Vouwfietser is een topper!

Onlangs heeft Andre mijn oude Vostok Europe (die mijn pa met viel plezier draagt) voorzien van een nieuw uurwerk. Daarbij heeft hij keurig de ‘gedecoreerde’ rotor van het oude werkje overgezet op het nieuwe. Dat alles voor een zeer schappelijk bedrag.

Communicatie ook prima! Aanrader dus, zeker voor je rus :wink: Thx Andre ook namens mijn vader.

gr, HJR

1 like

Leuke Rodania gekocht op Verzamelbeurs in Utrecht maar hij liep wel 10 minuten per 24 uur vóór. Een beetje veel dus, ik was de hele dag aan het gelijkzetten. André heeft hem uiteindelijk helemaal voor me geserviced en mooi afgeregeld. Er kwam ook nog een donoruurwerk aan te pas om een essentieel onderdeel te vervangen.
Deze Rodania ‘Eddy Merckx’ loopt weer als een zonnetje en inmiddels mooi op tijd.

Toen ik de Rodania op kwam halen heeft André en passant ook nog even de mooie oude Junghans die ik omhad netjes afgeregeld. Deze liep nl. ook niet helemaal gelijk.

Ben zeer blij met mijn twee mooie, nu weer gelijklopende horloges.
André, bedankt.

Marjolijn

Mooi doosje :wink: ik heb dezelfde… volgens mij ook gemerkt en swiss made ‘’ :smiley_cat: turquoise blauw past mooi bij de dial

Gisteren even langs Andre gereden ivm afgebroken stem en kroon van mijn Moljna,reparatie was niet mogelijk door konstruktie van stem en kroon maar het idee dat iemand zomaar spontaan hulp biedt als en aan horlogeforumlid is toch bijzonder en ook nog even met suggesties komt hoe het dan wel zou moeten lukken.Andre nogmaals bedankt leuk kennis gemaakt te hebben. Wie weet nog eens iets met pontiacs in de toekomst ?

grt

Jaap Balder

Laatst heeft André mijn Benrus met een AS1336 uurwerk geserviced, een hele vroege automaat volgens hem. Hij loopt nu weer als een trein!
Ook heeft hij de wijzers heel netjes gerelumed en voor een nieuw glaasje gezorgd.
Communicatie ging allemaal vlot, kon het horloge zo langs brengen en werd ook nog op de hoogte gehouden hoe ver hij was met de service!

Bedankt!

1 like

@Findus ,
De Benrus is een prachtige vintage automaat met een heel interessant AS uurwerkje bedankt dat je mij de klus hebt gegund :slight_smile:

4 likes

@vouwfietser heeft na het aanbieden van een reparatie in “Het grote gratis topic” mijn Vostok voor noppes gemaakt. De communicatie was erg goed en hij liet zelfs zien in een linkje, met welke onderdelen hij bezig was. Ik heb vanmorgen mijn Vostok binnen gekregen en loopt als een zonnetje. Mijn dank is zeer groot André:+1::+1::+1:

2 likes

@vouwfietser is een heel prettige en kundige forum genoot! Hij heeft gisteren een aantal van mijn vostok en poljots beter kunnen afregelen. Gezellig contact gehad en horloges bekeken. Kan hem zeker aanbevelen. Bijzonder behulpzame en aardige man! Bedankt nogmaals André.

2 likes

@vouwfietser heeft mijn vintage eighties Vostok 470 Amphibia Albatros handopwinder een beurt gegeven. Leuk contact met fotootjes van het werk en gelukkig had André nog een tiretteveer liggen aangezien deze in mijn horloge gebroken bleek.


En als je dan het resultaat op de Weishi ziet wordt je erg happy!

Al met al een heel fijne ervaring en ik beveel André dan ook van harte aan!

Gauw een donkerblauw perlon bandje erop, staat best ok, nu nog even een diepdonkerbruine zien te scoren.

