De U1 is idd een erg mooie klokje. Als je toch een wat exclusievere Tag duiker zoekt, kan ik je de aquagraph aanraden ipv de aquaracer. Veel mooier en ook exclusiever.
Sinn U1 vanwege het materiaalgebruik en de toolwatch uitstraling, staat al lang op mijn verlanglijstje maar het is er nog nooit van gekomen. Als je een beetje allergisch bent tov krasjes en dergelijk dan is het bij de U1 wel een nadeel dat er ook een AR coating aan de buitenkant zit die, wat ik lees, nogal krasgevoelig is. De Tag Heuer ben ik niet zo weg van maar dat heb ik eerlijkgezegd met het hele merk.
De Sinn is een echt mooie klok die veel waar voon z´n geld bied. Een Werk in de uitvoering “top” tegenover een “elabore”… Qua looks vind ik de TAG weer een iets mooier. Ziet er degelijk en sportief uit en toch ook weer een iets elegant. Tja, datum bij “9” met een loepje is misschien even wennen, ziet je aan de andere kant ook niet dagelijks. Heb wel wat.
Qua prijs heeft de Sinn weer voordeel. De TAG zou ik alleen gebruikt kopen, want een nieuwe, daarvoor vind ik hem dan weer te duur voor het geen wat hij biedt…
Ik heb de Aquaracer 1x omgehad en heb sindsdien nog altijd de neiging om er 1 aan te schaffen. Zeker tweedehands is dit horloge voor een zeer schappelijke prijs te krijgen, rond de 1300euro moet geen probleem zijn.
Over de Sinn hoor je louter positieve verhalen over de zeer goede kwaliteit. Maar het uiterlijk kan mij persoonlijk niet echt bekoren.
Blijft trikkie om naar meningen te vragen. Ieder heeft weer z’n eigen persoonlijk redenen om (juist niet) voor een merk te kiezen.
En als jij je in de genoemde redenen kunt vinden, dan is je “beleving” zeer waarschijnlijk toch anders. Dit kan zowel positief als negatief zijn, uiteraard.
Maar als je toch naar meningen vraagt: Aquaracer met loepje (vorige model)
Ik weet dat het persoonlijke meningen zijn, maar toch kan het juist wel of niet helpen
Momenteel kan ik nog geen keuze maken…
Vooral omdat ik net een Aquaracer Chronograph ben tegengekomem voor een schappelijk prijsje… en als je bedenkt dat de 500m en de Chronograph ongeveer hetzelfde kosten, is de keuze noch moeilijker…
Door de zichtbodem komt er licht in het uurwerk gedeelte (logisch) maar dit heeft nadelige gevolgen voor de olie. Die zal eerder verouderen en dus ben je sneller aan een servicebeurt toe. Een doorzichtbodem is eigelijk een modetrend.
Door de zichtbodem komt er licht in het uurwerk
gedeelte (logisch) maar dit heeft nadelige
gevolgen voor de olie. Die zal eerder verouderen
en dus ben je sneller aan een servicebeurt toe.
Een doorzichtbodem is eigelijk een modetrend.
laat het een modetrend zijn, ik vind 't een verdomd mooie modetrend!!
waarom een mooi uurwerk verstoppen?
ik mag er altijd graag naar kijken.
wat betreft licht in het uurwerk doordat je een zichtbodem hebt?
m’n zichtbodem zit toch plat op m’n pols, zal niet veel licht bijkomen…en als er meer onderhoud nodig is: se be it, wie mooi wil zijn…
Beide zijn mooie horloges.
Bij mij geniet Sinn de voorkeur, vanwege de tool look en de toepassing van nieuwe materiaal.
En graag met de bodemzicht. Het mag zeker gezien worden.
De snelle opdroging van de olie is echter niet te merken, omdat Sinn een eigen olie heeft ontwikkeld voor langere levensduur.
Door de zichtbodem komt er licht in het uurwerk
gedeelte (logisch) maar dit heeft nadelige
gevolgen voor de olie. Die zal eerder
verouderen
en dus ben je sneller aan een servicebeurt toe.
Een doorzichtbodem is eigelijk een modetrend.
laat het een modetrend zijn, ik vind 't een
verdomd mooie modetrend!!
waarom een mooi uurwerk verstoppen?
ik mag er altijd graag naar kijken.
wat betreft licht in het uurwerk doordat je een
zichtbodem hebt?
m’n zichtbodem zit toch plat op m’n pols, zal niet
veel licht bijkomen…en als er meer onderhoud
nodig is: se be it, wie mooi wil zijn…
+1 op een toolwatch vind ik t minder horen, maar zo een 8500 in eeen po is te mooi om te verstoppen…
puur op uiterlijk en gebruik zou ik de u1 kiezen als ik puur voor een toolwatch zou gaan. de aquaracer zou ik kiezen voor als sportklok.
als ik 1 van de 2 als beater moest kiezen… moeilijk… momenteel voor de sinn zou gaan ivm mn werkzaamheden met kans op stoten, kokend hete vloeistoffen, etc. dat rubber lijkt me dan wat gevoeliger.