Vraag aan Grand Seiko quartz kenners

Een aantal jaren geleden is mijn vader veel te jong overleden.
Nu ben ik bezig om mijn moeder te berhuizen en daarbij stuitte ik op iets leuks.
Zijn oude Grand Seiko Quartz met champagne wijzerplaat.
Ziet er nog mooi uit voor de leeftijd.

Aangezien ik weinig verstand heb van deze modellen heb ik wat vragen aan de kenners.

• Weet iemand welk model het exact is en hoe oud deze ongeveer is? Ik kom ze soms tegen maar dan is de band iets anders.
  • Wat zal de waarde zijn? (niet belangrijk en niet te koop, wel leuk om te weten). Er zit helaas geen doos en geen papieren bij. Tenzij ik die nog tegenkom.
  • Kan iemand mij helpen aan schakels? Het zit mij iets te strak. Eén schakeltje is al voldoende.

Alvast bedankt voor de info!

28 likes

Zo. Behalve een pracht sieraad, een geweldig aandenken aan je vader. Verder ben ik helaas geen GS kenner. Slechts bewonderaar.

3 likes

Mooie GS en een mooi aandenken.

Heb je nog foto’s van de zij- en achterkant? De kastvorm is dan wat beter te plaatsen in een bepaalde periode.

Het lijkt mij een horloge uit ergens begin deze eeuw.

Ik zou de batterij laten vervangen en op waterdichtheid laten testen. Eventueel overwegen een servicebeurtje te laten geven. Maar in ieder geval met trots dragen!

Losse schakels vinden is wel een uitdaging ben ik bang. Wellicht dat @vierport hier iets zinnigs over kan zeggen?

Maar op suède cognacband… :ok_hand:

3 likes

Mooi horloge hoor! Waarde van die oudere GSen valt vaak wat tegen. Kaal en in deze staat denk ik een 6-700 euro? Als je het type nummer weet kan je Seiko Nederland wellicht eens vragen voor een linkje.

Bedankt.
Heb er wat foto’s bijgeplaats.
Kastvorm is wel mooi en doet mij aan de Rolex Oyster kastvorm denken.

1 like

Ik zie daar 9f62 staan op het deksel? Volgens mij zijn dat de wat nieuwere kalibers. Icm het serienummer 7xxxxx denk ik 2007 dan? Of wellicht toch 1997?

1 like

Serieus gave Seiko Richard! Die plaat is gaaf zeg :+1:
Succes met de verhuizing :wink:

1 like

Is een SBGX005 uit omstreeks 1997.

Mooi aandenken, koesteren!

3 likes

https://global.rakuten.com/en/store/closer01/item/372067/

SBGX005 9F62-0A10

3 likes

Nieuwe batterij is voldoende, beurt over 35 jaar pas aan denken. Waarde? Onbetaalbaar dus

6 likes

Hij lijkt zo op het eerste gezicht op de eerste(?) van @daffie

Wel een heel mooi horloge, je vader had smaak! Koesteren en nooit wegdoen.

5 likes

voor een meijertje haal ik m op!

geintje

super tof om te hebben!! koesteren!

1 like

Mooie vondst! Wist je nog dat je vader hem had? Hij was waarschijnlijk ook liefhebber…anders koop je volgens mij geen GS

1 like

Mooie vondst en een prachtig aandenken aan je vader. Houden uiteraard. Grand Seiko is een geweldig merk…kwaliteit met een puike historie.

:ok_hand:

2 likes

Mooi! Draag ‘m in ere

1 like

Dat zou ik ook even laten doen en hopelijk is de batterij niet gaan lekken. In ieder geval een mooi aandenken aan je vader. Daarbij is het ook nog is een schitterend horloge.

Draag hem met trots in goede gezondheid!

3 likes

Bedankt allemaal.

Er staat inderdaad 9F62-0A10 op dus een SBGX005.
Mooi om te weten.

Mijn vader had altijd een horloge om maar nooit echt prijzige modellen.
Ik denk dat dit de prijzigste is die hij gekocht heeft.
Kende het wel maar dacht dat het een gewone Seiko was en dat hij hem niet meer had. Des te leuker de vondst.
:grinning:

6 likes

Zeker een leuke verrassing zo en geen straf om te gaan dragen. Heb je meteen een mooi verhaal :+1:

1 like

2007 toch?

1 like

Hoi Richard,

Alles over het horloge zelf is al gezegd, dus daar kan ik niets meer aan toevoegen; behalve dat het een heel mooi horloge is en een fantastisch mooi aandenken aan jouw vader. Draag hem in goede gezondheid en geniet ervan zo veel als je kan. :slightly_smiling_face::+1:

4 likes