Vraag het simpelweg aan het forum

Nee,. Ik wil me toch meer gaan richten op de merken die op het forum voorkomen. Weet nu wel dat mocht ik me bedenken, ik het horloge via vakantie veiling bestel. Zag laatst dat er eentje voor 95,- gewonnen werd. Ik vind dat een mooie prijs voor het horloge met miyora uurwerk en saffier glas. Maar goed… prijs en kwaliteit ben ik nog niet goed onderlegd. Ik ga verder oriënteren!

1 like

Lang voor er nog maar sprake was van dit forum heb ik jaren rondgelopen met een horloge waarvan ik na verloop van tijd tot de conclusie ben gekomen dat het een damesmodel was. Was wel een leuk modelletje en ook superlicht, titanium btw… Heb het horloge nog steeds.

Een tiental jaren geleden ben ik me meer gaan interesseren in horloges en heb dan ook gaandeweg een mooie collectie opgebouwd waar ik tot op heden zeer tevreden mee ben.

Nu is er dus één horloge dat al jaren aan mijn ribben blijft plakken en dat is dus de grotere broer van het kleine vederlichte damesmodelletje waar ik dus al die jaren mee heb rondgelopen. Je vindt er bijzonder weinig informatie over op internet en d’r staan er een aantal te koop op Chrono en enkelen op Ebay. Ik heb aan mijn zoon gevraagd wat hij vond van het horloge en zijn reactie was zeer kort. “Aub, niet doen”.

Dus onder de noemer “vraag het simpelweg aan het forum”, zou ik het doen of niet doen?

Waarom ik het horloge zou kopen: In de eerste plaats omwille van zijn ontwerp, typisch jaren 80. In de tweede plaats omwille van zijn gewicht en draagcomfort. In de derde plaats omwille van het feit dat je hem quasi niet in het straatbeeld tegenkomt.

Het gaat dus over de Omega Seamaster Polaris XL Chrono met gouden schakels in de band.

Hierbij fotootje (beetje gestolen van het web):

1 like

Ik heb 2 horloges gezien bij: watch2day welke ik beide mooi vind. Kunnen jullie advies geven? Wordt naast mijn citizen leuke horloge. Ben een beginner hè :grin:

Gaat om de SEIKO SOLAR CHRONOGRAPH SSC449P9 en de Seiko Solar day and date | SNE393P1.

Als het niks is hoor ik het ook graag kan ik van leren👨‍🎓

Alvast bedankt!

Ik zie geen beletsel om dit horloge aan te schaffen. Als je 'm mooi vindt moet je het gewoon doen. Smaken verschillen en daarin moet je altijd je eigen koers varen. Alleen als je een horloge aanschaft met het idee om deze later (zonder al teveel verlies) te verkopen, dan is dit model waarschijnlijk een slechte keus. Volgens mij liggen de jaren 80 modellen niet zo lekker in de markt.

1 like

Vind het gewoon een fantastisch mooi horloge, maar de prijs vind ik niet zo fantastisch mooi. Zit je rond de 3K en dat is de prijs voor bv. een tweedehands speedmaster. Mijn zoektocht gaat in ieder geval verder naar een exemplaar die redelijk is geprijsd. Voor de rest heb ik eigenlijk nog nooit een horloge verkocht. Ik vaar inderdaad mijn eigen koers en koop wat ik zelf leuk vind, ook al ligt het minder goed op het forum. In ieder geval bedankt voor het antwoord… :+1:

1 like

Hoi Bogonia, met Seiko zit je altijd wel goed. Heb ook een solar daar vandaan gehaald en die doet het prima. Zou hem nu niet meer kopen omdat ik geen chronograaf meer wil maar het zijn prima horloges. Doet het altijd, zelfs na maanden in de kast.


Verder verkopen ze wel een hoop “plak” merken die ze veel te hoog prijzen en dan een fikse korting geven, van die horloges zou ik ver weg blijven als ik jou was.

Ook al gaat het in de papieren lopen, toch zou ik voor minder geen genoegen nemen met gekrast glas. Tenzij je krasvast bedoelt :wink:

Welke horloge sites zijn goed om on de gaten te houden en betrouwbaar?

Iemand een idee of ervaringen?

( misschien handig nieuw topic?

Gewoon veel lezen op het forum en vragen aan mensen waar ze hun horloge hebben gekocht en wat hun ervaring is met die winkel. In het “ervaringen” topic staan ook veel ervaringen van andere forummers.
Mocht je iets via EBay of in het buitenland bestellen gebruik dan PayPal, dan ben je in ieder geval verzekerd voor als je niets krijgt. In NL heb je via webshops altijd 14 dagen zichtgarantie dus dan kun je altijd iets terugsturen.
En verder gewoon veel rondvragen hier.

Ik heb afgelopen week onderstaande Pulsar gevonden en de kans is zeer aanwezig dat ik deze ga toevoegen aan mijn collectie.

Nu weet ik dat eerder van de Pulsar horloges nog wel eens een beter afgewerkte versie werd uitgebracht door Seiko. Vandaar even mijn vraag voordat ik deze Pulsar koop, is hier ook een Seiko versie van?

Watch2day heeft een Seiko solar in het assortiment, ook tot 100 meter waterdicht, en die ziet er ook nog eens beter uit! :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Smaken verschillen, gelukkig hahaha

Over smaak mag getwist worden :sunglasses:
https://www.wehkamp.nl/seiko-solar-horloge-611012/
Ik bedoel dit type, datum krijg je er gratis bij !

Pulsar is toch immers een merknaam van Seiko, of ik moet mij vergissen.

Ook een mooi horloge @hendrik! Maar de Pulsar trekt mij toch meer!

Klopt! Maar soms worden vergelijkbare modellen uithebracht als Pulsar en Seiko, grootste verschil is dan de afwerking (en prijs)

Zelfs zo n opwindende rode secondewijzer kan u niet bekoren?
Veel plezier gewenst met uw Pulsar.

p.s. de prijs is bij Watch2day veel gunstiger…

Voor het horloge, of eigenlijk horlogeband, van mijn zwager zoek ik een losse gebogen eind (misschien is hier een andere naam voor?). Iemand een idee waar ik deze zou kunnen krijgen?

Dat heet een endlink of eindschakel en is per type verschillend. Dus je moet wel e3n exacte schakel hebben anders past het niet.

Dan is het een stalen band neem ik aan?

1 like