Ik zit te kijken naar JLC Reverso classis small second. manual. zonder teveel complicaties. Dit ga ik niet als daily wear dragen. vandaar dat ik manual en geen datum wil hebben. hij is dan ook meteen dunner.
de medium heeft de volgende specs
Stainless Steel , Dimensions (L x W) : 42.9 X 25.5mm , Thickness : 7.5mm
Large:Stainless Steel , Dimensions (L x W) : 45.6 X 27.4mm
De bekende juweliersketen. was wel 1,5 meter, maar op afstand meegluren en steeds vragen stellen.
Op je foto lijkt het wel de Large te zijn. klopt dat?
Als het voor nette gelegenheden is zou ik zeggen ga voor de kleine. Zelfs 42 mm is dan nog best groot namelijk. Die horloges zijn volgensmij ontworpen in een tijd dat 35 tot 38 mm de norm was voor heren.
nou, dat is niet helemaal waar. het geeft wel een richting. en ik kan het vergelijken met mijn foto’s bij de AD. maar ik voelde me zo ongemakkelijk dat ik haastig paar foto’s had gemaakt en ben weg gegaan.
Wat me nu ook opvalt dat je de reverso ook casual kan dragen. Altijd als dress watch in mijn hoofd gehad.
Op mijn wishlist staat ook eentje en ik ga zeker niet voor de medium. Casual strap en de large. De naam bedriegt, een horloge met lug to lug 45,6 kun je niet bepaald groot noemen.
Pas op: de duoface large is groter (47mm). En dikker. Hoewel hij er hetzelfde uitziet op de productfoto’s.
Ik heb dit ook al eens voorgehad. Nooit meer terug geweest.
Er zijn genoeg zaken waar je wel op je gemak kan passen, al dan niet vergezeld van een aantal glazen champagne. Daar ga ik met plezier, en koop ik met plezier.
Zolang je niet naar bepaalde merken vraagt, geen probleem.
Klant is bij de meeste merken koning en laten we eerlijk zijn. Op Hf hebben we heftige collecties met veel waarde. De gemiddelde non wis koopt een ‘duur’ horloge in t leven.
Maar wat je al zei. Opjagen hoeft niet, ik heb t ook. Opjagen of geen interesse in mij als klant is verder kijken in de regel, ook al heb ik historie met die ad.
Goh ja, zelfs bij Rolex ben ik (toegegeven, twee jaar geleden) als een koning ontvangen. Niemand deed moeilijk, was op zoek naar een Explorer of Air King dus ook niet de vervelendste modellen om te krijgen. Zelfs redelijk wat complimenten gehad op m’n Omega. Leuke ervaring, in ieder geval.
Hangt soms ook wel van de verkoper af. Ben eens afgesnauwd geweest omdat ik een BB58 wou passen, terwijl ik tot dan alleen maar positieve ervaringen had in die zaak. Andere verkoper.
Dit is een duidelijk voorbeeld wat foto’s doen, met het bruin bandje lijkt veel kleiner dan met het blauwe bandje. Beide banden staan erg goed overigens