Vraag m.b.t. verkoop via marktplaats

Omdat ik niet zo wantrouwend ben, kijk ik daar dus eerst niet naar.

Al zouden ze het duurste horloge ooit verzonden willen hebben in een envelop, zolang ze maar betaald hebben dan maakt mij het niks meer uit.

1 like

is het wantrouwen of gewoon gezond verstand gezien hoe vaak het voorkomt? Ik zeg gezond verstand. Ik ga al niet eens de moeite doen voor een antwoord typen als de persoon 2 dagen actief is.

Dat snap ik nog steeds niet. Waarom trappen die oudjes toch in alles op internet, waren die vroeger ook al zo goedgelovig als een kwakzalver aan de deur stond? Waarom dan alles maar zo geloven.

Niet iedereen is helaas zo geweldig en doordacht als dat jij bent, Eddio…

7 likes

Gezond verstand gebruiken kom je ver mee, hoef je geen superman voor te zijn. Voor de oude mensen die hier in zouden trappen heb ik maar 1 tip, laptop/tablet weggooien en nooit meer op internet gaan.

Ah…eddio zit op de support afdeling…

:joy:

5 likes

Ik geloof er niks,nada van.
Misschien is het deze koper te doen om je bankrekeningnummer en je naam.
Oppassen zou ik zeggen.
Niet hebberig zijn.
Hij kan ook een gedekte kascheque aan toonder naar je verzenden.
Te innen bij een bonafide bank.

Voor €8,60 een horloge laten opsturen van €1000,- ?
Dan ben je voor max €500,- verzekerd !
Dat zou ik als koper nooit doen .

Oh ik had het gelijk al door, iets te makkelijk voor iets waar ik zeker geen lage prijs voor vroeg. Het werd me verzekerd toen ik een paar dagen later exact hetzelfde bericht kreeg maar dan met een andere naam/account.

Laten we het houden op IT

Hm… herkenbaar maar dan andersom. Geregeld zie ik op marktplaats wel iets wat ik de prijs waard vind en hoef ik niet af te dingen en ben ik bereid om de vraagprijs neer te tellen. Wel vraag ik de staat nog even na als dat niet heel uitgebreid beschreven Is.

En in de tijd dat ik op ebay zat had ik heel vaak standaard berichtjes klaar staan om maar niet elke keer hetzelfde te hoeven typen.

Maar ik vermoed dat ze idd ook misbruik kunnen maken met je gegevens. Een nep account elders met jouw naam en gegevens soms spullen op rekening bestellen. Veel kleine bedrijven en leveranciers werden hier de dupe van. Alles lijkt voor de leverancier in orde na een globale check. Ten tijde van levering wordt soms de bezorging opgevangen of omgeleid. Leverancier zn spullen kwijt en de ondernemer die zogenaamd besteld zou hebben Is zich van geen kwaad bewust.

1 like

Wat ook kan: als MP het account niet verwijdert, sturen ze een “screenshot” dat het geld is overgemaakt. En toevallig net een andere bank als jouw bank, dus kan 2 dagen duren, is onderweg meneer.
Je zal ze de kost geven die dan hun koopwaar versturen.

Inderdaad: iDeal laten gebruiken, of wachten met versturen totdat het op jouw rekening zichtbaar is.

1 like

Ik snap het probleem niet.
Als ik op mp iets zie voor een goede prijs ga ik niet afdingen en stuur ik ook een bericht of de verkoper het wil opsturen en dat ik bijkomende verzendkosten betaal.
Is dat zo gek dan?

Dat iemand pas een paar dagen actief is,
is inderdaad verdacht maar dat zegt ook niet altijd alles, heb wel vaker goede zaken kunnen doen met iemand die een nieuw account had aangemaakt.

Zolang je het horloge pas opstuurt als je het geld op je rekening hebt staan is er niks aan de hand.

1 like

Soms vragen ze ter bevestiging een kopie van je ID en 1 cent over te maken. Op die manier open ze een rekening op jouw naam en gaan ze daarmee aan de slag

1 like

Je bent een rund, als je …

Gewaarschuwd mens telt voor 2… Niet iedereen weet dat je een rekening kan openen door te valideren met 1 cent overmaken…

1 like

image

1 like

Ik kreeg zojuist een dubieus voorstel op MP. Ik heb het nummer direct geblokkeerd en gerapporteerd!

Zijn er meer mensen met deze ervaring? Zodra ik aangaf dat ik wilde bellen verdween de afbeelding op whatsapp. Toen ik zelf belde uiteraard geen gehoor!

Zie nog niks dubieus.
Iemand biedt 2350,- + de verzendkosten.

2 likes