2 likes

Ook van mij niets dan lof over @vouwfietser. André is kundig, vriendelijk en schappelijk met de tarieven. Hij heeft voor mij een Junghans en een Buler nagekeken. Ze zijn nu een weekje terug en lopen perfect. Zal zeker nog eens terugkomen als ik weer een interessante vintage gevonden heb.

6 likes

Vandaag bij André @vouwfietser geweest om het pas aangeschafte 5je voor mijn vrouw af te regelen.
Het horloge liep 20 minuten te snel in 12 uur.
André wilde wel een poging wagen om hem beter te krijgen en dat is gelukt. Hij zal nooit echt nauwkeurig lopen, maar voor zo’n oud 5je zonder service goed genoeg.
Leuk om is te zien hoe dat nou precies gaat. André komt over als een bekwaam horlogemaker, en vertelde steeds met veel enthousiasme wat hij aan het doen was en hoe het precies werkt.
Ik vond het leuk, bedankt André :+1:

2 likes

Bij André het horloge van mijn pa (oude horloge van mijn opa) laten reviseren, en onder de indruk van zijn kunde.

Nogmaals bedankt André! Graag tot de volgende keer.

Gr Bram

3 likes

:+1::+1::+1:

Ik ben met @vouwfietser André in contact gekomen over mijn oude Pobeda, waar iets mee mankeerde, alleen wist ik niet wat. “Kom maar een keertje langs, no cure, no pay, afregelen en kijken doe ik zelfs gratis!” zei hij, en ik ben op die uitnodiging ingegaan.

Al mijn mechanische horloges had ik meegenomen, gewoon om iets te hebben om over te praten bij de koffie. Er was er één bij waarvan ik wist dat het niet goed op tijd liep. Daarvan ging ik André vragen of hij het wilde afregelen, naast het diagnosticeren en (indien zinvol) repareren van de Pobeda.

Dat accepteerde hij niet zomaar: hij wilde mij liever niet laten vertrekken met een doos horloges waarvan er maar één was afgeregeld. Nee, álle horloges maakte hij met liefde open en regelde hij af, of hij diagnosticeerde ze. Ik zal André in bescherming nemen en niet vertellen hoeveel horloges hij onder handen heeft genomen die ochtend, anders wordt bij hem de deur platgelopen door mensen die hun verzameling willen laten afregelen onder het voorwendsel van één beschadigd uurwerk. Ik kan wel vertellen dat hij raad wist met de meest uiteenlopende uurwerken. Van een Zwitserse ankergang van een eeuw oud, tot een lullig penankertje uit de jaren '70: alles wat liep, loopt nu góed. En alles wat niet loopt, daarvan weet ik nu (wellicht slechts ten dele, maar toch) wat eraan mankeert. Bovendien kon hij mij veel wetenswaardigheden vertellen over de verschillende uurwerken en leerde hij mij enthousiast de betekenis en significantie van alle waarden op de timegrapher.

Als kers op de taart voerde hij een noodreparatie uit aan het automaatmechanisme van een horloge dat eigenlijk een definitieve reparatie en een onderhoudsbeurt verdient, maar dat nu toch te dragen is om te kijken of er wellicht nog meer aan mankeert.

Uiteindelijk kwamen we bij de Pobeda. Die bleek in ieder geval géén gebroken balansas te hebben, maar wel een duidelijk mankement aan de palveer. Dat stemde hoopvol genoeg om een onderhoudsbeurt overeen te komen. Helaas bleek na demontage dat het horloge daarnaast ontzettend veel gebreken kende, en eigenlijk alleen kon worden gered met een donoruurwerk. Die investering is het niet waard, het horloge heeft enkel sentimentele waarde, en die behoudt het ook als het niét tikt. Uiteindelijk hebben we toch afgezien van reparatie, en André houdt “no cure, no pay” in ere.

