Vraag: is de Breitling 'Chronomat 44' de ultieme pooierklok ?

Ik ben hier forumleden tegengekomen, die dit als een bevestiging zouden zien dat het ‘pluche’ overal invloed heeft. En Seiko is geen pluche…

Het Seiko topic was een eenvoudige test gelardeerd met een sausje ironie. Test geslaagd.

1 like

Dat zou ik niet echt typisch Nederlands noemen. Zeg maar gerust typisch de menselijke conditie.

Ik vind het ook een mooi horloge. En trouwens, sinds hoeren en pooiers belasting betalen zijn het respectabele burgers toch?

Zo is het maar net! Gewoon dragen wat je mooi vind, en ik vind deze Breitling dikke prima! Sowieso dat gelul over dat horloge hoort daar bij, en dat horloge past daar niet bij. Draag lekker wat je zelf mooi vind.

1 like

Ben je een Trekkie Nielsracing ?

‘pluche’ ? kun je ook normale Nederlandse woorden gebruiken svp, dan begrijpen anderen het misschien ook ? :sunglasses:

Haha geniaal… :slight_smile:
Ja weggooien ging me net te ver.

2 likes

Voel je je al schuldig?:wink:

1 like

Toch spreekt het in je voordeel dat je van je pooier imago af wilt :joy:

Succes met de verkoop :thumbsup:

2 likes

Sorry , maar een kleine verbetering is denk ik wel op z’n plaats hier ?

Willy Breitling heeft eind 70er jaren de inboedel verkocht en de fabriek gesloten. Uit deze boedel heeft Dhr E Schneider (de eigenaar van sicura) wat trademarks gekocht , oa de Navitimer , Chronomat en wat andere model namen (let wel, alleen de namen , geen fysieke parts oid) Hij wilde ook het merk Breitling kopen , maar dat hield Dhr Breitling tegen

Pas na de dood van de heer Breitling heeft Schneider vd erfgenamen de naam Breitling kunnen kopen en is toen rebranded Sicura horloges onder de merknaam Breitling gaan verkopen

en in 1984 oid heeft E Schneider idd de Chronomat zoals we die nu kennen (niet te verwarren met de ‘echte’ Chronomat die in de jaren 1940 op de markt kwam), op de markt gebracht , echter dit is wmb niet de ‘redding’ geweest van Breitling , Breitling was er als fabriek en innovator niet meer em kon dus ook niet meer ‘gered’ worden

btw , wat is een ‘Navitimer Chronomat’ ?

2 likes

Wat een moddertopic…

Maar gewoon lekker laten aanmod-deren…

1 like

Tsja, met modrechten zelfs nog natrappen is blijkbaar sjiek tegenwoordig (zie laatste reactie in het Seiko topic). Als je niet hebt begrepen dat het een ironische persiflage was op dit topic dan moet je nog even naar school. Of je stuurt een PB :wink:

3 likes

Dat was eigenlijk een eigen verzinsel om de huidige Chronomat niet te verwarren met de Chronomat van toen,die heel veel weg had van de latere Navitimer.

Toch lees ik vaak dat de Chronomat het horloge was wat het ‘‘nieuwe’’ Breitling weer op de kaart gezet heeft.
Nu moet ik wel zeggen dat ik die informatie niet van de fabrikant of van kenners heb en dus ook jouw expertise absoluut niet in twijfel trek…integendeel zelfs.

Inderdaad. Kan ook op een andere manier! Maar goed de “zure” reacties hou je altijd jo! Off topic was zo slecht nog niet😉

2 likes

Volledig eens.

Maar ja…met twee maten meten is hier inmiddels tot een kunst verheven…

3 likes

On topic

Stelling is gewoon onzin natuurlijk …

Leuke post op Watchuseek over de historie van dit uniek horloge

http://forums.watchuseek.com/f39/breitling-chronomat-short-history-part-2-pilots-chronomats-13334.html

Naast de Navitimer simpelweg een jaren 80 klassieker
TT was hot een veel jongens/jonge mannen wilden graag Sonny Crocket zijn (of Richard Tubbs) …
Breitling was toen het anti-antwoord op Rolex of DE rolex van Sonny Crocket

Iedere kroegbaas, marktkoopman, barman en andere hard werkende Nederlandse jonge man zag Rolex als ultiem status symbool. Breitling was toen een goed alternatief, althans voor mij om je te onderscheiden :wink:

Toen ik voor mijn huwelijk een horloge mocht uitzoeken, (zo’n 15 jaar geleden) heb ik geen seconde getwijfeld enof gespendeerd aan andere merken … Het moest en zou een Breitling zijn en bij voorkeur een TT (Two Tone). Natuurlijk was mijn inzicht/kennis ook behoorlijk beperkt tot Omega, Rolex, Breitling als top of mind merken

Mooie te koop trouwens ook voor reeel bedrag
Wellicht weer een liefhebber die is geschrokken van de stereo typering(en) hier :wink:

Dus nogmaals: Breitling Chronomat is voor mij gewoon een (jaren 80) klassieker :wink:
Net zoals de Ferrari Testarossa de pastel kleeren voor mannenkleding etc …

8 likes

Ieder zijn/haar smaak natuurlijk, maarrehhh,… ik vind Breitling sowieso een tikje… pauper (oepsss).

Niet zo mijn smaak.

2 likes

Ik word hier zo moe van :wink:
Waarom zo vaak de toevoeging “pauper”, pooier", “kermisklant” etc
Laat het toch gewoon bij het is niet mijn smaak
Toch heel moeilijk voor sommigen hier

De aanschaf van een horloge op enig moment in tijd is vaak gekoppeld aan bepaalde emotie
Mijn “smaak” nu is anders dan die van 15 jaar geleden
Mijn “kennis” van de wondere wereld van horloges breder en dieper dus ook mijn interesse

Als ik op dit moment een horloge zou mogen/moeten kiezen in vergelijkbare prijscategorie als destijds, zou een Breitling Chronometre/Chronomat ook niet in mijn top-3 staan.

Destijds was mijn Crosswind overigens duurder dan een Rolex Sub, GMT, DJ dus heb ik bewust voor de Breitling staal/goud gekozen omdat ik dat toen juist chique vond. Op een mooie cognac croco is de uitstraling van dit horloge overigens anders.

Anyways … genoeg … Voor mij is geen enkele Breitling een “pooierklok” zolang er geen diamanten in verwerkt zitten. Dat is ook voor andere horloges inclusief (Two-Tone/Gouden) Rolexen

My2Cents

9 likes