht.

Leuk spul! Zijn dit je enige russen ?

1 like

Ik wacht tot er een mooie 170964 ergens langskomt

1 like