Vouwfietser is een topper!

Bij André mijn Kienzle gebracht. Het horloge had een beurt nodig en gedroeg zich als een opwinder, terwijl het toch echt een automaat is.

Bleek na een snel onderzoek een radertje of tandwieltje defect te zijn. Onderdeel besteld, horloge gerapareerd en van binnen opgefrist.

Helemaal tevreden. Leuk om André/ @vouwfietser bezig te zien met horloges, of liever uurwerken, het gaat hem echt om de techniek.

2 likes

Mede door de goede reacties hier op het forum heb ik André alweer enige tijd terug benaderd of hij een aantal Finse “Swiss Made” horloges van service zou willen voorzien.

Gelukkig zijn de uurwerkjes precies waar hij graag aan sleutelt; Unitas, AS, Felsa en dergelijke dus André heef er inmiddels een half dozijn voor mij met succes onderhanden genomen. En naar dit aantal zich laat raden volgen er wat mij betreft zeker meer :wink:

@vouwfietser is zeker een topper!

2 likes

André heeft voor mij een oude Vostok met emotionele waarde uitstekend geserviced. Hij loopt weer als een zonnetje. Communicatie was daarbij ook nog eens top. Veel dank!

5 likes

André heeft voor mij een Prisma wekker horloge
gerepareerd en geserviced. Het horloge liep niet en ook de datumschijf bleek kapot.

Na de service van André loopt het horloge weer super en ook de datum werkt weer naar behoren.

Het polijsten van het glas en het toevoegen van een passende band maakte het helemaal af.

Perfecte service en communicatie!

5 likes

André heeeft mijn Sherpa date geserviced.


Voor,

Na,

Geweldig gedaan.
Heel blij.
Bedankt @vouwfietser :+1: :ok_hand:

4 likes

Inmiddels 4 vintage horloges laten servicen bij André @vouwfietser.
Een geserviced horloge is (een soort van) vergelijkbaar met gepoetste of verzoolde schoenen. Een lekker gevoel !
Alle vier weer ‘als nieuw’ met mooie specs.
Geweldig !
Oh ja, communicatie goed, alles goed.
Aanrader dus voor omgeving 020 en ver daarbuiten.

Cortébert caliber 697

Favre-Leuba caliber FL111

Invicta caliber FHF28-2

Lanco caliber EB 8811 (penanker !)

Dank x4 !

3 likes

Afgelopen week drie horloges opgehaald bij André:
mijn Raketa Avion, Nacar en een Pontiac Hydraulica. Ze kunnen na het onderhoud en modificaties weer jaren mee :+1:
Ook nog gezellig met André bijgepraat over onze horloge hobby en zo.
afbeelding

@vouwfietser is een topper en heeft het daarom ook erg druk. Een goed teken :white_check_mark:

5 likes

Vorige week drie horloges terug ontvangen van André. Goede communicatie, André denkt echt met je mee en komt met oplossingen. Horloges kunnen er weer tegenaan. Volgende keer face to face met een kop koffie. :+1:

André, bedankt :sunglasses:

2 likes

Het is denk ik al de vierde of vijfde keer dat ik een aantal horloges naar @vouwfietser ter reparatie heb gebracht - en voor de duidelijkheid: steeds weer andere horloges. En elke keer kan ik na een week of twee weer alles netjes hersteld ophalen. Helemaal ideaal is dat hij in dezelfde plaats woont als ik, dus dat maakt het helemaal makkelijk. Niks opsturen, maar gewoon even langsbrengen. En als ik wat breng, wordt alles meteen even nagekeken of het de moeite van het repareren waard is zo ja, dan hoor ik meteen wat de kosten zijn. Tegelijkertijd krijg ik dan vaak ook nog een korte cursus horlogetechniek voor beginners.
Al met al ben ik zeer tevreden over zijn service en kennis, en ik kan het iedereen aanraden contact met hem op te nemen als je een goede horlogemaker zoekt.
@vouwfietser: André: hartelijk dank!

7 likes

Geheel mee eens

De titel van dit topic is geheel terecht. @vouwfietser heeft een vintage duiker van me hersteld en geserviced. André heeft topwerk geleverd, en ook de communicatie was zeer prettig. Absoluut aan te bevelen!

1 like

André @vouwfietser heeft al een 5 tal vostok’s prima geserviced voor mij. Dit was de meest recente waar ik wat mee had. Hij stond smorgens zomaar stil. Gelukkig loos alarm. Alle functies werkten prima. André droeg het horloge eerst nog een flink aantal dagen om zeker te zijn. Prima adres voor een keurige service. En een aardige man! :+1:

Wederom een horloge laten servicen door @vouwfietser altijd fijn contact en het is een vakman! Het horloge weer helemaal top!

1 like

Vandaag weer een geserviced horloge mogen ophalen bij André @vouwfietser . Zoals altijd perfect in orde en super goede communicatie.

6 likes

@vouwfietser heeft mijn Cortebert van 85 jaar oud een nieuw leven bezorgd.
Onverkocht en onbemind had ze al deze tijd in opslag doorgemaakt.
Met een verse service kan ze haar tweede leven starten.
Amplitude +300 en haast geen afwijking.
Bedankt Andre!

5 likes

Weer 3 horloges gered en opgeknapt dankzij André. Twee daarvan met microrotor uurwerk, beide lopen weer top :+1:

3 likes

Andre heeft het horloge van m’n schoonvader en een nieuwe van mij een beurtje gegeven. Enorm aardig en ter zake kundig. Dank Andre!

1 like

Voor de tweede keer erg goed geholpen door @vouwfietser met mijn Pontiac Memodate.
Dank!

2 likes

Een bedankje aan André die 2 klokjes onder handen heeft genomen. M’n Cordella met een complex PUW uurwerk (datumverzet door de kroon in te drukken) een servicebeurt gegeven en m’n Timex gedemagnetiseerd en afgeregeld. Alles in prima overleg, heldere communicatie, mooie foto’s van het PUW uurwerk “work in progress” en alles bullet proof verpakt teruggestuurd. Aanrader! Cordella

7 likes

Vandaag mijn blauwe scuba ontvangen van Andre.
Hij liep eerst heel slecht tot helemaal niet meer. De veer bleek gebroken. Hij had nog een donor uurwerk en hij loopt nu weer prachtig! Ik kreeg hem niet eerder dan nadat hij hem een week getest had voor de zekerheid. Dat tekent zijn zorgvuldigheid. Bedankt Andre! :+1:

4 likes