Vraag aan mensen met een handwinder

Ik wind iedere dag op ongeveer dezelfde tijd mijn horloge op (dat is op zich niet heel bijzonder) en tel dan het aantal slagen dat ik moet maken om hem helemaal op te winden. Meestal tussen 32 en 34 slagen.

Doen meer mensen dat of is dat een afwijking?

9 likes

Nope. Draai hem gewoon op tot het einde :sweat_smile:

9 likes

Dat tellen van de slagen…

1 like

Als je het verder niet dwangmatig moet doen is dat helemaal prima! Zelf zie ik er de toegevoegde waarde niet van. Maar dat zeggen andere mensen over onze hele hobby…

1 like

Toegevoegde waarde zou kunnen zijn dat het opvalt als ik opeens 44 slagen zou moeten maken. Dan ga ik me afvragen hoe kan dat?

Wat voor horloge is t?

Ik krijg wel eens een vliegje in mijn mond tijdens het fietsen en dan eet ik het op zodat ik me even Bear Grills voel. Doen meer mensen dit of is dit een afwijking?

33 likes

Een Omega Speedmaster.

Koop een automaat, dan hoef je je daar niet meer druk over te maken.

1 like

Als jij denkt dat je per draai exact dezelfde hoeveelheid graden rotatie maakt dan wellicht. Ik heb teveel horloges om dat ĂĽberhaupt bij te kunnen houden, maar doe je ding!

1 like

Chapeau monsieur, chapeau!

2 likes

Denk dat je wel even bezig bent inderdaad :+1::+1:

ik ook, en draai ze tot het einde op, maar ik tel de slagen niet want die zijn nooit hetzelfde.

Ben niet zo’n fietser, heb wel een BG zakmes :+1:

1 like

lijkt me een goede vraag voor een professional, kies uit:
1: horlogemaker,
2: psychiater,
3: barman. :nerd_face:

2 likes

Niet dat, maar als het mij gebeurd ben ik altijd weer blij dat ik geen vegetarier ben…wat moeten die zich godvergeten schuldig voelen op zo’n moment. Een last die je je leven lang meedraagt.

De enige slagen die ik tel, zijn mijn slagen op de golfbaan overigens…meestal meer dan me lief zijn.

2 likes

Waarom tellen, een Speedmaster handwinder moet je gewoon opwinden tot de kroon niet meer verder kan.

3 likes

Sfeersponzen, brrr.

wie gaat er happen nu

2 likes

Prachtig…zit hardop te lachen in de stiltecoupe!

1 like

Geen afwijking hoor. Maar als je na het opwinden ook altijd je handen wast word het al ernstiger. :wink: