Zodra ze via whatsapp gaan communiceren is het voor mij al een rode vlag.
Het dubieuze vond ik dat dit zonder enige vragen was en toen ik voorstelde om te bellen kreeg ik geen reactie meer, de profielfoto op whatsapp verdween (betekent volgens mij dat hij mijn nummer heeft verwijderd).
Bij een dergelijk horloge lijkt mij een belletje geen overbodige luxe. Toen ik zelf belde kreeg ik direct de voicemail.
Goed gedaan. Hun volgende stap is dat ze jou vragen 1 cent over te maken omdat ze laatst opgelicht zijn. Ze sturen een tikkie en via deze link ga je naar een beveiligde site. Je denkt dus safe te zijn, maar ondertussen vul je jouw bankgegevens in op hun website⦠Uiteindelijk werkt de link niet, maar gaan ze wel jouw rekening plunderen.
Telefoonnummer weghalen op MP.
Totaal overbodig en lokt alleen maar dit soort oplichting uit.
Gewoon via MP communiceren.
Als iets niet goed voelt dan klopt dat ook vaakā¦
Ik ga de verkoop in ieder geval persoonlijk doen!
Hoe bedoel je?
Ik heb marktplaats in ieder geval op de hoogte gebracht!
Gewoon niet je telefoonnummer bij je advertentie zetten. Zonder deze info kun je ook geen ongewenste berichten of telefoontjes krijgen.
Wat is de meerwaarde van deze vermelding
Ik had mijn nummer erbij staan om makkelijk bereikbaar te zijn, maar heb mijn nummer nu direct verwijderd. Dan maar via MP contact zoeken met de verkoper!
De tekst en het aanbod is mij net iets te ideaal⦠weet niet waarom.
Nooit never doen dus.
Om die reden heb ik geen telefoonnummer staan op MP. Gewoon eerst contact via de berichten, als het daarna nodig is kan je altijd nog je nummer geven.
Vroeger had je zigeuners die kwamen langs de deur om al je scharen en messen te slijpen voor weinig en die namen dan alles mee en je zag ze nooit meer terug. Destijds zaten er hele provincies zonder scharen en messen, allemaal meegenomen.
Wat een narigheid was dat zeg !
Als je persoonlijke overdracht verkiest boven versturen loop je tegenwoordig natuurlijk ook risico. Iemand betaalt bij jou thuis aan de keukentafel een horloge van 1000 euro met een stapeltje 50-jes. Hoe weet je dat die allemaal OK zijn? Heb je zoān UV checklamp in huis ?
Een stift van ā¬2 is meer dan voldoende om dit te controleren
Een keer een telelens verkocht via MP voor 3400 euro. Voor mij was er slechts deze betaling mogelijk: samen naar de bank en geld op laten nemen.
Het voordeel van communiceren via MP is ook dat je dan ābeschermdā wordt door āoplichterāalgoritmen van MP. Ik zie soms dat ik een pushbericht heb gekregen, maar dan is die al verdwenen onder āMijn Berichtenā omdat het een oplichter was. Als mensen je gaan appen, val je buiten dit initiele āvangnetā.
Dat kan natuurlijk ook, maar de stift heeft me nog nooit in de steek gelaten
Lieve mensen, laten we nou afspreken dat we MP links laten liggen en geen woord meer aan vuil maken.
Ik heb ontzettend veel gekocht via advertentiesites in diverse landen, van alle keren dat ik ben opgelicht was dat altijd op Marktplaats. Ik koop er helemaal niets meer.