Vraag het simpelweg aan het forum

Ik zou niet weten wat daar mis mee is.
Mijn Jaeger le Coutre Chrono heeft ook een datum op 4 uur en stoort mij niet.

Mijn Cartier heeft ook de datum op 4 uur en dat vind ik ook niet storend.

Mijn Ebel Chrono is ook uitgerust met de datum op 4 uur.

Allemaal tijdloze en in mijn ogen mooie ontwerpen.
Wel, ik kan nog wel even doorgaan, maar dat zal niet nodig zijn om deze statement te noteren.

4 likes

Zo zie je maar dat smaken verschillen. Ik kijk sinds ik lid ben van het forum ineens heel anders naar horloges en zie dingen die ik normaal niet zie.
Die datum op 4 gaat niet samen met m’n OCD denk ik😅
Net zoals onderbroken cijfers en subdials die niet in evenwicht zijn.
Kan me ook niet voorstellen dat ik dit ooit mooi heb gevonden:


Ben ook heel erg van van de SUBDELTA HFLE omdat ie zo mooi symmetrisch is😀

Neemt niet weg dat ik bovenstaande horloges niet mooi vind. Vooral de Ebel vind ik wel netjes.

1 like

Daar is ook niet altijd wat mee mis maar in jouw (prachtige) voorbeelden is de uitlijning toch met iets grotere zorg uitgevoerd.

op4

1 like

Heb je hier al eens in het blauwe gedeelte hier gekeken ,staan ook hele leuke dingen

https://www.bol.com/nl/p/alpha-sierra-automatic-am2-herenhorloge-leer-zwart-o-46-5-mm/9200000095304414/

En dan te geloven dat hij via bol.com 529 moet kosten

Een Alpha Sierra voor €529? Ten eerste, in mijn ogen véél te groot voor de meeste polsen, en op een grote pols vind ik het ook niet mooi. 46.5mm!! En dat voor een horloge met zo’n smalle bezel, dan lijkt hij nog groter.

De Miyota 821x is weliswaar betrouwbaar maar door de indirecte aandrijving kan de secondenwijzer wat “stotteren”. Haperen zeg maar, hij blijft even staan en haalt dan de vertraging weer in. Iets wat ik ook niet in een €90 horloge zou willen. Is verder zonder hacken en handopwinden. Dat is verder geen drama maar niet iets voor €529.

Er staat op de site geen informatie over glastype. Bol.com beweert saffier, maar de enige review op bol.com gaat over een kras bij uitleveren. Ik sluit niet uit dat het gewoon mineraal glas is.

Een horloge met dit kaliber en mineraal glas mag in mijn ogen maximaal €150-€200 kosten.

De afgekapte 9 en 10 vind ik ook niet mooi.

Kijk eens bij Seiko, Orient, Citizen, Tissot of Certina in deze prijsklasse.

1 like

Ach en toch ben ik er happy mee,gekregen van mijn vrouw en niet meer dan 100 euro voor betaald.:+1:

3 likes

Dank je!

Vreemd idd dat er niks staat over het glas, misschien zorgt het uurwerk en het safieren glas ervoor dat de prijs zo hoog ligt?

Oh shit m’n mechanische horloge loopt vast :joy:. Had nog nooit gehoord dat dit überhaubt mogelijk was, maar dit is inderdaad wel erg slecht.

Heb hem nu toch al een tijdje en tot nu toe deze klacht niet waargenomen en hij loopt goed ,geloof het of niet ± 10 seconden per dag

Dan kan er niet zo heel veel misgaan.

Dat helpt doorgaans enorm :slight_smile:

Doorgaans geldt: niet vermeld => geen feature. Misschien kan @Michael even de wangtest en de waterdruppeltest doen (moet je maar even googlen).

Ook dit uurwerk is in géén geval reden voor deze prijs. (Goedkoper-Japans is er haast niet)

Erg mooi klokje seiko solar!
Heb een citizen ecodrive. Volgens mij gewoon andere benaming voor solar of andersom.:wink:
Weet niet of het wat is maar heb hem een paar jaar nou en ben er best tevreden mee!

1 like

Maar ja geen geen seiko :grin:

Die citizin is wel mooi. Geloof dat het allemaal hetzelfde is ja.
Ik ben die onderbroken cijfers zat op de Seiko. Daar stoor ik me aan. Jij hebt indices, die zitten niet in de weg voor de subdials. Dat oogt wat mooier vind ik.
Verder ben ik wel tevreden over de kwaliteit van de solar. Dat ding doet het echt altijd.

Glas is koud en een perfecte druppel ,maar als ik de TS was zocht ik lekker verder ,voor het geld wat je ervoor moet betalen is er zo veel meer onder de zon

Het is dat het een kado van mijn vrouw is want zelf had ik waarschijnlijk iets anders gekocht.

1 like

Ps. Heb toch nog even via de website van Alpha sierra een mail gestuurd met de vraag of het glas mineraal of saffier is. Mail terug mogen ontvangen dat het toch om saffier gaat.
Dan concludeer ik dus dat het om een groot 45mm horloge gaat met saffier glas en een redelijk miyota uurwerk. Of het mooi is lijkt mij een kwestie van smaak en waarde van het horloge, daar heb ik (NOG) geen benul van. :grin:

Heb je wel eens eerder zo’n groot horloge om je pols gehad? Probeer anders eens een horloge van een vriend/kennis.

Ik vind het ook veel geld voor een Alpha en ook veel geld om even te proberen als je niet zeker weet of je hem weer mooi vindt. 1 ding: als je hem weer wilt verkopen schrijf je direct minstens 50% af als het niet meer is.

En ik weet niet of je ver van @Michael woont maar misschien mag je die van hem eens proberen?

Stuur maar een pbtje ,misschien kunnen we afspreken

1 like