Heb op dit moment een relatief prijzige horloge op marktplaats te koop staan (rond 1000 euro). Vandaag bericht ontvangen dat de koper akkoord is het met het bedrag. Hij kan het bedrag direct overmaken. Nadat ik het bedrag ontvangen zou hebben mag ik het versturen. Dit is in principe een prima voorstel. Toch zit het niet me niet lekker, ik zou namelijk het horloge willen ophalen als het om dergelijke prijzen gaat.
Iemand ervaring met dure horloge verkopen via marktplaats waarbij je pas hoeft te verzenden na ontvangst van het bedrag?
Moet iemand toch zelf weten?
Goede foto’s maken, vanaf alle kanten en naar de koper sturen zodat hij precies weet wat hij koopt. Vervolgens wachten tot het geld op je rekening staat voordat je verzend.
Prima deal zo.
Nog even ter verduidelijking
Pas opsturen als het geld zichtbaar op je rekening staat!!!
Als verkoper bepaal jij de regels van het spel, niet andersom. Als koper graag verzonden wil hebben, dan enkel na ontvangst geld op rekening en doorgeven van de tracking code door jou van de verzending.
Ehhhhhh… Waarom maak je je er druk om? De koper betaalt een hoog bedrag vooruit en wilt het daarna verzonden hebben. Dat is de correcte manier. Als je een horloge niet met de post wil sturen dan had je bij de advertentie “alleen ophalen” moeten vermelden.
Als de nieuwe eigenaar verzending aandurft dan zou ik alleen zorgen dat deze aangetekend en verzekerd verstuurd wordt. De rest maakt niks uit.
Hier ook vaker gebeurt. Ik zou t zelf ook nooit doen en ben zelf ook elke keer weer verrast.
Wat hier gezegd wordt… opsturen als je t geld op je rekening hebt . Succes
Zo, een marktplaats bericht in correct Nederlands met gebruik van interpunctie. Dat geeft vertrouwen. En verder wat bovenstaande zegt, adresgegevens vragen en eerst geld op de rekening.
En ik markeer het pakket aan alle kanten met een marker en daar gaat nog een keer tape overheen. Foto’s maken en ook naar de koper sturen, dan op de post en kan de koper bij levering zien of het pakket is open gemaakt. Dan nog ben je afhankelijk van de goedheid van de koper.
Jongens… Bankgegevens hoef je tegenwoordig niet meer te geven. Daarvoor is de IDEAL functie bedacht bij MP. Betalingsvoorstel geven en als de persoon dit niet wil doen en een dag lid is… Bye Bye… .