Vraag het simpelweg aan het forum

Het is inderdaad een stalen band.

Ik begrijp dat ik de breedte tussen de lugs moet hebben en de breedte van de laatste link die tussen de endlink komt maar is er ook nog verschil in de ronding die aansluit op het horloge?

Ja. Als het 100% goed moet zitten, niet twijfelen en voor origineel gaan. Losse end-links is vaak lastig aan te komen, maar dat hangt ook van het horloge(merk) af.

Een tijdje terug heb ik een stalen band voor een Tissot van een vriend gefixt met onderdelen (end link en sluiting) van een band van Aliexpress die erop leek en dezelfde breedtemaat had. Dat omdat de AD € 150 vroeg voor een nieuwe band + montage… Ik kreeg het met de Aliband redelijk netjes voor € 15,- ‘materiaalkosten’ en een uurtje hobby’en. Het ziet er best oké uit, en is voor mijn niet-horlogefreak vriend prima.

1 like

Ik heb idd ook al wat op ali gezien. Het gaat om een Ascot horloge dus om daar orgineel bij te vinden zal wel lastig worden.

1 like

Je kunt niet zomaar een endlink nemen, ook al is de diameter van de kast gelijk wil dat nog niet zeggen dat het past. Buiten materiaal en eventueel kleurverschil zit je nog met de afstand vanaf de kast tot aan de springbar. Soms zit die dichter naar de kast en past het en als die verder zit heb je weer ruimte.

Dus je kunt het proberen met aliexpress spullen ter waarde van 3 appels en een ui maar of het lukt?

Ik heb een horloge met fixed lugs en een strap als deze: https://www.hirschstraps.com/collections/open-ended-hirsch-straps/products/hirsch-duke-open-ended-alligator-embossed-leather-watch-strap-black?variant=1317571016

De strap is dus vastgelijmd om de lugs heen. Nu zou ik graag een keer een ander bandje (NATO) willen proberen, hoe werkt dat? En kan ik de oude band dan nog een keer gebruiken?

Dan moet je het gelijmde gedeelte weer losmaken, met zoveel beleid dat je de band zelf niet beschadigt. De manier waarop hangt dan af van de gebruikte lijm, let daarbij op de gevoeligheid van het horloge zelf voor vocht en hitte. Als je de band weer wilt gebruiken moet je hem opnieuw lijmen, of je steekt er een splitpen of een leerschroef (of twee) doorheen. Zo ging dat vroeger ook wel en dat is makkelijk voor als je weer opnieuw wilt swappen. :slight_smile: Die leerschroeven komen ook nog weleens terug als stijlelement bij vliegeniershorloges, maar als je fixed lugs hebt heb je het échte verhaal om je pols.

Ik heb zelf alleen ervaring met het verlijmen van een oud gewoon bandje dus sla alsjeblieft niet op basis van alleen mijn advies aan het doe-het-zelven met iets kostbaars. :grin:

Als je dat leer eraf krijgt en afhankelijk van de staat weer zou willen gebruiken moet je erg voorzichtig zijn. Als het leer toch al aan vervanging toe is dan is het lekker makkelijk. Voor een nato maken die fixed lugs niet uit verder, dat kan prima.

Het is een vrijwel nieuw en ook een mooi bandje, dus ik denk dat ik hem er de komende tijd maar op ga laten :slight_smile: . Beetje zonde om voor een NATO te proberen meteen een bandje te verliezen.

Dat zou ik niet doen dan idd. Dat is een nadeel van fixed lugs helaas.

Eindelijk al mijn horloges en gereedschap daarvoor ed verhuisd naar mijn vriendin, nu de boel een plekje geven, opruimen en uitzoeken.

Ik kwam deze Olympic tegen

Ik ben het merk vaker tegengekomen maar ik heb er nooit echt iets over kunnen vinden op het wereld wijde web. Iemand enig idee wat dit voor merkje is?

Ik heb ook het uurwerk even bekeken.


Wat dus een esa betreft, ik kan alleen nergen een nummer vinden van het uurwerk. Iemand enig idee?

Advies gevraagd

Welke band zal het mooist zijn op mijn Rado R32109152. Op basis van andere topics: Donkerbruin, donkerrood, gevuld, croco? Ik vind het lastig.
Daarom de vraag welke lederen band zouden jullie doen?

Kan iemamd mij vertellen hoe dit soort sluitingen heten? En zijn deze ook los tekoop?

Ik noem het een clippie-click.

Casio?

2 likes

Casio horloge neem ik aan? Of dit los verkrijgbaar is weet ik niet (misschien tweedehands), maar het complete bandje is overal te koop.

1 like


Nope, Prisma.

Maar ik zoek naar een nieuw “clippie-click” voor een Q&Q

Komt ie:

https://www.cousinsuk.com/product/clamp-style-sliding

Of misschien een heel nieuw bandje?

https://www.cousinsuk.com/category/open-clasp-cousins

Wel snel zijn voor de Brexit!

1 like

Dankjewel! Maar zijn die dingen niet gewoon in Nederland verkrijgbaar :see_no_evil:

Iemand bekend met de kwaliteit van seiko fieldwatch SKA721P1 met het m528 kinetic movement. Heb deze voor een leuke prijs bij de juwelier gekocht.

1 like

5M82 (:smirk:) movements staan bekend om de hufterproofheid en accuraatheid. Leuk horloge. Ik zie ze voor rond de 225 nieuw, wat was jouw leuke prijsje?

Prima kwaliteit hoor. Daar ga je veel plezier aan beleven.