Vostok raadsel?

Goedeavond leden ik sta voor een klein raadsel.

Ik was mijn horloges aan het updaten op C24 en stuitte tegen een probleem.
Ik heb een vostok van het jaar 1956. Alleen kan er weinig over vinden. Het horloge is een tijdje in mijn bezit en de verkoper vertelde dat er een namaak zenith uurwerk in zit. Naja in iedergeval een russische variant dan was mij verteld. In iedergeval gekocht voor 250 toen der tijd en loopt vrij nauwkeurig. Misschien hebben mensen hier een idee wat het exact is en wat meer info.

Het nummer in het uurwerk is 28861.

Elke feitje wordt gewaardeerd :grin:

1 like

Een Vostok 2809 caliber waarschijnlijk.

2 likes

Hey ik heb het even doorgelezen. Super! Staat heel veel info.

1 like

Mooi :+1:
Wil je hier ook nog wat foto’s van je Vostok neerzetten? We zien helaas niet zoveel klassieke Vostoks voorbijkomen en deze kunnen ze daar vast erg waarderen.

2 likes

zeker zal ik doen :slight_smile: ik heb ook nog 2 Poljots. zal ik er ook wel inzetten

2 likes

Ik heb diverse van deze uurwerken gehad. Nu nog twee in mijn bezit. Vaak zie je ze ook onder het label Volna.
Ze lopen mits goed onderhouden uiterst nauwkeurig. Met een prachtige fijnregulatie. Het uurwerk is geen exacte kopie maar zwaar geïnspireerd op…
In ieder geval is het top kwaliteit.

2 likes

ja indd zeer tevreden over de aankoop. en je hebt gelijk, las net inderdaad dat het uur werk geinspireerd is op de zenith. Ook wel leuk om aan de markeringen te kunnen zien uit welk tijdsvlak het horloge bedraagd.

1 like