Gewoon IDEAL functie van MP gebruiken, heb je dirext bewijs of geld overgemaakt is en koper serieus is. PayPal zou ik niet doen in dit geval, zonde van de kosten die PayPal je hier vervolgens voor vraagt.
Wat mij direct argwanend maakt is dat de koper het wil overnemen tegen de vraagprijs⊠Komop, wie dingt er nu nĂet af op MPâŠ!?
Zal je verbazen!
Ik snap ook nog altijd niet hoe mensen mij nog kunnen oplichten nadat ze geld op mijn bankrekening hebben gestort?
Daar ben ik ook benieuwd naar. Behalve het gebruik van drie verschillende accounts met dezelfde boodschap, zie ik er niets verdachts in. Niet iets waar je als verkoper in een ongunstige positie komt.
Ik geloof meteen dat het niet pluis is, maar zou graag weten wat zijn plan is dan.
Het geld wordt echt niet overgemaakt hoor. Je hebt dan wel je IBAN gegeven. Mogelijk dat je IBAN verkocht wordt of ergens anders voor gebruikt wordt?
Daarnaast verwijderd MP het account ook bijna direct vanwege een vermoeden van een frauduleuze bieder. Dan ga ik er niet vanuit dat het allemaal wel klopt. Dit is dus al 3x voorgevallen bij mij. Of ga jij wel elke keer je IBAN nummer doorgeven?
Als enkele MP bezoekers menen dat iets niet in de haak is dan geeft MP een waarschuwing. Dit wil niet zeggen dat er echt iets niet klopt.
Daarnaast zie ik geen probleem in het geven van mijn IBAN. In de eerste plaats valt er weinig te halen (arme kerel) en in de tweede plaats denk ik niet dat iemand met alleen mijn IBAN vreselijke dingen kan uithalen.
Ben je makkelijk te piepelen of wantrouwig?
Blijkbaar wel
3 verschillende bieders met allemaal hetzelfde bericht. Die allemaal de vraagprijs + verzendkosten willen betalen, op verschillende advertenties, is ook niet logisch. Wat er wel aan de hand is weet ik ook niet.
Bij het 1e bericht heb ik mijn IBAN nummer gegeven, omdat ik daar ook geen probleem in zie. Bij de 2e bieder had ik niet eens de tijd om de reageren omdat het account al verwijderd was. De 3e bieder had een account van een paar dagen oud.
Dan heeft er wellicht iemand wraak willen nemen, misschien heb je ooit afspraken gemaakt en daar op het laatste moment van af gezien.
Ik had dus exact eenzelfde bericht ontvangen.
Vond het al raar dat er niet werd onderhandeld (Zal namelijk de eerste keer zijn op MP).
Dus oplichting. Wat ze met je IBAN gegevens gaan doen, geen idee. Maar veel problemen zou het in theorie niet kunnen geven, anders zou het delen van je IBAN vrij problematisch zijn.
Wellicht vormen deze gegevens de bron voor een specifiekere aanval later. Een fake bank mail met daarin jouw IBAN nummer komt immers betrouwbaarder over.
Zeker, met name ouderen zijn hier de dupe van.
Ik kom altijd mijn afspraken na.
Andere HF leden zijn hier trouwens ook mee geconfronteerd.
Hoe lang was die âWouterâ (eerste bieder) volgens zijn stats actief op MPâŠ?
3 dagen en Wouter was de 3e bieder.
En hoe is het afgelopen, verkocht via iDeal�
Volgende keer gewoon eerst kijken hoe lang ze actief zijn voordat je reageert. Ik heb ook geregeld nepbieders, merk je direct, en af en toe dit soort praktijken. Helaas hoort dit bij MP. Geen zorgen om maken en doorgaan.
Uiteraard geen reactie meer gekregen. Ook niet van de 1e bieder, die ik wel mijn IBAN nummer heb gegeven.