André, je hebt binnen een paar uur mijn hobby naar een heel nieuw niveau getild. Mijn horloges lopen beter dan ooit, en ik ben een hele hoop wijzer geworden. Zowel in algemene zin over horloges, als in specifieke zin over mijn horloges. Daardoor kan ik nu een veel betere inschatting maken over de te varen koers met mijn verzameling en hobby. En dat slechts tegen de verzendkosten van de Pobeda (dus zonder enig gewin jouwerzijds). Bedankt voor alle moeite, informatie, adviezen en algeheel een gezellige ochtend. Ik klop vol vertrouwen in de toekomst bij je aan met mijn Pontiac. Tot ziens!

:+1::+1::+1:

9 likes

Andre was zo vriendelijk mijn “Old Lady” (ze kreeg die naam mee door de engelse verkoper) te willen servicen. Het horloge had een slechte gangreserve. M.a.w. ze had astma of stijve spieren.

Andre demonteerde en monteerde het horloge 2 maal. Na eerste poging liep hij prima totdat de wijzers erop gingen. Andre verdacht een veer die het uurrad niet goed aandrukte.

Zie veertje bij blauwe pijl.

Deze is vervangen en ze loopt weer als een kievit. In 3 dagen gemiddeld 6 sec voor per 24 uur uur. Andre ik kom graag nog eens met een volgend project. :+1:

4 likes

De eerste sovjet automaat had kuren. De pas verworven Rodina uit 1957 liep achter. Stond dan ineens stil… Mij werd ‘vouwfietser’ aangeraden.
En die woonde in de buurt!

Ik stuurde een bericht en kon meteen die avond langskomen. Hij bied aan het horloge aan de timegrapher ‘te hangen’. Ik vind ‘vouwfietser’ heel relaxed en gastvrij.

In zijn ‘commandocentrum’ aangekomen gaat de achterkant van de Rodina er af en wat schetst onze verbazing: De Rodina is geen automaat… ‘vouwfietser’ adviseert me een paar foto’s te maken zodat ik de online verkoper er mee kan confronteren.

Terwijl hij me bombardeert met info en uitleg regelt ie de Rodina af. Het is allemaal nieuw voor mij want ik ben een groentje, een rookie. Interessante materie.

Mijn horloge liep een minuut achter per etmaal en nu een paar seconden voor. Ik ben heel blij.
Afregelen kan ‘vouwfietser’ als de beste!

10 likes

André @vouwfietser heeft voor mij een oud Rado horloge weten op te knappen. Horloge helemaal uit elkaar gehaald, schoongemaakt, opgepoetst en langdurig getest. In dit proces werd ik goed op de hoogte gehouden met foto’s en info, wat natuurlijk erg leuk is om te horen en te zien. Al met al dus een zeer goede ervaring. Bedankt André :+1:

3 likes

Gisteren mijn Bifora Unima teruggekregen van André @vouwfietser. Een servicebeurt (waarschijnlijk de eerste) voor een horloge van zo’n 60 jaar oud.
Wat zou ik nog kunnen toevoegen aan hetgeen hierboven vermeld? Ter zake kundig, vriendelijk en regelmatig op de hoogte gehouden met foto’s en commentaar. Dit horloge kan weer jaren mee, en mocht ik weer iemand nodig hebben voor een reparatie of service beurt, dan weet ik waar ik naar toe ga.
Dankjewel André! :+1:

4 likes

@vouwfietser, hoe kom ik met je in contact voor een reparatie?

Chris

1 like

Was vergeten om hier een review te plaatsen.

Vorige week heb ik 1 van mijn vintage Invicta’s terug gekregen van een onderhoudsbeurt. Anker moest vervangen worden en de boel moest schoongemaakt en geolied worden. Hij is weer zo goed als nieuw. Nouja zoiets als. Maar het belangrijkste is dat hij weer gedragen kan worden. @vouwfietser je bent een topper!

2 likes

Een tijdje terug bij André @vouwfietser een Tissot afgegeven die duidelijk toe was aan een servicebeurt, en het uurwerk in geweldige conditie terug ontvangen! In dus tussentijd prima gecommuniceerd en uiteraard alles voor een nette prijs. Aanrader!

2 likes