Ik ben een beetje aan het kijken voor Russische horloges. Uit ussr tijdperk nu heb ik een aantal leuke horloges voorbij zien komen. De kleuren en statische dials spreken mij aan. Maar moet je specifiek ergens naar kijken of rekening mee houden zwakte punten of dergelijke? Ik heb nu voornamelijk voor vostoks gekeken en dan het model komandirskie
Daar is de meeste keuze in nieuwe Vostoks. Komt bij nieuwkoop vanuit Rusland nog wel 25% bij aan verzendkosten en BTW tijdens het importeren.
Tweedehands moet je een beetje geluk hebben wat er voorbij komt, in het blauwe gedeelte b.v.
Op Marktplaats en Vinted kom je ze ook regelmatig tegen maar de prijzen zijn nogal hoog soms. Sommigen denken dat ze nu meer waard zijn omdat de handel met Rusland stil ligt…
Voor zover ik weet leveren ze gewoon, alleen betalen is altijd even overleggen, PayPal achter de hand hebben is wel een must. Indien mogelijk voor verzending via DHL (Express) kiezen dan komt het pakket meestal sneller door de douane.
Kijk altijd even bij About - News
Geen 100% garantie, het is en blijft een moeilijke situatie maar de Russen doen er alles aan om toch horloges aan ons te verkopen.
Een site die 100% zeker levert en ook heel goede service geeft is https://www.poljot24.de/
Die zit in Duitsland maar is wel wat duurder.
Ik heb er 2. Een komandirskie handwinder mét onderzeeboot (jawel) en een automaat. Beide zijn fijn.
Het is soms wel een soort cult horloge en dito afwerking.
Maar verder tot nu toe robuust.
Ik heb het topic terug gezet naar Algemene Horlogepraat want TS is TL-1 en heeft nog geen rechten voor de lichtblauwe categorie, ook niet als een TL-3 'm daar in zet.