Vraag: is de Breitling 'Chronomat 44' de ultieme pooierklok ?

De pooiers die ik ken hebben allemaal Rolex…tja :wink:

Grt.

Ik heb graag mijn 46mm blingbling om !

En natuurlijk ieder zijn eigen mening! Dan hebben we allemaal gelukkig verschillende horloges en smaken.

4 likes

Plaatjes zijn heel simpel te vinden: “Rolex Daytona Mobutu”. :smiley:

1 like

Correct, in mijn enthousiasme voor het merk en het boek waar ik in lees nu ben ik dat “detail” maar even vergeten. Ik bedoel dan het oorspronkelijke Breitling :+1:

De oorspronkelijke (ofwel vintage) Breitling modellen zijn echt heel mooi, met name de chrono modellen met ‘Heuer caliber 11 of 12’ zijn erg interessant. Caliber 11 (en diverse varianten) is een volbloed chronograaf caliber met microrotor…

caliber 11 was ontstaan uit een samenwerking van Heuer, Breitling, Buren-Hamilton en Dubois Depraz en was een van de eerste automatische chronograaf uurwerken ter wereld (samen met Zenith en Seiko in hetzelfde jaar) in 1969…

2 likes

Ik voel me aangesproken. Mijn Audi A3 limo kleeft alleen bumper aan de voorzijde en ik rijd alleen op de rechterrijstrook als ik er links niet langs kan. Van drie naar twee rijstroken pak over de laatste sergeantsstrepen en wring me moeiteloos voor de trage sukkels. Verder heb ik de pest aan Toyota Prius en houd niet van vooroordelen…

Dat zijn de vroegere BMW rijders haha. Breitling is überhaupt geen pooierklok. Dat blijft toch een gouden Rolex wat mij betreft.

Grappig dat dit topic wel open blijft maar de Seiko tegenhanger niet.

4 likes

Als je echte pooierklokken wilt zien, googeloer dan eens naar Cvstos. :confused::confounded::fearful::scream::tired_face:

start een topic zou ik zeggen :sunglasses:

1 like

Breitling heeft de meeste oude modellen helaas niet voortgezet in moderne varianten… Stel je voor een moderne variant van deze Chrono-Matic…

Dit is ook een mooie, prachtige secondeteller…

deze…

1 like

deze…

De Chronomat vind ik toch wel een stukje geschiedenis…toch?

Voor de leergierigen een stukje geschiedenis over de Chronomat…(niet verwarren met de Navitimer Chronomat)

Breitling heeft in 1984 een ‘‘nieuwe Chronomat’’ uitgebracht.
Een horloge wat het merk er weer een beetje bovenop bracht en ook sinds die tijd eigenlijk onveranderd op de markt is.
Er liepen zelfs hele stunt squadrons mee weg en heeft er voor gezorgd dat dit topic kon bestaan…

1984 origineel

2005

2016

.
.
.

.
De naam Chronomat is trouwens eerder aan een andere Breitling horloge gekoppeld geweest en dat zijn nu echt verzamelstukken.

Toen ik begon met diversifiseren van saaie donkerkleurige duikhorloges, kwam Breitling als 1 vd 1e in me op. Juist door hun bling bling in grote kasten en superdruk zijn met subdials en allerhande schalen op de wijzerplaat, maakte dat ie lekker anders Is dan de rest uit m’n verzameling. Niks mis mee.

Hoewel, hij Is me toch wat te fors en bling, dat ik em op n discrete leren bandje heb gedaan :blush:

1 like

ik waardeer dat je ervoor uit komt dat het een ‘blingbling’ klok is, Marnix, geniet ervan op de lederen band :sunglasses:

1 like

1 like

heej Capt. Jean-Luc Picard ! hoe gaat het ? :sunglasses: