In een notendoppie… ik ging vorige week bij een erkende juwelier in mijn fijne Rotterdam eens neuzen naar een Tissot Powermatic Gentleman. Ik was hier ooit al geweest met me pa en ook toen niet een super leuke ervaring gehad. Desalniettemin wilde ik het weer een kans geven en eens kijken hoe het nu zou zijn.
De Tissot was echter alleen maar in het blauw aanwezig en niet met een silver dial, waar ik eigenlijk voor kwam. Ze konden deze niet op zicht laten komen, omdat hij anders als voorraad geldt (of zoiets) en hun deze dus in de winkel hebben liggen.
Ik heb toen een bedrag aanbetaald per creditcard om wat good will te laten zien dat ik wel van plan ben 1 van de beide te kopen… alleen nu heb ik het hele gebeuren beetje de revue laten passeren en tot de conclusie dat ik de hele manier waarop dit is gegaan, niet zo’n hele fijne ervaring vond eigenlijk.
Kan ik hier nog onderuit is mijn vraag en hoe hoort dit dan opgelost te worden?
Ik heb eigenlijk 2 scenario’s… de ene is dat ik er helemaal uitstap en tot koop overga in een andere juwelier of ik koop hem alsnog
Daar en probeer wat feedback mee te geven in de hoop dat dit aankomt.
Want los van het bestellen etc, waren er nog wat zaken die in mijn beleving anders konden en de ervaring veel prettiger maken.
Mijn ervaring is dat Nederlanders sowieso feedback niet goed ontvangen. ‘Service’ is een betrekkelijk jong begrip in Nederland. Bij jouw juwelier lijkt service ook niet op het hoogste niveau. Vraag is echter, wat mag je verwachten?
Wanneer je samen tot deze oplossing komt, kun je hen achteraf moeilijk iets verwijten.
Over de rest van je winkelbeleving kan ik natuurljk niet oordelen.
De Gentleman is echt een prachtig horloge, maar ik denk dat je de bestelling wel kunt annuleren. In ieder geval alvast veel plezier gewenst met de voorgenomen aanschaf!
Dit had puur te maken met dat hun iets moesten bestellen bij de vertegenwoordiger en ze dus daarna met eventueel een ‘extra’ horloge zouden zitten. Ik kon me hier wel
In vinden.
Ja dat begrijp ik, maar voor deze prijscategorie vind ik het bijzonder. Ik heb fietsen besteld voor klanten die 5 keer zoveel kosten zonder enige vorm van aanbetaling.
Ik heb nog maar een keer meegemaakt dat dat gebeurde aangezien de klant niet op de kleinste framemaat kan. Maar nee ik zou dat niet doen, ik vind het niet bij een goede service passen. Het product verkoop je achteraf alsnog wel.
Duidelijk mannen! Ingewikkeld gedoe dus en heb ik ook weinig zin in… zijn immers de feestdagen. Ik ga wss gewoon tot koop over en ga proberen de feedback te communiceren.