Vraag aan de speculanten over Tudor

Ik zit al een tijdje verlekkerd te kijken naar een Tudor Black Bay 58. Uiteraard ben ik op zoek naar de beste prijs. tot mijn verbazing zie ik dat op o.a. Chrono24 er zeer veel boven de list prijs worden aangeboden. Gaat tudor dezelfde kant op als Rolex? Dit model is toch zeer makkelijk bij de AD te krijgen?

1 like

Bij mijn weten -inmiddels- wel. Maar er ging een tijd het verhaal dat ze moeilijk te krijgen waren.

En waarom zou men op Chrono24 niet teveel geld vragen? Als iemad het koopt, mooi meegenomen toch?

Ik volg ze al een tijdje en denk dat de prijzen iets dalen

1 like

De 58 Is niet goed te krijgen volgens mij hoor. En de GMT is al helemaal lastig.

Ik sprak vandaag iemand van ace en Spyer. Zij krijgen nog 5 58’s voor het hele jaar.

3 likes

S&C heeft ze gewoon.

2 likes

Ik had de mijne een tijd terug verkocht voor 2950. Gezien het aantal reacties was vermoedelijk 3200 ook prima gelukt. Het schijnt dat het ding moeilijk leverbaar is tegenwoordig. En dat gegeven is voer voor de speculanten.

3 likes

Ik zou verwachten dat ze er toch genoeg bij zullen gaan maken. Het uurwerk dat ze hebben ontwikkeld zullen ze denk ik ook in nieuwere 58 modellen gaan zetten in andere uitvoeringen. Ik vermoed dat hij gewoon erg populair is op dit moment en hoop niet dat Tudor dezelfde kant als Rolex op gaat met hun windhandel en kunstmatige schaarste beleid.

Dat is exact wat ze doen

3 likes

Volgend jaar/of jaar erop de BB58 in een andere kleurstelling/uitvoering, en de huidige met gilt discontinued…het zou mij niets verbazen.
De schaarse uitlevering lijkt toch op de strategie zoals die van Rolex.

5 likes

Ik was 2 maanden geleden bij een AD in Brussel en hij had ook niks op voorraad, geen GMT geen Heritage 41, geen 79220…ik vond het raar dat hij de meest bekende types niet (meer) had. Hij had wel de 79363N (baselworld 2019 release) die was in het echt veel mooier dan ik dacht!

+1 !!

16 likes

Ah jee, dan wordt ik toch een beetje jaloe… :+1:

Nee ik zeg het maar niet…:stuck_out_tongue_winking_eye:

Maar ik zie de stickers nog, je hebt hem niet gekocht?

1 like

Gelukkig maar dat hij in het echt veel mooier is want zo vanaf de foto’s wordt ik er niet warm van :sunglasses:

Hou er rekening mee dat als je de uitvoering met stalen band wilt, deze bij smalle polsen heel raar valt. Ik heb er foto’s van gezien van een lid hier die hem om die reden binnen een week weer doorschoof :roll_eyes:
Vraag @Veblen maar.

Exact. Daardoor verkopen ze meer. Als de klokkies overal te krijgen zijn en het plebs er ook gemakkelijk aan kan komen wil niemand ermee lopen. Doen ze slim! :wink:

Welnee joh. 16,7 cm boomstronken maar liefst.

3 likes

Als je de BB58 wilt kopen om te dragen, denk ik dat nu aanschaffen een beter moment is dan over zeg een jaar.
De prijzen zijn oha stabiel, enkele modellen zijn schaars (kunstmatig of niet) en dat is gunstig voor je afschrijving.
Ik kan me amper voorstellen dat de BB58 niet ook in andere (kleur)uitvoeringen op de markt komt. Alleen al vanwege het ontwikkelde uurwerk zoals al genoemd. En dat maakt de huidige eerste issue/kleurcombi wsl nog gewilder.
Ik zou er lekker (nu) voor gaan als ik jou was…!

:sunglasses:

2 likes

Ik (ja lekker persoonlijk) vind het een bom irl. Helemaal op die S&G band. Een zwaargewicht :muscle: maar erg lekker.

Was wristshot bij de AD. Net binnen en moest ik ff proberen. Uiteindelijk niet aangeschaft omdat 1. hij wel zeer begerenswaardig is maar ik hem te zwaar/aanwezig vind om mijn 17,5cm pols maar vooral 2. er een andere mooie deal voor in de plaats kwam… :wink:

Overigens laat ik de stickers er wel vaker wat langer op zitten dan sommige anderen. De hangtag daarentegen haal ik er wel af :grin:!

Nee.

Tudor melkt de BlackBay in allerlei soorten, maten en kleurtjes. Na een aantal Blackbays te hebben gehad moet ik bekennen dat ik het eigenlijk jammer vind van het merk. Ze maken zulke toffe horloges zoals ook de North Flag, de Pelagos (ook iets te veel gevarieerd al) en de Fastrider (zeer jammer dat ze daar zelf geen chrono uurwerk in hebben gelegd).
De manke link bij de sluiting van de BlackBay 58 daar snap ik helemaal niks van. Dat soort designmissertjes zie je, hoewel ik de meeste Rolexen maar saai vind , bij Rolex eigenlijk niet; of het moet al de aansluiting van de endlinks op de kast zijn bij bepaalde duikers.

3 likes